مشاوره زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو

sources-of-vitamin-e1

ویتامین  E در بین ویتامین‌های دیگر مورد بی توجهی بیشتری قرار گرفته است، این در حالی است که این ویتامین دارای فهرست بی پایانی از مزایای مختلف است. اولین و مهم‌ترینش این است که یک آنتی اکسیدان قوی است.

در کنار این، به عملکردهای حیاتی بدن همچون فعالیت‌های آنزیمی و سیگنالینگ سلولی نیز کمک می‌کند. مصرف روزانه این ویتامین، از بوجود آمدن امراضی همچون آتاکسی (ناهماهنگی حرکات عضلات) و رتینوپاتی (اختلالاتی که موجب آسیب به شبکیه چشم می‌شود) نیز جلوگیری می‌کند.

از این رو بسیار مهم است که مقدار کافی از این ویتامین را در رژیم‌های غذایی‌مان مصرف نماییم. در ادامه با تعدادی از منابع ویتامین ای آشنا خواهید شد.

۱. تخمه / روغن آفتابگردان

هم تخمه و هم روغن آفتابگردان منابع خوبی از ویتامین ای هستند. پس دفعه‌ی بعدی که به سراغ ماهی‌تابه تان رفتید، یادتان باشد که روغن آفتابگردان را فراموش نکنید.

۲. آجیل

تقریبا تمام آجیل‌ها، مخصوصا بادام سرشار از ویتامین ای هستند. اگر می خواهید مصرف ویتامین ای را افزایش دهید، گهگاه یک مشت بادام، فندق یا بادام زمینی میل کنید.

۳. اسفناج

غذاهایی وجود دارند که می توانند در زمینه‌ی فواید سلامتی که دارند با هر چیز دیگری رقابت کنند. اسفناج جدای از اینکه منبع ویتامین ای است، مخزنی سرشار از مواد مغذی حیاتی نیز هست. بالاتر از این، شما می توانید اسفناج را در محدوده‌ی وسیعی از خوردنی ها از سالاد گرفته تا انواع ساندویچ مصرف نمایید.

۴. کلم بروکلی

یک ماده‌ی غذایی مغذی دیگر بروکلی است که پر از فواید مختلف است. می توانید آنرا همانطور تر و تازه و خام و یا بصورت بخارپز میل کنید. اما اگر واقعا مراقب سلامتی‌تان هستید به هر شکلی که می توانید کلم برکلی را از دست ندهید.

۵. برگ شلغم

فقط خود شلغم خوردنی نیست، بلکه برگش نیز قابل استفاده کردن است. فرای از خوردنی بودن، برگ شغلم یک منبع خوب ویتامین ای است. اشتباه نگفته ایم اگر بگوییم که برگ شلغم از خود شلغم با تمام ویتامین‌ها و کلسیمی که دارد، مغذی تر است!

۶. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تازه، سس گوجه، رب گوجه و فهرستی بزرگ از محصولات بر پایه گوجه فرنگی پیش پای ماست. اگر علاوه بر سلامتی به دنبال خوشمزگی و تنوع هم هستید، نیازی نیست ادامه‌ی این متن را بخوانید! گوجه فرنگی پدر تمام گیاهان و سرشار از ویتامین ای است.

۷. برگ خردل

اگر بدنبال ویتامین ای هستید، سبز رنگی است که باید بدنبالش بگردید! برگ خردل هم منبع خوبی از این ویتامین است، اگر می خواهید بیشتر از آن بهره ببرید، یادتان باشد که آنرا کاملا تازه و خام یا اینکه بصورت نیم پز بخورید.

۸. کره بادام زمینی

منتظر چه هستید؟ یک شیشه کره بادام زمینی بخرید و در آن شیرجه بزنید! یک قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی چیزی حدود ۱.۲۵ میلی گرم ویتامین ای دارد.

۹. فلفل دلمه

بهترین نوع این فلفل که پر از ویتامین ای است، انواع قرمز آن است. جدای از ویتامین ای، این فلفل‌ها سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان‌های دیگری نیز هستند.

۱۰. غلات صبحانه یا کورن فلکس

بین برندهای مختلف غلات صبحانه، ویتامین‌های آنها نیز متفاوت است. از اینرو پیش از خرید به جدول ارزش غذایی آنها توجه کنید. کورن فلکس یک انتخاب عالی برای صبحانه‌ی شماست. این محصولات جدای از دوز مناسب ویتامین ای، تمام مواد غذایی و معدنی مورد نیاز بدنتان را فراهم می‌کنند.

منبع-http://fitnessmagazine.ir

5 1000
ارسال شده در 27 آذر 1392 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x