مشاوره زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
812611_649
آیا رزیم گرفتن می تواند در سلامتی ما خللی ایجاد کند و باعث بروز مشکلات مختلف در زمینه زیبایی ما شود؟آیا تغذیه براساس رژیم غذایی می تواند تغییری در زیبایی ما ایجاد کند

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند رژیم‌غذایی داشته باشند اما از این‌که این نوع رژیم‌ها روی پوست و زیبایی آن‌ها تاثیر منفی بگذارد نگران هستند، حالا بهترین متخصصان پوست به شما می‌گویند هرکدام از رژیم‌های غذایی معروف برای پوست و زیبایی مفید هستند یا مضر؟ رژیم غذایی خوب باعث تناسب اندام و کاهش وزن می‌شود اما اثرات مفید رژیم‌های غذایی محدود به این 2 نیست. غذایی که می‌خورید، (از آنتی‌اکسیدان‌های ضد‌چروک در میوه‌ها و سبزی‌ها گرفته تا اسیدهای چرب مفید و مرطوب‌کننده موجود در ماهی‌ها) به همان اندازه که بر اندام‌تان تاثیر می‌گذارد، روی پوست‌تان هم اثر دارد.

اما رژیم غذایی شما با پوست‌تان سازگار است یا این‌که به آن لطمه می‌زند؟ برای جواب این سوال از پزشکان حرفه‌ای کمک خواستیم تا در مورد اثرات 5 نوع از رژیم‌های متداول روی زیبایی و ظاهر شما بحث کنند. این مطلب را بخوانید تا ببینید که آیا شما نمره خوبی در آزمون زیبایی کسب می‌کنید یا نه و همچنین راه‌های بهترخوردن برای پوست بهتر را یادبگیرید.

پروتئین بخورید /  رژیم‌ خام‌خواری

یعنی رژیمی که در آن از خوردن غذاهای پخته خودداری می‌شود

خام‌خوارها معمولا در رژیم غذایی خود از مغزها، آجیل، جوانه‌ها و غلات استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند نپختن غذا باعث حفظ آنزیم‌های طبیعی آن می‌شود، به هضم غذا کمک کرده و با جلوگیری از دریافت انرژی اضافی، باعث وزن کم کردن می‌شود. درحالی‌که پزشکان این دلایل را به‌طور کامل قبول ندارند اما هیچ‌کس منکر این نمی‌شود که این مواد‌غذایی باعث نشاط پوست می‌شوند. علاوه بر آن، روغن‌های سالمی که در مغزها یافت می‌شود و روغن‌های گیاهی مثل روغن‌زیتون، باعث استحکام پوسته سلول‌ها می‌شود و کشسانی آن را زیاد می‌کند اما یکی از مضرات چنین رژیمی این است که وقتی پروتئین‌های گوشتی نخورید، مواد لازم برای ساخت کلاژن به بدن‌تان نمی‌رسد و در نتیجه پوست‌تان آن حالت منعطف و سرحال را ندارد.

نسخه پزشک: (دکتر لیزا آیران): بهتر است مصرف جوانه، سوشی، سویا و انواع دیگر پروتئین‌های خام را زیاد کنید تا مواد مورد نیاز برای ساخت کلاژن به بدن‌تان برسد و برای استحکام سلول‌های پوستی، چربی‌های مفید را از موادی مثل بادام، تخم کتان و روغن زیتون دریافت کنید.

افراط نکنید / رژیم مدیترانه‌ای

رژیم‌هایی که با استفاده از مواد مدیترانه‌ای تهیه می‌شوند؛ غذاهای مردم لبنان و ایتالیا و یونان از این دسته غذاها هستند. ماهی، سبزی‌ها، روغن زیتون و میوه‌ها در این نوع رژیم باعث سلامت قلب می‌شوند و چربی‌های اضافی بدن را از بین می‌برند. یک تحقیق جدید در ایتالیا به این نتیجه رسیده که این رژیم باعث جلوگیری از بیماری‌هایی مانند ملانوما که کشنده‌ترین نوع سرطان پوست است، می‌شود.

در ضمن مطالعات گسترده آزمایشگاهی نشان داده، چربی‌های امگا3 در ماهی باعث تقویت بافت‌های زیرپوستی می‌شود و آن را قوی و کشسان نگه می‌دارد. آنتی‌اکسیدان‌هایی که در سبزی‌ها وجود دارند، باعث مقاومت پوست در برابر اشعه ماورای بنفش و بقیه فاکتورهایی می‌شود که به کلاژن و الاستین، 2 فاکتور لازم برای کشسانی و حفظ انعطاف و جوان ماندن پوست، آسیب می‌رسانند. نتیجه این است که با این رژیم غذایی بعدها چروک کمتر و پوست صاف‌تری خواهید داشت.

روغن زیتون، گوجه‌فرنگی و سرکه انگور هم آنتی‌اکسیدان‌هایی دارند که جلوی فعالیت واکنش‌های شیمیایی که باعث آفتاب سوختگی و سایر ضررهای آفتاب به پوست می‌شوند را می‌گیرند.

