دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه

cab7d_good_breakfast_foods_for_weight_loss

دختر خانم ها باید در زمینه صبحانه خوردن بسیار دقت کنند و اهمیت زیادی به آن بدهند و مواد خوراکی مغذی در آن جای دهندان ها باید وعد صبحانه را در اولویت وعده های غذایی شان قرار دهند!

اغلب دختران ایرانی دچار کم خونی و بسیاری از کمبودهای غذایی دیگر هستند برای برطرف کردن این نیازها ضروری است که صبحانه‌ی خود را اصولی بخورند. در این که چرا باید صبحانه بخوریم هیچ شکی نیست و اگر کمی در اینترنت جستجو کنید دلایل بسیاری برای آن پیدا خواهید کرد. آن‌چه که مهم است این می‌باشد که در صبحانه چه نکاتی را رعایت کنیم تا کمبودهای غذایی مان جبران شوند.

خوردن صبحانه سالم و اصولی کمبودهای غذایی را جبران می کند

نکاتی که یک دختر سالم باید در خوردن صبحانه سالم رعایت کند

۱) برای جلوگیری از چاق شدن خوراکی های شیرینی را فراموش کنید

نان در خوردن صبحانه ضروری است، اما مهم است که بدانید چه نوع نانی استفاده می‌کنید. نان برای تامین کربوهیدرات‌های بدن ضروری است اما بسیاری از نان های شیرین منجر به افزایش کالری می‌شوند. بنابراین بهتر است برای صبحانه نان سبوس‌دار مانند نان سنگک بخورید. شکلات‌ها و مرباهای صنعتی نیز پر از کالری هستند و اگر به دنبال سلامتی و تناسب اندام هستید از مصرف بیش‌از اندازه‌ی آن‌ها خودداری کنید.

۲) گوشت‌های فراوری شده را مصرف نکنید

بسیاری از دختر خانم‌ها علاقه دارند که بیشتر از سوسیس و یا سایر گوشت‎‌های فراوری شده به هنگام خوردن صبحانه استفاده کنند. این مواد پر از اسیدهای چرب اشباع شده هستند و علاوه بر این موادی مثل این‌ها حاوی میزان زیادی سدیم هستند و به واسطه ی وجود نیترات محافظت می‌شوند. بنا به گزارش موسسه مطالعات سرطان آمریکا این نوع گوشت‌ها باعث افزایش خطر سرطان روده می‌شود.

۳) دانه چیا را فراموش نکنید

دانه‌ی چیا جزو برترین ماده‌های مفید دنیا هستند. دانه‌ی چیا مواد مغذی بسیاری درون خود دارد و در عین حال میزان کالری بسیار اندکی برای بدن فراهم می‌کند. در خوردن صبحانه دانه چیا را فراموش نکنید.

دانه چیا را در صبحانه خود جای دهید

۴) سویا اسموتی را فراموش نکنید

ترکیب موز سویا با شیر بادام و یا ماست سویا برای صبحانه بسیار مفید است. از آن‌جایی که سویا به طور طبیعی سرشار از پروتئین، منیزیم و ملسیم است می‌تواند تمام مواد غذایی که بدن یک خانم به صورت روزانه نیاز دارد را تامین کند.

۵) پنیر را بدون گردو نخورید

پنیر و گردو هر دو به تنهایی مضر هستند اما اگر این دو ماده را با هم بخوریم مواد مغذی بسیاری را به بدن ما منتقل می‌کنند. پنیر سرشار از کلسیم است و گردو نیز داراى فسفر است. اگر این هر دو با هم جذب شوند هیچکدام بیهوده دفع نمى شوند، حالا اگر پنیر بدون گردو (بدون فسفر) بخوریم چون کلسیم بسیارى را صرف کرده ایم، در مقابل فسفر بدن دفع مى شود، هضم و جذب آنها بسیار کامل‌تر و بهتر و آسان تر انجام مى گیرد.

تخم مرغ صبحانه سالم و حاوی همه مواد مغذی است

۶) تخم مرغ را در صبحانه خود جای دهید

تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین، کربوهیدرات­، کلسیم، آمینواسیدهای ضروری، ویتامین­، اسیدهای چرب، بیوتین (یکی از ویتامین­های گروه B)، فسفر، پتاسیم، منیزیم، آهن، ید، منگنز و روی است، همچنین زرده تخم مرغ منبع طبیعی ویتامین D است. از آنجایی که تخم­ مرغ­ دارای همه مواد مغذی حیاتی که برای ساختن یک بدن سالم ضروری می باشد، هست، پس باید آن را در صبحانه خود جای دهید.

5 1000
ارسال شده در 24 مهر 1394 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیرات منفی نوشیدنی های کافئین دار بر هورمون تیروئید
  • چگونه فرزندانمان را به بهترین نحو تربیت کنیم؟
  • سس بادمجان برای زمستان
  • فواید ورزش پیلاتیس را باهم مرور میکنیم
  • تضمین سلامت کودک با مواد غذایی سالم
  • دانستنی های مهم برای سی ساله ها
  • پرده برداری از اسرار سقوط جرثقیل ها بر حجاج
  • خوردن بستنی و تاثیرات منفی آن بر اطفال
  • محبوبترین ها

  • دستور تهیه نوشیدنی مفید و خوشمزه برای پاکسازی معده
  • زیاده روی در خوردن چای سیاه سبب استرس می شود
  • قبل از انتخاب رژیم غذایی این مقاله را بخوانید
  • تاثیر بادام و فندق در پیشگیری از سرطان سینه
  • چاقی خود را با این روش به سادگی درمان کنید
  • دلایلی که نشان میدهد کره خوردن برای سلامتی خوب است
  • خوبست این خوردنی ها با هم خورده شود
  • در صورت داشتن این نشانه ها رژیم غذایی خود را تغییر دهید
  • رپورتاژ

  • کلینیک زیبایی شارلوت
  • کلینیک پوست و زیبایی دکتر فاطمه بامداد
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • کلینیک چشم پزشکی ساج
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x