مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

743711_145

چگونه می توانیم به حال و احوالی خوش دست یابیم با چه روش هایی ایین امر قابل دسترسی است روانشناسان چه توصیه هایی در این زمینه به ما می کنند برای تمدد اعصاب چه کارهایی باید انجام دهیم

 کافی است کمی خسته شوید و عقب‌نشینی کنید تا حال خوب با شما خداحافظی کند. گرچه محققان بارها ثابت کرده‌اند که خوشحالی فرمول ساده‌ای دارد،‌ اما واقعیت این است که بدحال شدن هم می‌تواند به همان اندازه ساده باشد.

وقتی ژن‌ها زمینه را برای ناخوشی‌های روانی فراهم می‌کنند، وقتی سختی شغل‌تان کلافه‌تان می‌کند و وقتی پای روزمرگی به زندگی زناشویی‌تان باز می‌شود، درها برای ورود حال بد هم باز می‌شوند. اما نگران نباشید، ما میانبر‌هایی که محققان برای رسیدن به حال خوب پیدا کرده‌اند را با شما در میان می‌گذاریم.

با خودتان قرار بگذارید

قرارهای ثابت و ساده‌ای را برای خوشگذرانی با خودتان تنظیم کنید. می‌توانید امروز خودتان را با ماساژ امتحان کنید یا چند گلدان سبزی بکارید. نگذارید همه کارهای‌تان را دیگران انجام دهند. حتی اینکه موهای‌تان را در این لحظه ببافید هم می‌تواند حال‌تان را خوب کند، اما اگر تاثیر زیادی نگذاشت، چند دقیقه با خودتان قدم بزنید و ریه‌های‌تان را از هوای تازه پر کنید.

سرکه بنوشید

صبح‌تان را نه با یک لیوان آب خنک، بلکه با نوشیدن یک لیوان آب ولرم که در آن کمی سرکه سیب ریخته‌اید، شروع کنید. این معجون که می‌تواند همیشه برای‌تان در دسترس باشد، دستگاه گوارش‌تان را پاکسازی می‌کند، نمی‌گذارد سنگ مثانه بگیرید و از ابتلا به عفونت‌های دستگاه تناسلی هم جلوگیری می‌کند.

ساعت شادی را کوک کنید

بعضی وقت‌ها نیاز به کسی دارید که شاد بودن را به شما یادآوری کند. مثلا همین حالا که مشغول خواندن این سطر‌ها هستید، بگوید اخمت را باز کن و لبخند بزن. از آنجا که چنین کسی همیشه در کنار ما نیست، باید خودتان برای تزریق خوشحالی به زندگی‌تان دست به کار شوید و ساعت و تقویت تلفن همراه‌تان را روی روز و ساعت شاید کوک کنید.

قطعا اگر برنامه خاصی را برای شاد بودن بریزید تاثیر بیشتری از تعیین زمان خواهید گرفت. مثلا می‌توانید امروز عصر یک ساعت پای یک نمایش کمدی بنشینید یا تقویم‌تان را برای یادآوری دورهمی شاد و دوستانه‌ای که قرار است هفته دیگر بروید، تنظیم کنید.

زندگی را  بخوانید

به‌جای اینکه پول‌تان را صرف خرید کتاب‌های موفقیت کنید، کتاب‌هایی را که از دل زندگی واقعی نوشته شده‌اند، بخوانید. خواندن بیوگرافی و شرح حال موفقیت‌ها و شکست‌ها، بیشتر از خواندن کتاب‌هایی که می‌خواهند قانون‌های موفق شدن را آموزش دهند به شما کمک خواهند کرد. باور کنید بهترین راه‌حل‌ها را نه از دل تئوری‌های موفقیت که با خواندن زندگی معمولی آدم‌های معمولی می‌توانید یاد بگیرید.

