مشاوره زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

807387_918

اگر می خواهید از استرس و اضطراب در امان بمانید توصیه می کنیم با در پیش گرفتن برخی روش های موثر با آن ها مقابله کنید و شادی و نشاط را جایگزین مشکلات روحی مانند افسردگی کند

هر بار که سال جدید آغاز می‌شود، شاید به این فکر کنید که باید وزن‌تان را کم کنید تا سالم‌تر باشید یا مثلا نسبت به اوضاع مالی و زندگی‌تان تصمیمات جدید می‌گیرید. اما تکلیف شادی‌تان چه می‌شود؟

باور داشته باشید یا نه، شاد بودن یکی از مسائلی است که بر سطح رفاه و موفقیت شما در زندگی اثر می‌گذارد و حتی کمک می‌کند برنامه‌ریزی‌های روزهای اسفند را بهتر و دقیق‌تر اجرا کنید. بسیاری از کارشناسان معتقدنداگرچه شادی و نشاط به ژن افراد هم وابسته است اما  می‌توان بر شادی یا استرس خود کنترل داشت و شادی را ایجاد کرد.

برای آنکه احساس مثبت‌اندیشی و خوشحالی را در بیشترین حد ممکن تجربه کنید، در این مقاله تکنیک‌های شاد بودن را به شما می‌آموزیم. روش‌های بسیاری برای کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس، تحقق اهداف و کسب شادی در زندگی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

کمتر ایمیل‌تان را چک کنید

52درصد از مردم قبل و بعد از هر کاری ایمیل یا پیامک‌هایشان  را چک می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهند که چک کردن مداوم نه‌تنها به خلق‌و‌خوی ما لطمه می‌زند، بلکه باعث کاهش بهره‌وری و افزایش استرس در ما می‌شود. برای کاهش استرس و افزایش شادی، کافی است تنظیمات پیام‌رسانی خود را غیر‌فعال کنید. وقتی خارج از محل کار هستید، ایمیل خود را بیش از یک یا دو بار در روز چک نکنید.

البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی ابزار و وسایل استرس‌زا بیشتر شده‌اند، از پیامک و تلگرام گرفته تا لاین و واتس‌آپ و… چک کردن مداوم این شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث افزایش استرس‌تان شود. حال خودتان هستید که باید تصمیم بگیرید می‌خواهید به این روند ادامه بدهید یا خیر.

با دوستان‌تان قرار بگذارید

وقتی بی‌حوصله هستید، احتمالا اجتماعی بودن (در زندگی واقعی و نه به‌صورت آنلاین) آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنید. بله؛ باید بدانید که این امر دوای درد شما خواهد بود. مطالعه محققان بریتانیایی نشان می‌دهد که داشتن ارتباط منظم با 10‌نفر از دوستان نقش قابل‌توجهی در ایجاد شادی و افزایش طول عمر دارد. پس بهتر است از خانه بیرون بزنید و دوستان خود را برای خوردن قهوه یا تماشای یک فیلم ملاقات کنید.

برنامه سفر بچینید

آیا تا به حال توجه کرده‌اید که برنامه‌ریزی برای یک سفر چقدر از خود سفر جذاب‌‌تر است؟ تحقیقات هم این موضوع را اثبات کرده و نشان می‌دهند که برنامه‌ریزی برای تعطیلات، بیشتر از خود تعطیلات باعث شادی می‌شود، بنابراین بهتر است به‌جای یک سفر طولانی برای چند مسافرت کوتاه‌مدت در طول سال برنامه‌ریزی کنید. این‌طور شاید بهره بیشتری نصیب‌تان شود.

خاطرات خوب را مرور کنید

این توصیه شاید با یافته‌های پژوهش اخیر در تضاد باشد، اما سکه دو رو دارد. فیس‌بوک خود را چک کرده و خاطرات مشترک با دوستان‌تان را زنده کنید. مطالعات محققان نشان می‌دهد که دانش‌آموزان پس از ورود به فیس‌بوک احساس بهتری نسبت به خود پیدا می‌کنند. البته در این موضوع نباید افراط کنید و برای مرور خاطرات و در میان گذاشتن خاطرات مشترک می‌تواند کار مفیدی باشد.

در کار غرق نشوید!

