بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

Makes_me_wanna_jump

آیا می دانستید بالا و پایین پریدن و کارکردن با عضله لگن چه میزان در پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان این ناحیه تاثیر گذار است؟

 محققان بریتانیایی می‌گویند که جست و خیز کردن روزانه به مدت دو دقیقه می‌تواند به سلامت استخوان افراد مسن کمک کند. آن‌ها ادعا می‌کنند که اثر ورزش به مقابله با اثرات پیری استخوان کمک می‌کند و شاید بدان معنا باشد که احتمال شکستگی بعد از افتادن در آن‌ها کمتر می‌شود.

 اما این تیم تحقیقاتی می‌گوید برای توصیهٔ جست و خیز کردن به افراد مسن در خانه، هنوز خیلی زود است.تحقیق دانشگاه لوبرو که نام آن را مطالعهٔ جست و خیز نامیده‌اند کوچک و شامل 34 مرد بالای 65 سال بود.

استئوپورز بیماری‌ای است که آهسته آهسته استخوان‌ها را ضعیف کرده و شکستن آن‌ها بعد از افتادن را محتمل‌تر می‌سازد. بنابر بنیاد ملی استئوپورز این بیماری حدود 54 میلیون امریکایی را درگیر کرده است.

محققان به جای پریدن معمولی، حالت لی‌لی کردن روی یک پا را انتخاب کردند تا بتوانند بین دو پای افراد داوطلب مقایسه انجام دهند.

به گفتهٔ محققان نتایج تشویق کننده و شاهد روشنی از پیشرفت در پای ورزشکار بود. تراکم کلی استخوان لگن 2.7 درصد و در بعضی قسمت‌های استخوان تا 12 درصد افزایش یافت.

دکتر سارا الیسون، محقق، در یک بیانیه گفت: «شکستگی‌های لگن یکی از نگرانی‌های بزرگ سلامت عمومی در میان افراد مسن است که هم هزینه‌های اقتصادی و هم اجتماعی را تحمیل می‌کند. افرادِ دچار، درد، کاهش تحرک و استقلال، و خطر بیشتری برای مرگ زودرس دارند.

ما می‌دانیم که ورزش می‌تواند قدرت استخوان را افزایش دهد و برای همین می‌خواستیم یک نوع ورزشی را برای آزمایش انتخاب کنیم که آسان و سریع باشد و مردم بتوانند در خانه‌هایشان انجام دهند.»

دکتر کن پول، روماتولوژیست گفت: «با این حال، ما نمی‌دانیم که آیا مردان و زنان مشابه هم از این ورزش بهره خواهند برد یا حتی مطمئن نیستیم که این ورزش برای آن‌ها ایمن باشد. این‌ها سؤالات مهمی برای تحقیق‌های بعدی هستند.»

وب مد

5 1000
ارسال شده در 25 شهریور 1394 توسط با موضوع عمومی
پيلتن شاپ

پیشنهاد سردبیر

  • اختراع یک دستگاه که گریه طفل را برایتان معنی می کند
  • در فصول سرد سال منتظر اگزما باشید
  • آب کاکتوس مفیدتر از آب نارگیل
  • مهمترین نکات برای داشتن سلامت روانی
  • چند عدد تخم مرغ در هفته می توان استفاده کرد؟
  • خواص معجزه آسای دارچین و عسل
  • تاثیر مصرف دارو بر حسب نوع جنسیت
  • چگونه بحران عاطفی را رفع کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • کنترل اعمال خود را به دست بگیرید!
  • بررسی کلی در رابطه با استرس و روش های از بین بردن آن
  • رسیدن به نتیجه برای طلاق
  • تشخیص شخصیت شما از روی میوه ی مورد علاقه تان
  • معنا و مفهوم سایق در روانشناسی
  • احساس خنده در مغزتان را بشناسید
  • زمانیکه عاشق شخصی می شوید مبتلا به سرطان می شود -قسمت 4
  • تاثیر عوامل خانوادگی بر اختلال خوردن
  • رپورتاژ

  • خدمات دندانپزشکی دکتر عارفی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • مرکز تصویر برداری مهر ایرانیان
  • رژیم‌درمانی، پوست و لیزر تخصصی کلینیک سیب سبز
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x