خودتان را پاکسازی دیجیتالی کنید

شاید اگر یک روز از تکنولوژی محروم نشوید ندانید که استفاده از ابزار‌های دیجیتالی مختلف چقدر در طول روز از شما وقت می‌گیرند. ما قرار نیست شما را از به‌کار بردن آنها منع کنیم بلکه توصیه می‌کنیم هر روز تنها یک ساعت خودتان را از هر نوع تکنولوژی دیجیتالی محروم کنید.

تلویزیون را از برق بکشید، ام‌پی‌تری پلیر را خاموش کنید و تلفن‌همراه‌تان را هم از دسترس خارج کنید. برای تسکین روانی که به تکنولوژی معتاد شده، سراغ تلفن هم نروید و دوشاخه آن را هم از پریز بکشید. باور کنید همین یک ساعت پاکسازی می‌تواند برای تمام روز به شما انرژی دهد.

پاهای‌تان را به کار بیندازید

تقصیر شما نیست؛ زندگی‌های امروزی فرصت راه رفتن را هم از آدم‌ها گرفته‌اند و سلامت جسم و روان‌شان را با این بی‌تحرکی به‌خطر انداخته‌اند. برای اینکه شما قربانی این سکون نشوید، به خودتان قول دهید که هر روز یک ساعت راه بروید. اگر قرار است امروز را در خانه بمانید، در خانه چهار زمان یک ربعه را قدم بزنید، وقت برگشتن از خرید کمی پیاده‌روی کرده و فکر استفاده از آسانسور را هم از سرتان بیرون کنید.

مثل پادشاه صبحانه بخورید

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: «مثل پادشاه صبحانه، مثل شاهزاده‌ها ناهار و مثل گداها شام بخورید!» برای سالم نگه داشتن بدن‌تان چاره‌ای جز پیروی کردن از این قانون ندارید. صبحانه باید اصلی‌ترین وعده غذایی شما بوده و از میوه‌ها و سبزیجات تازه پر باشد. خیال زیاد شکر مصرف کردن در این وعده را از سرتان بیرون کنید

توی خانه ورزش کنید

شما می‌توانید یک روز در هفته خارج از خانه ورزش کنید و با تجهیزات ساده‌ای در روزهای دیگر حرکاتی که یاد گرفته‌اید را تمرین کنید. حتی اگر وقت و امکان یک روز کلاس رفتن را هم ندارید، می‌توانید با کمک سی‌دی‌های رنگارنگ آموزشی که این روزها خرید‌شان آسان شده، زومبا و ورزش‌های دیگر را تمرین کنید.

روزتان را با آرامش شروع کنید

به‌جای اینکه برای پراندن خواب‌تان صبح را با حرکات تند و موسیقی‌های هیجان‌انگیز شروع کنید، هنگام باز کردن چشم‌تان کتاب آرامش‌بخشی که کنار‌تان گذاشته‌اید را باز کنید و چند صفحه‌ای بخوانید. بعد دست و صورت‌تان را بشویید و یک موسیقی آرامش‌بخش  بگذارید.

دندان‌های‌تان را نمایش دهید

شما برای خوب کردن حال‌تان باید درهای ارتباط را به روی خودتان و دیگران باز کنید. وقتی از خانه بیرون می‌روید، با یک لبخند می‌توانید ارتباط مناسبت‌تری با همکاران و اطرافیانتان داشته باشید. همین که به مغازه‌داری که هر روز از او خرید می‌کنید لبخند بزنید، همین که با راننده تاکسی با آرامش صحبت کنید و همین که برای یکی از دوستان‌تان یک پیامک احوالپرسی بزنید، برای باز شدن درهای ارتباط به روی خودتان و دیگران کافی خواهد بود.