اگر احساس می‌کنید با کار خود ازدواج کرده‌اید و کار تمام زمان شما را می‌گیرد، در این باره با رئیس‌تان صحبت کنید. ابراز نگرانی‌های شخصی در رابطه با ایمیل‌های بی‌پایان و حجم بالای کار می‌تواند فشار کاری شما را کاهش دهد و با ایجاد شادی، کیفیت زندگی‌تان را بهبود بخشد. با برنامه‌ریزی می‌توانید کارهای خود را به‌خوبی پیش ببرید و از حجم کارهای تلنبار شده بکاهید.

بخشنده باشید

خرید کردن راهکار خوبی برای ایجاد شادی است؛ اما هیچ چیز با ارزش‌تر از این نیست که وقت، سرمایه و احساسات خود را صرف دیگران کنید. در یکی از مطالعات اخیر، شرکت‌کنندگان 5‌دلار از پول‌شان را برای خود و 5‌دلار دیگر را برای دیگران خرج کردند. نتیجه این بود که افرادی که پول‌شان را خرج دیگران کردند، در مقایسه با کسانی که پول‌شان را برای خود خرج کردند، احساس شادی و رضایت بیشتری داشتند. حتما لازم نیست با دستان خود هدیه‌ای به دیگران بدهید.

همین که صندلی خود را در یک قطار شلوغ به یک غریبه می‌دهید، نامه‌ای برای تشکر از معلم مدرسه فرزندتان ارسال می‌کنید یا کاری را از جانب دوست‌تان انجام می‌دهید، می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. انتخاب‌ها بی‌پایان هستند؛ خلاق باشید و راه‌های بیشتری برای کسب شادی در این زمینه بیابید.

موفقیت‌ها را جشن بگیرید

جشن گرفتن برای هر پیروزی و موفقیت بخش عمده‌ای از فرآیند شاد بودن است. ریک هانسون روانشناس در این باره می‌گوید: «مغز انسان از دو بعد منفی و مثبت برخوردار است. از این رو، وقتی بر نواقص و کاستی‌های‌مان تمرکز می‌کنیم و چشم خود را بر نقاط قوت می‌بندیم، احساس بدی پیدا می‌کنیم.» بنابراین توصیه می‌کنیم تلاش‌های‌تان را مورد‌تحسین قرار دهید؛ این امر می‌تواند لبخند را بر لب‌هایتان بیاورد. پس از انجام هر کار موفقیت‌آمیز، برای آن شاد باشید و به خود افتخار کنید.

تحرک بیشتری داشته باشید

صرف‌نظر از وزن، جنسیت یا سنی که دارید، ورزش کردن منظم به‌صورت روزانه کمک می‌کند احساس بهتری در قبال ظاهر خود داشته باشید. دوچرخه سواری، دویدن یا وزنه زدن برای شما مناسب است؛ ورزشی انتخاب کنید که شما را به وجد بیاورد. تحقیقات نشان می‌دهند که ورزش منظم بهترین راهکار ممکن برای رضایت از وضعیت بدن است. تنبلی را کنار بگذارید و به فکر سلامت خود باشید.

فهرستی از چیزهای مثبت تهیه کنید

اگرچه نمی‌توانید اتفاقات پیش روی خود را کنترل کنید، اما می‌توانید به دلخواه خود به آنها واکنش نشان دهید. اینکه اجازه دهید از دست دادن یک دوست و شکست‌های پیش رو بر احساسات‌تان اثر بگذارند، کار آسانی است؛ اما بهتر است بر اوضاع تسلط داشته باشید. در عوض، فهرستی از تمام جوانب مثبت زندگی خود تهیه کنید. به این ترتیب، هر بار که احساس نا‌امیدی می‌کنید، می‌توانید با نگاه کردن به آن از نا‌امیدی فاصله بگیرید. یادآوری جوانب مثبت زندگی کمک می‌کند کمتر به کاستی‌ها و نواقص موجود توجه کنید. این امر در دراز‌مدت شما را شادتر می‌کند.

به رستوران بروید

هر کسی دوستی دارد که با او غذا می‌خورد، اما اگر تجربه غذا خوردن با دوست‌تان برای شما آزاردهنده شده، بهتر است با دوستان جدید غذا بخورید. غذا خوردن با کسانی که دائما از کم‌خوردن حرف می‌زنند، مانع از شاد بودن خواهد شد. غذا خوردن با افرادی که دائما استرس و دغدغه لاغری دارند، می‌تواند روح شما را خسته و مأیوس کند.

