مشاوره زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
علت کوتاهی قد خستگی‌های عضلانی بلندی قد و ورزش کششی
افرادی که شغلهای پشت میز نشینی دارند و  اصولا حرکاتی در طی کار انجام نمیدهند  به تدریج مشکل عضلاتی در این اشخاص بوجود می آید که باعث میشود قد آنها هیچوقت بلند نشود.اگر میخواهید دچار کوتاهی قد نشوید و قد تان بلند باشد نباید در طی ساعت کاری بنشید باید در طی این زمان تحرک لازم را داشته باشید مثلا وقتی 60 دقیقه پشت میز نشسته اید سعی کنید30 ثانیه ورزشهای کششی انجام دهید تا دچار بیماری های عضلانی از جمله کوتاهی قد نشوید
 به اقتضای طبیعت آفرینش بدن همه افراد، در صورت قرارگیری در حالت سکون، عضلات دچار فشار و خستگی می‌شوند و حالت جمع شدگی به خود می‌گیرند که در مشاغل پشت میز نشین و افراد خانه دار شایع‌تر است که در این حالت حتما باید طی دفعات متعدد در ۵ دقیق یا بیشتر ۶ حرکت کششی اساسی انجام گیرد که این حرکات شامل: سه حرکت کششی بزرگ در اندام تحتانی و سه حرکت کششی بزرگ در اندام فوقانی بدن است که هرکدام ۵ تا ۱۰ ثانیه طول بکشد.

 این حرکات باعث تقویت عضلات هم استرینگ پشت ران‌ها، لولای زانو، مهره‌های اول تا پنجم کمری و ستون فقرات می‌شوند که با این روش عضلات در راستای طولی خود قرار می‌گیرند و از حالت جم شدگی و یکنواختی در ‌‌نهایت در درازمدت از کوتاه قد شدن فرد جلوگیری می‌کند.

متاسفانه بسیاری از افراد در اغلب مواقع خستگی‌های عضلانی را با مشکلات مفصلی اشتباه گرفته و خود همین موضوع می‌تواند مانع از انجام حرکات ورزشی مناسب شود، این در حالی است که خستگی عضلانی در هر سنی بر اثر بدنشستن بروز می‌کند، ولی مشکلات مفصلی صرفنظر از فاکتورهای وراثتی معمولا با افزایش سن و یا برخی بیماری‌ها ممکن است به وجود آید.

این افراد نیز در صورت عدم انجام حرکات ورزشی کششی و پیاده روی در طولانی مدت به راحتی مستعد کوتاهی قد، چرخش لگن، افتادگی لگن و یا تغییر فرم راستای قامتشان می‌شود که می‌تواند مشکلات جدی تری را به همراه آورد.


منبع- فیزیوتراپیست های بدون مرز

5 1000
ارسال شده در 9 دی 1392 توسط با موضوع پزشکی
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x