مشاوره زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه

 ورزش در هوای سرد نوشیدنی‌های گرم بعد از ورزش عوارض ورزش در هوای سرد درباره ورزش در هوای سرد خطرات ورزش در هوای سرد پیامدهای ورزش در هوای سرد

 آیا با ورزش کردن در این روز های سرد به بدنمان آسیبی وارد می شود و ممکن است دچار مشکل شویم چه خطراتی بدنمان را تهدید می کنند و چه عوارضی می تواند برای سلامتی مان داشته باشد

 اگر تا به حال تجربه ورزش در هوای سرد را داشته باشید، می دانید که احساس فشرده شدن ماهیچه‌ها، بی حسی انگشتان دست و پا و احساس فشار در ریه‌ها می‌تواند از عوارض آن باشد.

رعایت برخی موارد پیش از ورزش در هوای سرد اهمیت دو چندان پیدا می‌کند از قبیل این که گرم کردن بدن قبل از ورزش در هوای سرد منجر به کاهش انقباض‌های دردناک در ماهیچه‌ها می‌شود.

در برخی از ورزشکاران مبتلا به آسم، احتمال بروز اسپاسم در ریه، سرفه و تنگی نفس وجود دارد. اسپاسم برونش نیز ممکن است در این افراد اتفاق بیفتد. در صورت بروز این علائم در هوای سرد باید به شدت از ورزش اجتناب کرد.

هیپوترمی یا سردی ناگهانی بدن در اثر سرمای هوا نیز در ورزشکاران شایع است. بخصوص نوشیدن آب سرد خطر سرمازدگی حین ورزش بیشتر می‌شود. بنابراین از نوشیدن آب سرد حتی در صورت تشنگی حین ورزش در هوای سرد باید اجتناب کرد.

بعد از اتمام ورزش، بدن باید به طور کامل خشک شود، و لباس‌های خشک جایگزین لباس‌های مرطوب و خیس از عرق شوند این کار باید بالافاصله بعد از انجام ورزش برای حفظ درجه حرارت بدن در حالت طبیعی صورت گیرد تا هیپوترمی یا سرمازدگی اتفاق نیفتد. نوشیدنی‌های گرم بعد از ورزش برای به دست آوردن درجه حرارت طبیعی بدن مفید است.

 msn

 

5 1000
ارسال شده در 24 آذر 1394 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x