دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ

25-22

کودکان نسبت به بزرگسالان تحرک بیشتری دارند به همین دلیل مصرف آب و نیاز به آب در آنها بیشتر است. خوردن آب نقش مهمی در سلامتی کودک و همچنین کنترل وزن آن دارد. پزشکان و متخصصان بر این باورند که خود کودک به اندازه کافی آب نمی خورد و بهتر است که والدینشان خوردن آب را به آنها یاد آور شوند.

کودکان به علت داشتن تحرک زیاد به آب بیشتری نیاز دارند

معمولاً وقتی سخن از تغذیه کودک به میان می‌آید ذهن اکثر افراد روی غذای وی متمرکز می‌شود و از آب صحبتی نمی‌شود، این در حالی است که بدن اکثر آنان دچار کمبود این ماده حیاتی است.

محققان در زمینه تغذیه و سلامت ملی کودکان در سال 2006- 2005 ، چهار هزار کودک 2 تا 19 ساله را مورد تحقیق قرار دادند.

در این تحقیق کودکان 5- 2 ساله طی روز، شش پیمانه آب و کودکان 11- 6 ساله شش و سه چهارم پیمانه و کودکان بزرگ‌تر بین سنین 19 – 12 سال 10 پیمانه آب نوشیدند.

طی این تحقیق، تفاوت میان میزان آب دریافتی بدن دختران و پسران مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد دختران کمتر از پسران آب کافی می‌نوشند.

کودکان به خاطر داشتن تحرک زیاد، به آب کافی نیاز دارند و اگر آب کافی ننوشند بیش از بزرگ‌سالان با خطر کم‌آبی بدن، خستگی مفرط، سرگیجه، سردرد و ضعف عضلانی مواجه خواهند بود.

میزان دریافت آب نه تنها در سنین و اشخاص مختلف متفاوت است بلکه در یک شخص نیز بر حسب شرایط آب و هوایی، میزان فعالیت‌های بدن و همچنین نوع غذاهای مصرفی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

بسیاری از ما می‌دانیم که بدنمان به اندازه کافی آب دریافت نمی‌کند، در اینجا برای برطرف کردن این نیاز چند پیشنهاد را به شما توصیه می‌کنیم:

• میوه و سبزیجات به حد کافی بخورید چرا که آن‌ها منابع طبیعی آب هستند.

پرتقال با 87 درصد و خیار با 95 درصد آب، از منابع طبیعی خوب این ماده حیاتی محسوب می‌شوند.

• به آب میوه کودکان مقداری آب اضافه کنید. به احتمال زیاد آن‌ها متوجه این موضوع نخواهند شد و به این ترتیب آب بیشتر و شکر کمتری می‌خورند.

کودکان آب بنوشند تا چاق نشوند

همه‌ی می‌دانیم که شیوه‌های زندگی امروزی ما زمینه افزایش بروز چاقی را در کودکان فراهم آورده است. وقتی صحبت از این شیوه زندگی می‌شود معمولاً استفاده‌ی فراوان از فست‌فودها و نیز عدم تحرک کودکان و گذراندن وقت زیادی از اوقات فراغت کودکان در برابر تلویزیون به ذهن خطور می‌کند. اگرچه تأثیر این موضوعات در بروز چاقی برای همه ما ثابت شده، ولی مؤلفه‌های دیگری از زندگی امروزی نیز باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

مطالعات جدید نشان داده‌اند که در دسترس بودن آب برای کودکان در مدرسه به کاهش خطر اضافه وزن در آن‌ها کمک خواهد کرد.
مکانیسم اثر این که چگونه نوشیدن آب در کودکان از افزایش وزن آنان جلوگیری می‌نماید دقیقاً مشخص نیست. به نظر می‌رسد که مصرف آب توسط کودکان در مدرسه باعث کاهش دریافت نوشیدنی‌های شیرین شده توسط آن‌ها می‌شود

متأسفانه مصرف نوشابه‌ها و نیز آب‌میوه‌های حاوی شکر طی دهه اخیر در بین کودکان و نوجوانان شیوع قابل توجهی یافته است. در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله علمی کودکان چاپ شده است، پژوهشگران آلمانی دریافتند کودکانی که تشویق به نوشیدن آب در مدرسه می‌شوند، در بیش از یک سال، یک سوم کمتر از سایر بچه‌ها دچار اضافه وزن می‌گردند.

در این مطالعه که حدود 3000 نفر از دانش‌آموزان دوم و سوم ابتدایی در 32 مدرسه دو شهر آلمان را در بر می‌گرفت، 17 مدرسه به منبع تأمین آب فیلتر شده مجهز بودند و به دانش‌آموزان بطری‌های قابل استفاده مجدد داده شد که بتوانند در کلاس نیز آب در اختیار داشته باشند. بعلاوه چهار جلسه درس برای آموزش اهمیت نوشیدن آب برگزار گردید. 15 مدرسه‌ی دیگر به عنوان کنترل و برای مقایسه بودند. بعد از یک سال میزان خطر افزایش وزن در کودکان مدرسه‌هایی که آب در دسترس آنان بود به میزان 30 در صد کمتر از گروه کنترل بود. این برنامه به ویژه در مورد بچه‌هایی که در مرز اضافه وزن بودند، بیشتر سودمند بود.

مکانیسم اثر این که چگونه نوشیدن آب در کودکان از افزایش وزن آنان جلوگیری می‌نماید دقیقاً مشخص نیست. به نظر می‌رسد که مصرف آب توسط کودکان در مدرسه باعث کاهش دریافت نوشیدنی‌های شیرین شده توسط آن‌ها می‌شود.
کودکان به خاطر داشتن تحرک زیاد، به آب کافی نیاز دارند و اگر آب کافی ننوشند بیش از بزرگ‌سالان با خطر کم‌آبی بدن، خستگی مفرط، سرگیجه، سردرد و ضعف عضلانی مواجه خواهند بود

مطالعات انجام شده در بزرگ‌سالان نشان داده است که نوشیدن آب بر متابولیسم اثر داشته و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. بر همین اساس در بزرگ‌سالان توصیه آن است که در روز 8 لیوان آب بنوشند. در کودکان اگرچه این تأثیر به اثبات نرسیده ولی قطعاً مصرف منظم آب در تنظیم وزن مفید است.

این که چه میزان آب در کودکان باید طی روز استفاده شود بسته به شرایط محیطی و نیز میزان فعالیت بدنی کودکان متفاوت است. البته توصیه آن است که در حین وعده غذایی حتی‌الامکان از آب استفاده نشود.

نکته‌ی عملی:

آب بهترین نوشیدنی برای حفظ سلامتی کودکان و نیز کنترل وزن آنان است. آموزش کودکان توسط والدین و نیز معلمان می‌تواند برای ترغیب کردن بچه‌ها به نوشیدن آب بیشتر موثر واقع شود. البته تأثیرگذاری این آموزش منوط به دسترس گذاشتن آب از یک طرف و نیز مصرف بیشتر آب توسط خود والدین و نیز معلمان است.

5 1000
ارسال شده در 25 دی 1392 توسط با موضوع سلامت کودک
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی