مشاوره زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی

 یادگیری جملات و کلما کودکان ناشنوا کم‌شنوایی ضعف شنوایی توانایی گوش دادن بهبود کیفیت زندگی کودکان کم‌شنوا استفاده از سمعک اختلالات شنوایی

چه عواملی موجب آسیب زدن به شنوایی می شود و موجب اختلالات شنوایی در ما می شوند بهتر است با چه روش هایی از آن ها جلوگیری کنیم و توصیه های مناسب در این زمینه کدامند رعایت چه نکاتی برای سلامت گوش الزامی است؟

در بیشتر موارد ناشنوایی به علت آسیب دیدگی سلول های قسمت داخلی گوش رخ می دهد. این آسیب دیدگی می تواند به علت سر و صدای زیاد و دائمی باشد. از دست دادن شنوایی اغلب بازگشت پذیر نیست. برای جلوگیری از بروز این مشکل، رعایت نکاتی توصیه می شود.

سم زدایی انجام دهید:
اگر در معرض سر و صدای بالا قرار گرفته اید، سم زدایی صدا انجام دهید؛ یعنی به مدت 16ساعت یا بیشتر به گوشتان استراحت دهید. اگر به مدت 2ساعت در معرض سر و صدا به میزان 100db قرار گرفته اید، بهتر است 16ساعت در محیطی آرام قرار بگیرید.

مراقب افرادی باشید که خروپف می کنند:
اگر کنار فردی که خروپف می کند می خوابید، از گوشی های مخصوص صدا استفاده کنید. زیرا خروپف های بلند می تواند به 80 تا 90db برسد.

از قانون 60:60 استفاده کنید:
اگر از طریق هدفون، موسیقی گوش می دهید، از زیاد کردن ولوم صدا بپرهیزید. بهتر است از هدفون های نویزگیر استفاده کنید و از قانون 60:60 بهره بگیرید. یعنی ولوم را حداکثر روی 60 درصد تنظیم کنید و در روز بیش از 60دقیقه موسیقی گوش ندهید.

در خودرو مراقب گوشتان باشید:

گوش دادن به موسیقی در خودرو و مسیرهای طولانی برای برطرف کردن خستگی یا استرس است، اما مراقب خطرهای آن نیز باشید. گوش دادن به موسیقی در مکان های بسته نسبت به مکان های باز آسیب بیشتری به گوش می رساند.

به گوشتان استراحت دهید:
سعی کنید زمان صرف شده در مکان های پرسروصدا را محدود کنید. اگر برای مدت زمان طولانی در مکان پر سر و صدا مانند مکان کنفرانس قرار می گیرید، سعی کنید هرچند بار از محل خارج شوید و در مکان ساکتی توقف کنید.

فاصله را حفظ کنید:
از صداهای بلند فاصله بگیرید. هرچه به صدای بلند نزدیک تر باشید، آسیب بیشتری می بینید.

لوازم محافظ:
اگر قرار است در مکان پر سر و صدا قرار بگیرید، حتما محافظ گوش با خود داشته باشید. استفاده از پنبه نیز می تواند کافی باشد.

پناه بردن به طبیعت:
سعی کنید هرازگاهی از شلوغی و ازدحام شهر دور شوید و به طبیعت خارج از شهر پناه ببرید.

میزان صدای مضر را تشخیص دهید:
سعی کنید صداهای مضر را تشخیص دهید و از قرار گرفتن در معرض آن پرهیز کنید.

برای معاینه به متخصص مراجعه کنید:
برای مشخص شدن سلامت شنوایی خود، به متخصص مراجعه کنید. در صورت تشخیص آسیب دیدگی گوش یا از دست دادن شنوایی به فکر تهیه سمعک باشید.

منبع: سایت «MSN»

روزنامه خراسان

5 1000
ارسال شده در 29 دی 1394 توسط با موضوع گوش، حلق و بینی
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x