پیشنهاد پزشک: (دکتر لزلی بومان، متخصص پوست و مو و عضو هیئت‌مدیره مرکز تحقیقاتی زیبایی میامی) سرکه انگور و سرکه بالزامیک هم ماده ضد‌چروکی به نام رزوراترول دارند و پیشنهاد می‌کنم که سالادتان را با این سرکه‌ها بخورید، اما زیاده‌روی کردن آن باعث خشکی پوست‌تان می‌شود، پس به اندازه بخورید.

روغن اضافه کنید / رژیم گیاهخواری

به هر دلیلی که گیاهخوار هستید (اخلاقی یا فقط برای سلامت)، برای جبران گوشت نخوردن باید از مواد‌غذایی تازه و غلات بیشتری استفاده کنید که این خبر خوشی برای پوست شما است، چون آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این مواد‌غذایی، باعث خنثی کردن رادیکال‌های آزاد می‌شوند. رادیکال‌های آزاد جزو موادی هستند که با چین و چروک و پیری زودرس پوست ارتباط دارند.

پروتئین‌های موجود در مواد گیاهی برای پوست خیلی مفید هستند، مثلا اکثر دانه‌های گیاهی عنصر روی دارند که ضد‌جوش است و باعث کم کردن التهاب پوست هم می‌شود که علت پشت پرده قرمزی پوست و چروک‌های زودرس است. بعضی تحقیقات نشان می‌دهند، لبنیات هم در جلوگیری از جوش‌ها و آکنه تاثیر دارند. اگر در خوردن لبنیات مشکل دارید، از دیگر منابع پروتئینی استفاده کنید.

پیشنهاد پزشک: (دکتر بومان)  رژیم گیاهخواری به‌دلیل داشتن چربی کم باعث خشکی پوست می‌شود، پس حتما روغن‌هایی مثل زیتون و آفتابگردان را در رژیم خود لحاظ کنید چون این مواد جلوی از دست دادن آب توسط پوست را می‌گیرند و پوست مرطوب و نرم می‌ماند.

تا می‌توانید آب بنوشید /  رژیم پرپروتئین و کم کربوهیدرات

مثل رژیم غذای مردم دریای جنوب و رژیم معروف اتکینسون

خبر خوب برای این گروه این است که کم کردن مصرف نان سفید، پاستاها و شکر تصفیه شده جلوی شل شدن پوست را می‌گیرند، در عین حال ترشح کورتیزول (هورمون استرس) را کم می‌کنند و از سکته پیشگیری می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها، روی و پروتئین‌های کلاژن ساز جزو موادی هستند که در غلات و مواد‌غذایی تازه یافت می‌شوند.

اما سعی کنید به بهانه این رژیم غذایی در مصرف گوشت زیاده روی نکنید. با این‌که خوردن گوشت قرمز باعث تقویت لایه محافظ زیر پوست می‌شود اما زیاده‌روی در آن باعث افزایش رادیکال‌های آزادی می‌شود که با مداخله در واکنش‌های سلولی، باعث مرگ سلولی و پیری پوست و زیبایی آن می‌شوند.

پیشنهاد پزشک: (دکتر لیزا آیران، متخصص پوست و زیبایی، نیویورک) برای مرطوب نگه داشتن پوست‌تان آب زیادی بنوشید و سعی کنید هر از چندگاهی به جای گوشت قرمز از ماهی استفاده کنید. خوردن سبزی‌های تازه را هم فراموش نکنید.

رژیم کم چربی بگیرید

مثل رژیم‌هایی که به «زیاد بخور و لاغر شو» معروف هستند

کم‌کردن چربی‌های اشباع که در گوشت و شیر خالص پیدا می‌شود، برای تناسب اندام و سلامت قلب بسیار مفید است. کم کردن چربی‌های حیوانی باعث کمتر تولید شدن رادیکال‌های آزادی شود که در پیری پوست نقش دارند. با وجود این برای سلامت و نشاط پوست، کمی چربی لازم است؛ چربی‌هایی که در مغزها و روغن زیتون پیدا می‌شوند بهترین نوع چربی هستند. چربی باعث می‌شود بدن بتواند آنتی‌اکسیدان‌های مفید و ویتامین‌های محلول در چربی (K,E,D,A) را جذب کند. این مواد باعث استحکام پوسته سلول‌ها می‌شوند و لایه زیری پوست را تقویت می‌کنند. در نتیجه پوست صاف‌تر و جوان‌تری خواهید داشت.

پیشنهاد پزشک: (دکتر چریل کارچر، متخصص پوست و زیبایی در نیویورک کالج) پیشنهاد می‌کنم حتما سعی کنید در رژیم‌تان، حداقل 20درصد از کالری‌ها را از چربی‌های غیراشباع بگیرید.

(دکتر بامن):سبزی‌ها را در روغن زیتون و با حرارت کم تفت دهید و به سالادتان مغزهایی مثل مغز تخم آفتابگردان و تخم‌صنوبر اضافه کنید. ماهی، کنجد، تخم‌کتان و تخم‌مرغ را هم فراموش نکنید.  لینولیک اسیدی که در روغن‌های گیاهی یافت می‌شود باعث انسجام بافت پوستی شده و این انسجام باعث می‌شود که رطوبت درون پوست حفظ شود و از آن در برابر تحریک‌ها محافظت می‌کند.

مجله سیب سبز
5 1000
ارسال شده در 1 فروردین 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x