کارهای خیرخواهانه انجام دهید

کارهای داوطلبانه یکی از بهترین فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید انجام دهید. بر‌اساس یافته‌های یک نظرسنجی مشخص شد 94درصد از کسانی که در فعالیت‌های داوطلبانه شرکت داشتند، حال و روز بهتری پیدا کردند و 78درصد آنها پس از پایان کار استرس کمتری داشتند. بنابراین از فرصت‌های موجود استفاده کنید. در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید یا کمی از وقت خود را در پناهگاه بی‌خانمان‌ها بگذرانید.

روابط موفق با همسرتان داشته باشید

تحقیقات نشان می‌دهند که رابطه زناشویی مثبت به افزایش رضایت فردی کمک می‌کنند. شاید روابط زناشویی داشته باشید اما کیفیت آن در رضایت‌تان بسیار موثر است. یک رابطه زناشویی موفق آن است که پس از پایان، هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ روانی احساس خوبی داشته باشید. می‌توانید برای بهبود ارتباط جنسی خود با همسرتان صحبت کنید. به‌علاوه کمک گرفتن از یک روانشناس و مشاور هم کمک‌کننده است.

نگران بودن را کنار بگذارید

تقریبا 85‌درصد از موارد استرس‌زایی که به‌طور دائم نگران‌شان هستیم، هرگز اتفاق نمی‌افتند. حتی زمانی که نگرانی‌های ما رنگ واقعیت می‌گیرند، در 80‌ درصد از موارد می‌توانیم از پس آنها بر بیاییم، بنابراین اگر باز احساس نگرانی کردید، بنشینید یک لیوان چای بنوشید و به این فکر کنید که تا الان از پس تمام مشکلات خود برآمده‌اید. پس می‌توانید مشکلات احتمالی آتی را هم به‌راحتی حل‌و‌فصل کنید.

با طبیعت آشتی کنید

یک گلدان پر از گل بخرید. حجم کاری سنگین و همکاری با افراد آزاردهنده می‌تواند شما را از پا در آورد. جای تعجب نیست که استرس کاری به‌عنوان یکی از دلایل عمده ناخشنودی فرد در میان جوامع شناخته می‌شود. برای آنکه در شرایط سخت زمانه روحیه خود را از دست ندهید، به نزدیک‌ترین پارک در محل زندگی‌تان بروید. قدم زدن در دل طبیعت باعث کاهش خستگی روانی، سرخوردگی و عصبانیت شده و احساسات مثبت‌تان را افزایش می‌دهد.

از تعطیلات آخر هفته بهره‌مند شوید

اغلب افراد در روزهایی که ۶ تا ۷‌ساعت از وقت‌شان را با اعضای خانواده یا دوستان می‌گذرانند، ۱۲‌مرتبه بیشتر احساس شادی می‌کنند، بنابراین اگر به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کنید، از تعطیلات آخر هفته به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. این کار انرژی بیشتری به شما می‌دهد تا هفته خوبی را آغاز کنید.

چرک کف دست را خرج کنید

در یکی از مطالعات اخیر، شرکت‌کنندگان 5‌دلار از پول‌شان را برای خود و 5‌دلار دیگر را برای دیگران خرج کردند. نتیجه این بود که افرادی که پول‌شان را خرج دیگران کردند، در مقایسه با کسانی که پول‌شان را برای خود خرج کردند، احساس شادی و رضایت بیشتری داشتند. حتما لازم نیست با دستان خود هدیه‌ای به دیگران بدهید

یک یادداشت دوستانه بفرستید

صرف‌نظر از نوع رابطه و مناسبت‌های موجود، خوب است همیشه به یاد کسانی باشیم که برای‌شان ارزش قائل هستیم. نزدیک به 41درصد از زوج‌های جوان احساس می‌کنند که استفاده از پیام‌های متنی و آنلاین به تقویت ارتباط آنها با همسرشان کمک می‌کند. پس دست بجنبانید و برای کسانی که دوست‌شان دارید یادداشت محبت‌آمیز بنویسید. این کار شادی دوجانبه خواهد داشت، هم گیرنده نامه و هم شما که آن را می‌نویسید شاد خواهید شد.

مجله سیب سبز:

5 1000
ارسال شده در 23 اسفند 1394 توسط با موضوع روانشناسی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x