دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال

1578-300x187

 

در بخش ورزش و سلامت امروز درباره نحوه انجام حرکت زیر بغل قایقی سیم کش مباحثی را بیان میکنیم این حرکات از جمله حرکات مهمی است که اگر درست و اصولی انجام نشود باعث آسیبهای کمری میشود ایت حرکت را باهم یاد میگیریم

نحوه انجام حرکت :

دسته ها را بگیرید ودست ها را در جلو صاف نگه دارید. دسته ها را به طرف بالا و به سمت سینه خود بکشید ، ستون فقرات را راست نگهدارید . دسته ها را به وضعیت شروع برگردانید.

عضله های درگیر :

اصلی : ذوذنقه ای ( بخش میانی و تحتانی ) و پشتی بزرگ : کمکی : متوازی الاضلاع و دلتوئید خلفی .
نگاه آناتومیکی :

فاصله دست ها : هرچه فاصله دست ها بیشتر باشد، هدف روی قسمت بیرونی عضله ذوزنقه می باشد در حالی که اگر فاصله دست ها از هم کم باشد ، فشار به قسمت داخلی ذوزنقه متمرکز می شود.

گرفتن: دست از بالای میله قسمت پایینی و میانی ذوزنقه را تحت تاثیر قرار می دهد در حالی که حالت خنثی انگشت شست به سمت بالا قسمت پایینی و میانی را تحت تاثیر قرار می دهد. گرفتن دست را از زیر میله ( کف دست رو به بالا ) تمرکز را به سمت عضله پشتی بزرگ معطوف می کند.

مسیر حرکت : برای تمرکز روی عضله ذوزنقه ای ، دستگیره ها یا میله را به طرف بالا و به سمت سینه بکشید .

موقعیت بدن : پشت خود را مستقیم و به صورت راست نگه دارید.

دامنه حرکت : تا جایی که امکان دارد آرنج هایتان را به سمن پشت و بالا بکشید و لبه های شانه را تا حد امکان به هم نزدیک کنید تا انقباض عضله به حداکثر برسد .

 

نکات آسیب شناسی

زیر بغل قایقی
در انجام این حرکت کمر را کاملاً صاف نگهدارید و در حین انجام حرکت از قوز کردن خودداری کنید چون می تواند باعث آسیب ناحیه کمری شود .
اگر می خواهید به جلو خم شوید کمر را از ناحیه لگن رو به جلو چرخش دهید.

منبع-http://www.bodyfull.ir

5 1000
ارسال شده در 17 دی 1392 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
ویزیت یاب
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x