دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو

 Picture-71

 چگونه می توان میل به خوردن صبحانه در اطفال را زیاد کرد و کودک را جذب خوردن آن کرد با چه ترفندهایی می توانیم این علاقه را در فرزندمان بوجود آوریم توصیه متخصصین تغذیه در این زمینه به والدین چیست؟

شکل صبحانه، حتی شکل و رنگ ظرف‌ها می‌تواند در اشتیاق کودکان برای خوردن صبحانه موثر باشد.
همه ما بارها و بارها در مورد اهمیت خوردن صبحانه در کودکان و تاثیر آن در افزایش تمرکز، قدرت یادگیری و همچنین بهبود خلق و خو مطالب بسیاری شنیده و خوانده‌ایم؛ اما تحقیقات انجام شده در بسیاری از جوامع نشان می‌دهد که بیش از 40 درصد کودکان وعده صبحانه را مصرف نمی‌کنند و در بین کودکانی هم که صبحانه می‌خورند، آن را با ترکیب بهینه و در زمان مناسب دریافت نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد که والدین و کودکان کمتر با راهکارهای عملی دریافت صبحانه مغذی در زمان مناسب آشنا هستند و آن را در برنامه زندگی تمرین کرده‌اند.

به عبارتی می‌توان گفت، توصیه‌های علمی در مورد فواید صبحانه به عادت و ر فتار تغذیه‌ای ماندگار در بسیاری از خانواده‌ها تبدیل نشده است. در این مقاله به راهکارهای عملی برای خوردن صبحانه سالم به منظور تامین نیازهای تغذیه‌ای روزانه می‌پردازیم؛ به نحوی که در کنترل وزن و رفتار تغذیه‌ای صحیح در طی روز کمک کند. در حقیقت کودکان کم ورن و لاغر در صورت عدم مصرف صبحانه در طول روز قادر به دریافت انرژی مورد نیاز نیستند. همچنین نخوردن صبحانه در کودکانی که افزایش وزن دارند، باعث پرخوری بیش از حد آنها در ساعات بعدی روز می‌شود. از آنجایی که سوخت و ساز بدن هنگام صبح افزایش می‌یابد، انتظار ما از یک صبحانه خوب، تامین یک سوم کل انرژی مورد نیاز روزانه (حدود 500 تا600 کالری) و دریافت کافی املاحی چون کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین‌ها مانند ریبو فلاوین، ویتامین B12,C,A و فولات است.

برانگیختن میل به صبحانه در کودکان

بی‌میلی مهم‌ترین عامل صبحانه نخوردن کودکان است. والدین عزیز باید بدانند که هرگونه استرس و عجله باعث از بین رفتن اشتها و طفره رفتن از خوردن صبحانه می‌شود. بعلاوه تکراری و یکنواخت بودن صبحانه هم سبب بی‌میلی می‌شود. غذاها و نوشیدنی‌های جدید را هرچند وقت یکبار به برنامه صبحانه اضافه کنید تا از یکنواختی جلوگیری شود.

والدین غیرشاغل

خودتان با کودک صبحانه بخورید تا او هم صبحانه بخورد. مراسم صبحانه را دل انگیز و شاد کنید. شکل صبحانه، حتی شکل و رنگ ظرف‌ها می‌تواند در اشتیاق کودکان برای خوردن صبحانه موثر باشد. اگر کودک شما تمایلی به خوردن صبحانه ندارد، می‌توانید خیار، گوجه، تخم‌مرغ یا پوره را به شکل حیوانات تزئین کرده و به شکل مطلوب همراه با تعریف داستان او را تشویق به خوردن آنها کنید. توجه به ذائقه کودک راهنمای بسیار خوبی است و به افزایش اشتها کمک می‌کند؛ اما ذائقه کودک با افزایش سن تغییر می‌کند.

بهتر است رسم و رسوم کهنه را کنار بگذارید؛ اگر کودک شما غذاهای معمول را نمی‌خورد، غذای دیگری را امتحان کنید. اگر کودک ناگهان از خوردن غذایی که قبلا دوست داشت، امتناع کرد، به زور آن را به او ندهید. برای مدتی آن را کنار بگذارید و سپس به‌تدریج و با ظرافت دوباره به برنامه غذایی او اضافه کنید. برای صبحانه روی غذاهای مشخصی تعصب نداشته باشید.

کودکان خوردن غذاهای گرم مانند انواع ساندویچ، عدسی، پوره سیب‌زمینی را به انواع صبحانه‌های معمول ترجیح می‌دهند. توجه به این خواسته کودکان و تهیه انواع غذاها برای این وعده، خود راهکاری مناسب برای ایجاد تمایل به مصرف صبحانه است. هنگام صرف صبحانه، با کودک‌تان بیشتر دوست باشید. طی این مدت می‌توانید بازی کنید، نقاشی بکشید و او را تشویق کنید؛ البته نه با چیزی که ارزش غذایی ندارد بلکه با چیزی که عادت خوب غذایی را در او بیدارتر کند.

بهترین زمان خوردن صبحانه

بهترین زمان برای کودکان پیش دبستانی بین ساعت 9-7 صبح (نیم ساعت تا یک ساعت بعد از بیدار شدن) و برای کودکان سنین مدرسه، قبل از رفتن به مدرسه است. تحقیقات نشان داده است کودکانی که 20 دقیقه قبل از آغاز کلاس، صبحانه میل می‌کنند، نسبت به گروهی که یک ساعت قبل صبحانه مصرف کرده‌اند، تمرکز بهتر و نمرات بالاتری دارند.

والدین شاغل

چون فرصت کافی ندارند، نمی‌توانند برای صبحانه خوردن هنگام صبح تلاش خاصی کنند. به این مادران توصیه می‌شود ظرف صبحانه کودک خود را مثل ناهار از شب قبل آماده کنند. این ظرف صبحانه باید از نظر شکل و رنگ مورد علاقه کودک و حتما حاوی یک ترکیب آبدار مانند پوره میوه و چند مغزدانه و یک نان شیرمال یا نانی غنی (مانند نان تست فرانسوی که دستور آن در زیر داده شده است)، فرنی کاکائویی سفت به همراه مغزدانه، ترکیب سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، هویج و ماست به عنوان پوره مقوی باشد. با در نظر گرفتن ذائقه کودک یک صبحانه متنوع با ظاهری کودک پسند و جذاب محیا کنید. مادران شاغل روزهایی که در منزل هستند، می‌توانند با الگو قرار دادن خود در صرف صبحانه کودکان را به این امر تشویق کنند.

ترکیب صبحانه

انواع نان‌های شیرمال و کیک‌های پنیری، به ویژه تهیه شده از آرد سبوسدار و غلات صبحانه آماده منبع تامین انرژی هستند. حلیم، عدسی و پوره میوه‌ها باید به طور گردشی در برنامه صبحانه کودک باشند. برای کودکانی که نسبت به خوردن تخم‌مرغ و شیر مقاومت می‌کنند از این مواد در پودینگ و فرنی و پنکیک استفاده کنید. شیر را همچنین می‌توانید به همراه میو ه‌های خنک و بستنی یا کمی آب‌میوه و خامه در مخلوط کن بریزید و به صورت معجونی با طعم و رنگ بهتر به او بدهید.

زندگی آنلاین،

 

5 1000
ارسال شده در 14 آبان 1394 توسط با موضوع سلامت کودک
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی