مشاوره زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت

25

همان طور که می دانید شیرینی به طور کلی مصرف زیاد آن باعث عوارض ناگواری می شود پس بهتر است مصرف شیرینی را کم کنیم پس با ما همراه باشید.اگر کیک را با یک قوطی نوشابه نمیخورید به این معنا نیست که شیرینی جایی در برنامه غذایی شما ندارد. شیرینی را طول روز بدون اینکه متوجه شوید استفاده میکنید. قند در موادی است که شاید حتی طعم شیرینی را هم نداشته باشند.

***

مانند نان ، چاشنی ها و سس ها. انجمن قلب آمریکا به خانمها توصیه میکند در طول روز بیش از 100 کالری قند و یا به عبارتی 6 قاشق شکر استفاده نکنند اما متاسفانه مصرف بیشتر افراد دو برابر این مقدار است ( منظور مقدار قندی است که اضافه میشود نه قندی که در غذاهای طبیعی وجود دارد ) اگر در برنامه ی غذایی روزانه بیش از حد قند باشد خطر اعتیاد به قند، بیماری های قلبی و دیابت بالا میرود.

برچسب غذاها را بخوانید

 با نگاه کردن به مواد تشکیل دهنده ی غذاهای بسته بندی شده به راحتی میتوان فهمید چه مقدار قند به آن اضافه شده است. حتی مواردی که فکر نمیکنید شیرین هستند مانند سس گوجه فرنگی، سس سالاد، کراکرها، چاشنی ها ممکن است مقدار قابل توجهی قند اضافه شده داشته باشند. در جدول مواد تشکیل دهنده مقدار هر چیز نوشته شده است اگر میزان قند بالا بود باید مواظب باشید.

دوستان قند را بشناسید

 وقتی جدول مواد تشکیل دهنده ی غذاها را مطالعه میکنید باید بدنبال نام هایی به غیر از قند هم باشید. قند پشت کلمات زیادی پنهان شده است از جمله شربت ذرت با فروکتوز بالا، شربت نیشکر خشک شده، شکر معکوس، ملاس، ساکارز، شربت برنج قهوه ای، عسل و شیره افرا. این نامها را میتوانید در لیست مواد تشکیل دهنده بعضی غذاها حتی آنهایی که به نظر سالم هستند مانند ماست و غلات هم پیدا کنید. در مواد تشکیل دهنده برخی غذاها شاید نام چندین ماده ی دارای قند را ببینید و به معنای این است که آن غذا آنطور که نشان میدهد سالم نیست.

غذاهایی بخرید که برچسب شیرین نشده دارند

 وقتی کامل درک کردید که قند کجاها پنهان شده است میتوانید تغییر را شروع کنید. یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که غذاهایی بخرید که برچسب بدون قند و یا بدون قند اضافه شده دارند. در فروشگاه های بزرگ انواع این مواد غذایی را پیدا میکنید.

پروتئین و چربی

 کربوهیدراتهای ناسالم که سرشار از قند هستند میتوانند سریعا سطح قند خون را بالا ببرند ( همچنین سطح قند خون بعد مدتی سریع پایین می آید و باز هم گشنه میمانید ). اگر میخواهید از این بالا و پایین رفتن های سریع جلوگیری کنید به وعده ی خود پروتئین، چربی های سالم و فیبر اضافه کنید. تمام این موارد آزاد شدن قند در خون را کند میکند و کمک میکند برای مدت بیشتری احساس سیری کنید. چربی در این میان نقشی کلیدی را بازی میکند چون باعث احساس سیری بیشتر و کاهش تمایل نسبت به قند میشود. روی چربی های سالمی مانند روغن زیتون، روغن گردو و روغن نارگیل، آجیل ها و دانه های روغنی تمرکز کنید.

دنبال قند مصنوعی نباشید

 زمانی که تلاش میکنید میزان قند موجود در برنامه خود را پایین بیاورید ممکن است وسوسه شوید که به جای قند از قندهای مصنوعی استفاده کنید. اما باید در برابر نوشابه های رژیمی و کیک های رژیمی مقاومت کنید، چون ممکن است حس چشایی شیرینی دچار مشکل شود. هنگامی که چیزی شیرین میخورید بدن شما انتظار کالری و مواد غذایی دارد، اما قند مصنوعی هیچ کدام را به همراه خود ندارد. شاید به همین دلیل است که قند مصنوعی بیشتر خطر اضافه کردن وزن دارد تا کاهش وزن.

این نوشیدنی را نخورید

 نخوردن نوشابه ایده ی خوبی است، اما نوشابه تنها نوشیدنی سرشار از قند نیست. حتی نوشیدنی هایی که فکر میکنید سالم باشند نیز ممکن است بیش از نیاز روزانه بدن قند داشته باشند. چند نمونه: آب غنی شده ( هشت قاشق چای خوری در هر بطری ) چای سرد ( بیش از 9 قاشق چای خوری در هر بطری ) نوشابه های انرژی زا ( تقریبا 7 قاشق چای خوری در هر بطری ).

از میان وعده لذت ببرید

 هدف این است که جلوی قند اضافه را بگیریم آن هم با نخوردن غذاها و نوشیدنی هایی که بیش از حد قند دارند، نه اینکه به کل خود را محروم کنیم. میتوانید برای میان وعده از شیرینی محبوب خود لذت ببرید البته با رعایت مواردی که گفته شد. همچنین باید مواظب بود از غذاهایی که انتظارش را نداریم قند اضافه بگیریم. قرار نیست از همین فردا همه ی این کارها را انجام دهید آرام آرام پیش بروید تا بتوانید این کار را تبدیل به یک عادت سالم کنید.

چطور نقشه را عملی کنیم؟

 همانطور که گفته شد آرام آرام. ابتدا حساب کردن شیرینی هر غذا به نظر کاری بسیار دشوار و غیر ممکن می آید. ما هم از شما چنین انتظاری نداریم ابتدا به حس چشایی خود توجه کنید غذاهای بیش از حد شیرین را کم کنید ( بستنی شیرینی خامه ای و … ) سپس میوه های شیرین را جایگزین کنید. خواهید دید که شیرینی طبیعی میوه بسیار خوش طعم تر است.

منبع: کرمانی

5 1000
ارسال شده در 1 مهر 1394 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

آخرین متد ایمپلنت و ارتودنسی در جهان با دستگاه کدکم، ثبت نام برای مشاوره رایگان

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x