دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا

216

 

احساس خستگی و سوزش چشم ها، اغلب همراه با مدت زمان طولانی در انجام کارهایی مانند خواندن، کار با کامپیوتر، تماشای تلویزیون،  بازی های ویدئویی، و کار مونتاژاست. فشار چشم به طور کلی در اثر استفاده بیش از حد از عضلات است  اختلالات دید موقت مانند تاری دید،  سردرد تنشی ماهیچه ها می گردد. پلک زدن کافی نیست، چون پلک بیش از حد تحریک می شود

در اينجا چند توصيه براي شما داريم که باعث مي‏شوند چشم‏هايتان سالم بمانند و براي سال‏ها به خوبي کار کنند:

1- در هواي آفتابي، عينک دودي به چشم‏هايتان بزنيد. نور شديد آفتاب باعث تاري ديد و خستگي چشم‏ها مي‏شود.

2- اگر موقع کار کردن مجبور هستيد به طور مداوم به جايي نگاه کنيد (مثل کار با کامپيوتر يا کتاب خواندن)، هر چند ساعت يک بار به چشم‏هاي خود استراحت دهيد. از جاي خود بلند شويد، بدنتان را بکشيد و به نقطه‏اي دور نگاه کنيد.

3- دقت کنيد هنگام مطالعه يا کار، نور محيط کافي باشد. نور ملايم ( نه شديد و نه ضعيف)، بهترين نور است. نور شديد به چشم‏هايتان فشار مي‏آورد.

4- از لامپ با نور سفيد در خانه‏ استفاده کنيد، مثل مهتابي يا لامپ کم مصرف. اگر امکان دارد در محل کارتان نيز از آنها استفاده کنيد، زيرا براي چشم‏ها بهترند.

5- هر چند وقت يک بار چشم‏هايتان را براي چند ثانيه ببنديد. اين کار باعث مي‏شود بينايي‏تان تجديد شود.

6- به‏طور مرتب پلک بزنيد، به‏خصوص اگر موقع کار به جايي نگاه مي‏کنيد. اين کار باعث مي‏شد چشم‏هايتان مرطوب باقي بماند.

7- از منابع غذايي حاوي ويتامين A به طور مرتب استفاده کنيد. ويتامين A براي حفظ سلامت چشم‏ها ضروري است، مثلاً يک ليوان (240 سي‏سي) آب هويج، 8 برابر نياز روزانه به ويتامين A را تامين مي‏کند. منابع غني از ويتامين A عبارتند از: جگر، هويج، کدو حلوايي، طالبي، زردآلو، آب كدو، شلغم، چغندر، کلم بروکلي، گريپ فروت، اسفناج و ساير سبزيجات سبز تيره و برگي شکل، شير، زرده تخم مرغ.

8- به مقدار کافي بخوابيد. خستگي و کم خوابي، فشار زيادي به چشم‏هاي شما وارد مي‏سازد.

9- براي معاينه چشم‏هاي تان و انجام تست بينايي به چشم پزشک يا اپتومتر مراجعه کنيد، خصوصا اگر سنتان بالاي 40 سال است. با افزايش سن، قدرت بينايي ضعيف مي‏شود. شايد نياز به عينک طبي داشته باشيد.

10- اگر کار شما با کامپيوتر است، هر 2 تا 3 ساعت يک بار، براي مدت 10 تا 15 دقيقه به چشم‏هايتان استراحت دهيد. همچنين مي‏توانيد هر چند وقت يک بار، صفحه مانيتور خود را خاموش کنيد.

11- چشم‏هايتان را قدري بماليد، براي اينکه آنها خسته و خشک مي‏شوند. اگر خستگي چشم در اثر خشکي آن باشد، مي‏توانيد با استفاده از قطره استريل چشمي، از بروز آن جلوگيري کنيد.

12- چشم هاي تان را ورزش دهيد. اين کار از خستگي آنها جلوگيري مي‏کنيد. براي مشاهده ورزش‏هاي مخصوص چشم، اينجا را کليک کنيد.

هشدارها:

1- اگر بعد از مطالعه يا انجام يک کار چشمي (مثل کار با کامپيوتر)، چشم‏هاي شما خيلي خسته شدند يا اگر متوجه تغييراتي در بينايي خود شديد، ممکن است نياز به عينک داشته باشيد. لذا هر چه سريع‏تر به چشم‏ پزشک يا بينايي سنج (اپتومتر) مراجعه کنيد.

2- اگر هر نوع سوال يا نگراني داشتيد، قبل از انجام هر کاري به پزشک مراجعه کنيد. توصيه‏هاي بالا نمي‏تواند جايگزين درمان پزشکي شود.

منبع- تبیان

5 1000
ارسال شده در 26 دی 1392 توسط با موضوع چشم و چشم پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • آلودگی هوا و قوانین جدید در مورد آن
  • در تشدید عفونت‌ها آنتی بیوتیکها چه تاثیری دارند؟
  • با کودکان مبتلا به صرع؛ چگونه رفتار کنیم؟
  • 4 حرکت معجزه اسا برای کوچک کردن شکمتان
  • همه چیز درمورد فواید باورنکردنی تخم مرغ
  • آیا تقویت حافظه با استرس کم امکانپذیر است؟
  • نشانه هایی که شما را از بروز ایست قلبی آگاه می کند
  • با این غذای ساده اما مقوی آشنا شوید
  • محبوبترین ها

  • رسپی سالم: اسموتی میوه
  • غذای خود را بر حسب وضعیت روحیتان انتخاب کنید
  • عوارض پرخوری را بشناسید
  • تاثیر مصرف زیاد پروتئین حیوانی در ابتلا به سرطان
  • لاغری بیشتر با این ترفندها
  • محصولات طبیعی مفید برای رژیم گیاهخواری
  • آیا چای و قهوه نیز نوع نگهداری خاصی دارند؟
  • ۷ روز چالش رژیم برای صرف صبحانه
  • رپورتاژ

  • محصولات طبیعی و موثر برای بهبود کیفیت سطح زندگی
  • کم کردن حجم معده با روش های غیر جراحی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • محصولات پزشکی و بهداشتی شرکت رهاورد دانش پزشکی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x