مشاوره زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

protein

برای بازسازی، انقباض عضلانی و در نهایت تولید انرژی پروتئین برای ورزشکاران ضروری است. مقدار مورد نیاز پروتئین در ورزشکاران بیشتر از افراد عادی است. و بین 2-2/1 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن
می باشد.
اغلب ورزشکاران در مصرف پروتئین زیاده روی می نمایند باید توجه نمود که مصرف زیاد پروتئین می تواند منجر به تولید مواد ستونی شده و به علت تولید اوره زیاد به کلیه ها آسیب برساند. همچنین عوارضی از قبیل کاهش جذب کلسیم، و از دست دادن آب و خشکی بدن، نقرس و اختلالات کلیوی ایجاد نماید. در بسیاری از مواقع مصرف بالای پروتئین فقط حجم عضله را افزایش می دهد و موجب افزایش قدرت عضلانی نمی شود. و این موضوعی است که ممکن است در مورد بعضی از بدنسازان صدق نماید.
ورزشکاران بطور متوسط می توانند 5/1 گرم به ازای کیلوگرم وزن بدن پروتئین دریافت نمایند. و برای بدنسازان حداکثر 2 گرم پروتئین به ازای کیلوگرم وزن بدن توصیه می گردد. پروتئین مصرفی بهتر است از منابع با ارزش بیولوژیکی بالا مانند گوشتهای کم چرب (بیشتر کبابی و آب پز و نه سرخ شده) سفیده تخم مرغ و شیر و لبنیات تامین گردد. توصیه می گردد نسبت پروتئینهای حیوانی به گیاهی 3 به 2 باشد. با توجه به اینکه در ورزشهای طولانی مدت از چربی بعنوان منبع تامین انرژی استفاده می گردد مصرف کافی آن اهمیت خاصی دارد.
پس از کاهش ذخیره گلیکوژن اسیدهای چرب از منابع ذخیره چربی آزاد شده و در میتوکندری سلولی در اثر سوختن انرژی تولید می کنند. البته معمولا در 60-30 دقیقه ابتدایی ورزش عضلات بیشتر از گلیکوژن و گلوکز استفاده می کنند و پس از آن مصرف چربیها شدت می یابد.
در اینگونه ورزشها می بایست حدود 30% کالری دریافتی روزانه از چربیها تامین گردد. البته در ورزشهای سرعتی و کوتاه مدت مصرف چربیها به حدود 25-20% تقلیل می یابد. زیرا که در این گونه ورزشها بدن کمتر وارد مرحله چربی سوزی می شود و مصرف زیاد چربی و روغن می تواند قدرت وررشی ورزشکاران را کاهش دهد. ورزشکاران باید از مصرف روغنهای جامد نباتی و روغنهایی مانند روغن دنبه اجتناب نمایند و از روغنهای مایع که دارای اسید چرب با یک پیوند دوگانه (مانند روغن زیتون و کانولا) و چند پیوند دوگانه اند (روغن سویا، ذرت، آفتابگردان) استفاده نمایند.
مصرف اسیدهای چرب امگا مانند روغن ماهی، گردو، سویا و کانولا می تواند بسیار مفید باشد و کارایی ورزشکار را افزایش دهد.
همچنین ورزشکاران بهتر است از مصرف غذاهایی سرخ شده نیز پرهیز نمایند. مصرف کله پاچه، سیرابی و مغز بدلیل اینکه می تواند موجب گرفتگی عضله گردد نیز توصیه نمی شود.

این مطلب اختصاصی سایت دکتر سلام می باشد استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 19 بهمن 1394 توسط با موضوع تغذیه , ورزش و سلامتی
کدکم چیست؟

بهترین روش برای ایمپلنت, ارتودنسی و زیبایی دندان استفاده از دستگاه فوق پیشرفته کدکم است.

اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان

پیشنهاد سردبیر

  • بازی اطفال با تفنگ اسباب بازی
  • دانستنی هایی در مورد بیماری هرپس زوستر حاد
  • در پیشگیری از سیگاری شدن بچه ها پدر و مادر چه نقشی دارند؟
  • ازاین عادات اجتناب کنید تا سینه هایتان افتاده نشود
  • 8 کلید طلایی برای پرورش دادن اعتماد به نفس در کودکان
  • تاثیرات مختلف سونای خشک بر بدن
  • با بیماری های روانی که مسری هستند آشنا شوید
  • درباره پوستهای خشک این موارد کمک کننده هستند
  • محبوبترین ها

  • رنگ کردن کلاه گیس چگونه انجام می شود
  • مراقبت های خوردنی از پوست در این فصل
  • آکنه و شیوه های درمان آن با گیاهان
  • در هنگام مسافرت اجازه ندهید به پوستتان آسیب برسد
  • عالیترین و بهترین روغن برای زیبایی پوست
  • هرگز پوستتان را برنزه نکنید!
  • معجزه روغن نارگیل و جوش شیرین
  • پس از لیزر پوست سبوس برنج را فراموش نکنید
  • رپورتاژ

  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • تی آر ایکس TRX ورزش برای تمام فصول
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x