دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

 595

افراد چه توصیه ها و ترفندهایی را برای رسیدن به موفقیت باید در نظر بگیرند و چگونه به این امر می توانند دست پیدا می کنند می خواهیم در این مطلب به 5 مورد از کلیدهای اصلی و مهم برای رسیدن به پیروزی را به شما پیشنهاد دهیم

معیارهای کیفی زیادی وجود دارند که می‌توانند در کسب موفقیت و شادی یک نفر سهیم باشند، اما فقط یک عامل است که موفقیت پایدار و بلندمدت را در تمام جنبه‌های زندگی برای ما به ارمغان می‌آورد و آن چیزی نیست، مگر انضباط شخصی. خواه آن را از منظر رژیم غذایی، تناسب‌اندام، اخلاق کاری در نظر بگیریم خواه از منظر روابط، انضباط شخصی مهم‌ترین ویژگی‌ای است که برای انجام اهداف و پیشبرد یک سبک‌زندگی سالم و درنهایت شادی در نظر گرفت.

مطابق مطالعه‌ای که ویلهلم هوفمان سال 2013 انجام داده، افرادی که دارای کنترل درونی بیشتری در مقایسه با کسانی که فاقد این کنترل هستند، شادترند. این افراد زمان کمتری را صرف انتخاب و تعهد به رفتارهای تخریب‌کننده سلامتیشان می‌کنند و به آسانی تصمیم‌های مثبت را اتخاذ می‌کنند. فردی با انضباط شخصی اجازه نمی‌دهد تصمیماتش بر اساس هیجانات یا احساسات گرفته شود. در عوض آن‌ها آگاهانه تصمیمات عقلایی را در روز می‌گیرند بدون آنکه احساس استرس یا ناراحتی فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، انضباط شخصی یک رفتار اکتسابی است که به تمرین و تکرار روز به روز احتیاج دارد. برای بهبود وضعیت انضباط شخصی این 5 روش ثابت شده را امتحان کنید. این رژیم به شما کمک می‌کند عادات خوب را ایجاد کنید و عادات بد را از بین ببرید و در اختیار گرفتن کنترل را با توجه به تغییرات ساده در زندگی روزمره بهبود بخشید. زمانی که انضباط شخصی شما ارتقاء پیدا کند، شما می‌توانید با کمک انتخاب‌های سالم‌تر ونه با انتخاب‌های احساساتی آزادانه‌تر زندگی کنید و مطمئن باشید شادی درونی از شما به خاطر به کار بردن این روش‌ها قدردانی خواهد کرد.

وسوسه‌ها را از خود دور کنید
کنترل درونی اغلب با توجه به این ضرب‌المثل قدیمی که از «دل برود هرآنچه از دیده برفت»، آسان‌تر می‌شود. دورکردن تمام وسوسه‌ها و چیزهایی که موجب حواس‌پرتی هستند، اولین گام ضروری برای ارتقا انضباط شخصی است. اگر شما سعی دارید کنترل غذاخوردن خود را به دست بگیرید، هله‌هوله یا تنقلات مضر را از دسترس خود دور کنید. از دستیار دفترتان بخواهید که شما را از ایمیل‌ها و تبلیغات سفارش غذا دور نگاه دارد. اگر می‌خواهید تمرکزتان را در حال کار را افزایش دهید. تلفن همراهتان را خاموش کنید و میزتان را منظم نگاه دارید. اگر واقعاً با این مسئله مشکل دارید یک اپلیکیشن خودکنترل‌گر را روی کامپیوترتان بریزید تا از وبسایت‌هایی (فیس‌بوک، یوتیوب و حتی ایمیل) که حواس شما را پرت می‌کند، برای یک محدوده زمانی دوری کنید. با فرار کردن از تاثیرات بد بعضی کارها، زمینه موفقیت خودتان را فراهم آورید.

