دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

ورزش کردن برای سالمندان ورزش در سالمندان لذت از ورزش کردن فعالیت ورزشی فعالیت در سالمندی بازنشستگی و فعالیت ایجاد انگیز ورزش

برای لذت از ورزش کردن چه کارهایی لازم است و چگونه می توان شادی و نشاط را توام با ورزش کرد و همزمان از لحاظ روحی شور و شوق ورزش را زیاد کرد و تمایل به آن ایجاد کرد با این روش های مفید لذت ورزشتان را بالا ببرید.

می‌توان با انجام کارهای کوچک و ایجاد تغییراتی ورزش را لذت‌بخش تر کرد و تاثیر آن را افزایش داد.

1– افزایش انگیزه‌های روحی

یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد افزایش انگیزه درونی در کنار هدف‌های بیرونی است. برای مثال در ورزش یوگا افراد اکثرا هدف‌های روحی و ذهنی دارند و بدین ترتیب یوگا باعث بهبود بخشیدن به تنفس، تمرکز و غیره می‌شود. بیشتر افراد ورزش می‌کنند تا نتایج جسمانی آن را ببییند و زیبایی اندام خود را افزایش دهند. در صورتی که ورزش کیفیت جنبه‌های دیگر زندگی را نیز افزایش می‌دهد و توانایی فرد برای انجام فعالیت‌های روزانه زندگی را نیز افزایش می‌دهد.

داشتن هدف‌های خارجی و جسمی مشکلی ندارد اما برای داشتن یک موفقیت طولانی مدت نیاز دارید تا عاشق ورزش شوید و انگیزه‌های ذهنی را افزایش دهید.

2– آگاهی از محدودیت‌ها و توانایی‌های بدن

در ورزش یوگا افراد می‌آموزند که محدودیت‌های بدن را بشناسند با وجود اینکه حرکات چالش‌برانگیز هستند، از نظر فیزیکی قابل انجامند و باعث ایجاد آسیب دیدگی نمی‌شوند. بسیاری فکر می‌کند که اگر در ورزش، ا حساس درد و خستگی تا سر حد مرگ نداشته باشند آن ورزش تاثیرگذار نخواهد بود و به اندازه کافی فعالیت نداشته‌اند، در حالی که این تصور کاملا غلط است. همچنین این اتفاق باعث می‌شود که انگیزه ورزش کردن کاهش یابد.

3– دقیقا یک روش درست وجود ندارد

اکثرا افراد تصور می‌کنند که برای انجام ورزش همیشه یک روش کاملا درست وجود دارد. همیشه افراد به دنبال برنامه کاملا درست ورزشی و برنامه کاملا درست غذایی هستند در حالی که چنین چیزی وجود ندارد. روش‌های مختلف برای ورزش و تغذیه می‌توانند درست باشند.

4– در نظر گرفتن هدف‌ها

اگر هدف شما قدرتمند شدن،‌ کاهش چربی‌های بدن یا چیز دیگری است، بهتر است به انسجام برنامه خود و رسیدن به هدف خود در طولانی مدت تمرکز کنید تا اینکه بخواهید شدت فعالیت را در زمان کوتاه افزایش دهید.

اگر برای مدت کوتاهی فعالیت شدید داشته باشید و بعد از مدتی ورزش را رها کنید فایده‌ای نخواهد داشت. ورزش باید یک عادت برای تمام زندگی باشد. ورزش منظم و روان از آسیب دیدگی بر اثر فشار آوردن به بدن جلوگیری می‌کند. این کار شما را به اهداف‌تان نزدیک‌تر می‌کند.

5– نیازی نیست که از ابتدا ایده‌آل ورزش کنید

افراد اغلب فکر می‌کنند که از ابتدا باید به بهترین شکل ورزش کنند. این تصور باعث می‌شود که این افراد احساس شکست کنند. بهتر است تصور کنید که در حال تمرین هستید و لزومی ندارد که حتما تمرین را به شکلی ایده‌آل انجام دهید. شما با تمرین کردن بعد از مدتی پیشرفت می‌کنید و موانع را پشت سر می‌گذارید. به خود زمان بدهید تا پایه‌های ورزش را بیاموزید.

ایسنا و به نقل از My Fitnesspal،

5 1000
ارسال شده در 10 آبان 1394 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • علائم و نشانه های بیماری ام اس
  • درمان های جسمی افسرده گونه
  • شیرینی اسکوپ بستنی
  • پونه کوهی و یک دنیا فایده
  • 15 روش طلایی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام (بخش دوم)
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف سبزیجات
  • دلیل تمایل افراد جامعه به مهمانی رفتن
  • آیا فروکتوز عامل ابتلا به بیماری دیابت است؟
  • محبوبترین ها

  • مفیدترین و مضرترین مواد خوراکی برای مبتلایان به امراض قندی
  • بیماری خطرناک در ناحیه بینایی افراد دیابتی
  • آیا بیماری قند از مغز شروع می شود؟
  • ارتباط خوش اندامی با دیابت
  • بیماریهای کشنده ازطریق بزاق زود تشخیص داده میشود
  • داروی Adlyxin برای کنترل گلایسمیک تایید شد
  • آیا خوردن انبه برای بیماران دیابتی خوب است؟
  • آیا برای اشخاص دیابتی خوردن عسل مجاز است؟
  • رپورتاژ

  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر صدرا مقدم
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • مرجع فروش انواع کیسه کلوستومی،کیسه یوروستومی و کیسه ایلئوستومی
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x