کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)

هواپیمای مدرن معایب سفر با قطار مزیت مسافرت با قطار و هواپیما مزایای سفر با قطار قطار و هواپیما قطار نوستالژیک سفر با هواپیما

با چه روش هایی می توانیم از  ایجاد حالت تهوع در حین پرواز با هواپیما پیشگیری کنیم چه مواد خوراکی در این زمینه به ما کمک می کنند ؟به برخی از آن ها در ادامه مطلب اشاره می کنیم

احتمالا واژه «جِت لَگ» یا «پرواز زدگی» را شنیده اید؛ حالتی که در آن تنظیم خواب فرد پس از یک پرواز طولانی و به علت اختلاف ساعت مبدا با مقصد به هم می ریزد و مشکلاتی برای او پدید می آورد.

تصور کنید که با شوق فراوان به کشوری دیگر سفر کرده اید اما به دلیل جت زدگی نمی توانید شب ها به درستی استراحت کنید، آن وقت است که در طول روز خسته و بی حوصله خواهید شد.

این مشکل با اینکه آزاردهنده است اما خوشبختانه روش های درمانی موثری هم دارد که می توان از آن خلاصی پیدا کرد. مواردی همانند برخی نوشیدنی های مخصوص، سرد نمودن اتاق یا استفاده از اپلیکیشن های ردیاب خواب برای درمان این اختلال وجود دارد اما چندان کاربردی به نظر نمی رسند.

از این رو با در نظر داشتن آغاز موج دوم سفرهای نوروزی، در این مطلب 7 راهکار را پیشنهاد نموده ایم که با کمک آنها می توانید ساعت بدن خود را با موقعیت مکانی که در آن حضور دارید، تنظیم نموده و راحت بخوابید.

مصرف ویتامین D و B

ویتامین B-12 روشی طبیعی برای سرحال و پرانرژی نگه داشتن بدن شما به شمار می رود و همانند نوشابه های انرژی زا تاثیرات سوء ندارد. ویتامین D در هر دو صورت طبیعی یا قرص مکمل نیز تنظیم کننده میزان ملاتونین (هورمون خواب) است. بنابراین تا می توانید در طول روز آفتاب بگیرید تا حسابی ویتامین D در بدنتان ذخیره گردد.


عدم مصرف کافئین

هنگامی که بی خواب می شوید هرگز به سراغ قهوه و مشتقات آن نروید زیرا کافئین و الکل دارای مواد تحریک کننده بوده و آب بدن شما را نیز خشک می نمایند و در نتیجه میزان بدخوابی و بی خوابی شما افزایش خواهد یافت.


نوشیدن آب

پروازهای طولانی موجب گرفتکی عضله ها، خستگی و کم آبی بدن می شود. به همین منظور، پیش و پس از سفرهای هوایی حتما زیاد آب بنوشید تا بتوانید نشانه های جت لگ شدن را از بین ببرید.


استفاده از نور

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن خستگی و جلوگیری از پرواز زدگی، استفاده از نور است. جت لگ اصولا به دلیل به هم ریختن ساعت بدن پدید می آید. بنابراین، با کاهش نورهای مصنوعی و افزایش نورهای طبیعی می توانید به تنظیم خواب خود کمک شایانی بکنید. به طور مثال، حتی درون اتاق هم عینک آفتابی به چشم بزنید. همچنین خوب است بدانید که نور خورشید علاوه بر تامین ویتامین D، باعث می شود ساعت درونی بدن شما نیز سریع تر با فضای جدید تنظیم گردد.


ورزش کردن

سفر می تواند مملو از استرس باشد و استرس نیز موجب بدتر شدن جت لگ می گردد. بنابراین توصیه می کنیم حتما در هتل خود ورزش های نه چندان سنگین انجام دهید. بهترین ورزش یوگا است که می توانید در هر کجا آن را انجام دهید.


نوشیدن آب میوه

آب میوه های طبیعی علاوه بر تقویت بیشتر بدن، موجب آبرسانی نیز می شوند. در طول سفر تا می توانید آب میوه های سالم و ارگانیک مصرف کنید تا میکروب های بدنتان نیز از بین بروند.


مصرف ملاتونین

قرص های ملاتونین یکی از بهترین روش ها برای راحت خوابیدن هستند که می توانید نیم ساعت قبل از خواب مصرف کنید. این مکمل هیچ عارضه ای ندارد و هورمون تنظیم کننده خواب بدن به شمار می رود.

وب سایت دیجیاتو – فروغ بیداری:

5 1000
ارسال شده در 14 فروردین 1395 توسط با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا چای سبز کافئین دارد؟
  • مراقبت های لازم برای آب نوشیدن سگ
  • زمان مناسب برای رفتن نزد روانپزشک
  • با انجام یک تست ساده میزان پرحرفی افراد را تشخیص دهید
  • مراجعه به دندانپزشکی سبب جلوگیریه بسیاری از بیماری ها می شود
  • آیا کاشت مو بهتر است یا نه؟
  • قسمت های خون مرده گوشت مرغ را دور بیندازید!
  • تب و لرز داشتن و این خواص برای بدن
  • محبوبترین ها

  • پارکینسون و علائم مهم برای این اختلال
  • چه عواملی باعث احتباس آب در بدن میشوند؟
  • آشنایی کامل با استئوپروز
  • استرس سمی است که پیر شدن را در پی دارد
  • باکتری ها با بدن شما چکار میکنند؟
  • ابتلا به سرطان دیستال معده با این خوردنی
  • انواع مختلف هپاتیت و راههای درمانی هرکدام!
  • علت دردهای مزمن و راه حل آن ها
  • رپورتاژ

  • خدمات زیبایی کلینیک یکتا
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x