به‌طور منظم و سالم بخورید
مطالعات نشان می‌دهد که کاهش قند خون اغلب عزم افراد را تضعیف می‌کند. زمانی که گرسنه هستید، توانایی تمرکز نخواهید داشت زیرا مغرتان نمی‌تواند بهترین پتانسیل خود را به کار بگیرد. گرسنگی، قدرت تمرکز بر وظایف را دشوار می‌کند و شما را بدخلق و بدبین می‌کند. شاید شما در این حالت کمترین احساس خودکنترلی را در تمام زمینه‌های زندگی همچون رژیم غذایی، ورزش، کار و روابط داشته باشید. برای آنکه همیشه کنترل خودتان را در دست داشته باشید، مطمئن شوید که در طول روز هرچند ساعت یکبار با غذاهای سالم و سبک، انرژی لازم بدنتان را تامین کنید. من خودم همیشه چند بادام یا شکلات‌های مغذی در دسترس دارم. با داشتن این میان‌وعده‌ها مطمئن هستید که چربی و پروتئین سالم را در صورت نیاز به بدنتان خواهید رساند. خوردن اغلب سطح قند خود شما را تنظیم می‌کند و مهارت‌های تصمیم‌گیری و تمرکز را ارتقاء می‌دهد. به شما اجازه می‌دهد روی اهداف و اولویت‌هایتان تمرکز کنید به جای آنکه متوجه صداهای شکممان باشید.

منتظر وضعیت کامل نباشید
ارتقاء انضباط شخصی به معنای تغییر در روال کارهای عادی است که زمان‌هایی ناراحت‌کننده و دشوار به نظرمی‌رسد. چارلز داهیگ، نویسنده کتاب «قدرت عادت» توضیح می‌دهد رفتارهای عادتی ما را باید در منطقه‌ای از مغز به نام گانگلیون بازال جستجو کرد، منطقه‌ای از مغز که با احساسات، الگوها و خاطرات ما سروکار دارد. از سوی دیگر تصمیم‌گیری در مغز در کورتکس جلویی مغز اتخاذ می‌شود، که کاملاً ناحیه متفاوتی است. زمانی که یک رفتار تبدیل به عادت می‌شود، مهارت‌های تصمیم‌گیری ما متوقف و به جای آن عملکرد خلبان خودکار استفاده می‌شود. بنابراین شکستن یک عادت بد و ایجاد یک عادت جدید نه تنها منوط به تصمیم‌گیری فعال نیاز دارد، بلکه احساس اشتباه بودن را به شما منتقل می‌کند. مغز شما در برابر تغییرات جدیدی که برای آن از پیش‌برنامه‌ریزی شده است، مقاومت خواهد کرد. راه حل چیست؟ مشتاقانه از اشتباه استقبال کنید. معنای آن این است که برای ایجاد یک نظام جدید و احساس درست، خوب و طبیعی بودن آن به زمان نیاز دارید. منتظر بمانید، این تغییرات اعمال می‌شوند.

برای استراحت و لذت بردن هم زمان بگذارید
انضباط شخصی به معنای داشتن یک روش خشک و بدون انعطاف نیست. در نظر نگرفتن حاشیه آزادی به معنی روبرو شدن با شکست، ناامیدی و برگشتن به روزهای پیشین است. درحالی‌که برای انضباط درونی تمرین می‌کنید، زمان‌هایی را نیز برای استراحت، لذت بردن و پاداش دادن به خود در نظر بگیرید. برای مثال یک‌شنبه‌ها را به عنوان روز بستنی خوردن در نظر بگیرید. بعد از یک ماه رژیم گرفتن یک ماساژ خوب برای خودتان در نظر بگیرید. انضباط شخصی کار سختی است، به خودتان پاداش دهید.

خودتان را ببخشید و رو به جلو حرکت کنید
ایجاد راه‌ و روش جدید تفکر همیشه مطابق برنامه پیش نمی‌رود. مطمئناً شما افت‌وخیزهایی را تجربه خواهید کرد، گاهی اشتباه و رکود و گاهی موفقیت‌های چشمگیری خواهید داشت. کلید موفقیت ادامه دادن است. زمانی که عقب‌نشینی می‌کنید، علت آن را شناسایی کنید و به حرکت ادامه دهید. خودتان را برای اشتباهات ببخشید روی زین محکم باشید و به بازی ادامه دهید، هرچه زمان بیشتری را به این بازی اختصاص دهید، ادامه جهت جدید و مثبت آسان‌تر خواهد شد.
منبع:

روزنامه سپید،Psychology Today

5 1000
ارسال شده در 17 بهمن 1394 توسط با موضوع روانشناسی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی