images.jpg25665

مصرف انواع حبوبات چه تاثیراتی روی سلامتی ما میگذارد این نوع مواد غذایی باعث چه تغییراتی در بدن ما می شوند جایگزین کردن آن ها در وعده های غذایی چگونه باید باشد

طبق تحقیق جدید محققان، خوردن یک وعده غذایی متشکل از حبوباتی نظیر لوبیا، نخود یا عدس در روز می تواند در داشتن وزنی متعادل نقش داشته باشد.

به گفته محققان کانادایی خوردن روزانه ۱۳۰ گرم (۴/۳ فنجان) از این مواد خوراکی موسوم به حبوبات منجر به کاهش ۰.۳۴ کیلوگرم وزن می شود.

طبق گزارش محققان، خوردن روزانه این مواد خوراکی موجب می شود که فرد زودتر احساس سیری کند و خوردن آنها با کاهش قابل توجه کلسترول بد همراه است.

محققان کانادایی به سرپرستی دکتر راسل دی سوزا، به بررسی ۲۱ آزمایش بالینی متشکل از ۹۴۰ مرد و زن که در مدت ۶ هفته با افزودن یک وعده حبوبات به رژیم غذایی شان به طور میانگین ۰.۳۴ کیلوگرم از وزن شان را از دست داده بودند، پرداختند.

حبوبات دارای شاخص گلوکز پایینی هستند، یعنی بسیار آهسته تجزیه می شوند. از اینرو می توانند جایگزین پروتئین حیوانی و همچنین چربی های بد نظیر چربی ترانس موجود در مواد غذایی شوند.

به گفته دکتر دی سوزا، «مطالعه جدید ما به خوبی منطبق با مطالعات قبلی است و نشان می دهد که مصرف حبوبات با افزایش حس سیری تا ۳۱ درصد همراه است که در نتیجه می تواند منجر به مصرف مواد غذایی کمتر شود.»

مهر

ارسال شده در 14 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • جزئیات مرگ “لطیفه رحمانی” در بیمارستان نمازی شیراز
  • تصاویری از کیسه عمومی ادرار
  • رنگ و رو بخشیدن به زندگی
  • عفونت در بارداری و خطرات آن برای شنوایی جنین
  • زنان بیشتر بخاطر کمبود خواب آسیب میبینند یا مردان؟
  • از مصرف شیرین کننده مصنوعی پرهیز کنید
  • فواید معجزه آسای بومادران
  • دستور پخت کباب فیله با سس گشنیز
  • در ورزش گرم کردن چه شیوه هایی دارد؟
  • علل تب حصبه و علائم آن
  • راه و رسم سفر با کودکان
  • مناسب ترین ورزش ها برای خردسالان
  • آموزش مراقبت از کفش
  • خواب عصرانه و این فایده ها
  • هزار و یک خاصیت برای مصرف نخود آب
  • محبوبترین ها

  • آنچه درباره پرتقال خونی نمیدانستید
  • همه چیز درمورد فواید خوردن پسته برای دختران
  • رنگ زعفران موجود در مواد غذایی عارضه جبران ناپذیری دارد
  • تاثیر منفی این غذاها روی فشار خون
  • چرا خوردن موز مهم است؟
  • توضیحاتی جالب در مورد انواع قندها
  • نوشیدنی شگفت انگیز برای داشتن اندام زیبا
  • خانه تکانی روده ها / بخش دوم
  • خورد و خوراک در روز اول نامزدی
  • با این روش انرژی خود را چندین برابر کنید
  • فیبر چه خاصیتی برای بدن دارد؟
  • خوردن این قسمت از ماهی برای سلامتی واجب است
  • فشار خون پایین را با این روش ها درمان کنید
  • در فصل زمستان چه چیز هایی برای بدن مفید است
  • میزان کالری خرما
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است