دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

کاهش وزن مناسب کاهش وزن سریع کاهش وزن اصولی کاهش وزن راههای کاهش وزن راه کاهش وزن

طبق گزارش هایی که سال گذشته در بریتانیا منتشر شد، از هر سه زنی که برای کاهش وزن تلاش می کردند، دو نفر آنها شکست خوردند و برآورد می شود که زنان بریتانیایی در طول عمر خود، به طور میانگین 25000 یورو هزینه انواع رژیم های غذایی می کنند.

اما در این میان یک رابطه مستقیم بین بسته شدن کمتر چشم و مقدار غذایی که می خورد وجود دارد!وقتی خسته هستیم، هورمون کنترل اشتها تاثیر خود را از دست می دهد، پس احساس گرسنگی کرده و دیگر نمی توانیم به رژیم غذاییمان پایبند باشیم.طبق یافته های یک تحقیق، بعد از یک شب شلوغ و پرتحرک، سطح گرلین ghrelin (هورمون گرسنگی که اشتها را تحریک می کند) بالا می رود.دکتر نرینا راملاخان (کارشناس خواب) می گوید: خواب ناکافی باعث می شود بدن در حالت آماده باش قرار بگیرد.بعد آدرنالین ترشح شده و چربی در میانه بدن ذخیره می شود (به این حالت چاقی تنه ای می گویند). بنابراین عضلات ما شروع به تحلیل رفتن می کنند.دکتر نرینا اضافه می کند: بیدار ماندن یا خواب ناکافی باعث می شود بیشتر به کافئین و شکر رو آورده و این جایگزین ها باعث افزایش وزن می شوند.ضمنا افرادی که دیر به رختخواب می روند، ورزش کردن را هم نادیده می گیرند. افرادی هم هستند که با نوشیدن الکل فکر می کنند راحت تر به خواب می روند، اما این نوشیدنی های الکل دار کالری خیلی بالایی دارند.تغییرات ساده در سبک زندگی باعث بهبود کیفیت خواب شده و می تواند به شما در کاهش وزن کمک کرده و رژیم غذایی سالم تری داشته باشید.طبق اخبار منشر شده 75 درصد از بریتانیایی ها شبها خوب نمی خوابند.همه می دانند که چند شب خواب نامناسب می تواند باعث کاهش تمرکز، کمبود انرژی و دمدمی شدن شود.هر کسی به خواب نیاز دارد تا صدمات را ترمیم کرده، خلق و خو و حافظه را بهبود داده و استرس را کاهش دهد. خواب ناکافی می تواند منجر به بیماری هایی مثل دیابت، افسردگی، بیماری قلبی و چاقی شود.

دکتر نرینا برای اینکه خواب خوبی داشته باشیم چند نکته به ما یادآوری می کند:

-اطاق خواب پناهگاه شخصی شماست، پس هرگز کارها را به این اتاق نیاورید. لپ تاپ و موبایل و … را بیرون از اتاق خواب نگه دارید. آنجا باید نقطه ای بدون تکنولوژی باشد.-اگر می توانید سروقت از محل کار بیرون آمده و برای 90 دقیقه قبل از خواب از چک کردن ایمیل و شبکه های اجتماعی خودداری کنید. فراموش نکنید که گوشی، لپ تاپ، تبلت و … را از خودتان دور کنید.-ورزش کردن به طور منظم یکی از موثرترین روش های کاهش سطح هورمون استرس (آدرنالین) است، پس شما می توانید خوابی عمیق را تجربه کنید.-برای اینکه خوب بخوابید باید اجازه این خواستن را به خود بدهید. به عبارت دیگر، هر چه برای خوابیدن بیشتر روی خودمان فشار بیاوریم، کمتر احتمال دارد خوابمان ببرد. در این موقعیت ها شاید بهتر باشد به جای کلمه “خواب” از کلمه “استراحت” استفاده کنیم.-اگر در رختخواب هستید و خوابتان نمی برد، بهتر است به اتفاقات خوبی که در طول روز تجربه کرده اید فکر کنید. چشم ها را بسته و نفس عمیق بکشید تا به خواب بروید.-برای اینکه خوابمان ببرد، باید بین هورمون های سروتونین و ملاتونین در بدن تعادل برقرار شود. پس از مواد غذایی مثل مرغ، پنیر، توفو، ماهی تن، تخم مرغ، آجیل، دانه ها و شیر استفاده کنید تا سطح این هورمون ها بهبود پیدا کند. مصرف یک لیوان شیر قبل از خواب بهترین روش برای تحریک خواب است.

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد.

5 1000
ارسال شده در 11 شهریور 1394 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x