به طبیعت سلام کنید

شاید هر روز خارج شدن از شهر و طبیعت‌گردی برای‌تان آسان نباشد اما اگر بخواهید می‌توانید بسیاری از روزهای هفته و در میان همه مشغله‌های‌تان کمی پارک گردی کنید. کافی است به چمن‌های زیر پا و درخت‌هایی که شاخه‌های‌شان تا آسمان رفته نگاه کنید و حال‌تان را خوب کنید یا یک روز تعطیل از شهر بیرون بزنید و پای یک چشمه آب خنک و جاری بنشینید و آبی به‌صورت‌تان بزنید. باور کنید این راه جواب می‌دهد و طبیعت واقعا احساسات منفی را از وجود‌تان بیرون می‌کشد.

برای رابطه زناشویی وقت تعیین کنید

بله! این تیتر را درست خوانده‌اید. نمی‌توانید انکار کنید که در روزهای پر از مشغله، همیشه به سر پا نگه داشتن رابطه زناشویی‌‌تان فکر می‌کنید و نمی‌گذارید خستگی جسمی و روانی شما را از همسرتان دور کند. اگر آگاهانه و هوشیارانه به فکر رابطه زناشویی‌تان نباشید، خیلی زود دیوار محکمی بین شما و همسرتان ایجاد می‌شود و برگرداندن زندگی‌تان به روزهای گرم گذشته هر روز دشوارتر خواهد شد. پس اگر این روزها زیاد از هم غافل می‌شوید،  برنامه مشخصی برای برقراری این رابطه با کمک هم تنظیم کنید.

چشم‌های‌تان را بشویید

اگر جور دیگر دیدن را یاد بگیرید و با فعالیت‌های ساده به زندگی‌تان رنگ تازه‌ای بزنید، خوشحال و آرام بودن برای‌تان کار سختی نخواهد بود. برای کسانی که خودشان را خوب می‌شناسند و میانبرهای خوش‌حال بودن را بلد هستند، رسیدن به حال خوب کار سختی نیست.

آنها می‌دانند که حال خوب همیشه پشت درهای بنز یا در راه‌پله‌های خانه‌ای در بهترین منطقه شهر پنهان نشده. آنها بدن‌شان و نیازهایش را می‌شناسند، ذهن‌شان را برای رشد کردن تغذیه می‌کنند و افکار مسمومی که آرامش‌شان را مختل می‌کند را بی‌درنگ بیرون می‌ریزند.

برای اینکه ببینید چقدر به این آدم‌ها شبیه هستید و میزان مثبت اندیشه و رضایت از خودتان را امتحان کنید، می‌توانید وقتی که روز تمام شد، از خودتان یک امتحان بگیرید.

برای سر بلند بیرون آمدن از این امتحان کافی است این سه سوال را از خود بپرسید و ببینید که آیا می‌توانید با نگاه مثبت به آنها پاسخ دهید یا خیر؟

– امروز برای بدنم چه کار کردم؟ چقدر توانستم اصول تغذیه سالم را رعایت کنم؟ چقدر برای ورزش و سلامت نگه‌داشتن بدنم وقت گذاشتم؟

– امروز برای ذهنم چه کار کردم؟ آیا هیچ کتابی را ورق زدم؟

– امروز برای روانم چه کار کردم؟ آیا چند دقیقه‌ای در سکوت به ذهن و بدنم آرامش دادم و افکار منفی را دور ریختم؟ یا اینکه سراغ یک دوست رفتم و چند دقیقه‌ای گپ زدم و خندیدم؟

پاسخ شما به این پرسش‌ها تکلیف‌تان را با خودتان روشن خواهد کرد. اگر جواب‌های‌تان به این سه سوال مأیوس‌کننده و پر از بد‌حالی بود، یک‌بار دیگر این مطلب را بخوانید و خودتان را برای انجام تک‌تک کارهای گفته شده موظف کنید. مطمئن باشید با کمک راه‌حل‌هایی که گفتیم خیلی زود حال‌تان خوب می‌شود.

مجله سیب سبز:

5 1000
ارسال شده در 21 اسفند 1394 توسط با موضوع روانشناسی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x