مشاوره زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت

816162_857

با چه روش هایی می توانیم از  ایجاد حالت تهوع در حین پرواز با هواپیما پیشگیری کنیم چه مواد خوراکی در این زمینه به ما کمک می کنند ؟به برخی از آن ها در ادامه مطلب اشاره می کنیم

احتمالا واژه «جِت لَگ» یا «پرواز زدگی» را شنیده اید؛ حالتی که در آن تنظیم خواب فرد پس از یک پرواز طولانی و به علت اختلاف ساعت مبدا با مقصد به هم می ریزد و مشکلاتی برای او پدید می آورد.

تصور کنید که با شوق فراوان به کشوری دیگر سفر کرده اید اما به دلیل جت زدگی نمی توانید شب ها به درستی استراحت کنید، آن وقت است که در طول روز خسته و بی حوصله خواهید شد.

این مشکل با اینکه آزاردهنده است اما خوشبختانه روش های درمانی موثری هم دارد که می توان از آن خلاصی پیدا کرد. مواردی همانند برخی نوشیدنی های مخصوص، سرد نمودن اتاق یا استفاده از اپلیکیشن های ردیاب خواب برای درمان این اختلال وجود دارد اما چندان کاربردی به نظر نمی رسند.

از این رو با در نظر داشتن آغاز موج دوم سفرهای نوروزی، در این مطلب 7 راهکار را پیشنهاد نموده ایم که با کمک آنها می توانید ساعت بدن خود را با موقعیت مکانی که در آن حضور دارید، تنظیم نموده و راحت بخوابید.

مصرف ویتامین D و B

ویتامین B-12 روشی طبیعی برای سرحال و پرانرژی نگه داشتن بدن شما به شمار می رود و همانند نوشابه های انرژی زا تاثیرات سوء ندارد. ویتامین D در هر دو صورت طبیعی یا قرص مکمل نیز تنظیم کننده میزان ملاتونین (هورمون خواب) است. بنابراین تا می توانید در طول روز آفتاب بگیرید تا حسابی ویتامین D در بدنتان ذخیره گردد.


عدم مصرف کافئین

هنگامی که بی خواب می شوید هرگز به سراغ قهوه و مشتقات آن نروید زیرا کافئین و الکل دارای مواد تحریک کننده بوده و آب بدن شما را نیز خشک می نمایند و در نتیجه میزان بدخوابی و بی خوابی شما افزایش خواهد یافت.


نوشیدن آب

پروازهای طولانی موجب گرفتکی عضله ها، خستگی و کم آبی بدن می شود. به همین منظور، پیش و پس از سفرهای هوایی حتما زیاد آب بنوشید تا بتوانید نشانه های جت لگ شدن را از بین ببرید.


استفاده از نور

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن خستگی و جلوگیری از پرواز زدگی، استفاده از نور است. جت لگ اصولا به دلیل به هم ریختن ساعت بدن پدید می آید. بنابراین، با کاهش نورهای مصنوعی و افزایش نورهای طبیعی می توانید به تنظیم خواب خود کمک شایانی بکنید. به طور مثال، حتی درون اتاق هم عینک آفتابی به چشم بزنید. همچنین خوب است بدانید که نور خورشید علاوه بر تامین ویتامین D، باعث می شود ساعت درونی بدن شما نیز سریع تر با فضای جدید تنظیم گردد.


ورزش کردن

سفر می تواند مملو از استرس باشد و استرس نیز موجب بدتر شدن جت لگ می گردد. بنابراین توصیه می کنیم حتما در هتل خود ورزش های نه چندان سنگین انجام دهید. بهترین ورزش یوگا است که می توانید در هر کجا آن را انجام دهید.


نوشیدن آب میوه

آب میوه های طبیعی علاوه بر تقویت بیشتر بدن، موجب آبرسانی نیز می شوند. در طول سفر تا می توانید آب میوه های سالم و ارگانیک مصرف کنید تا میکروب های بدنتان نیز از بین بروند.


مصرف ملاتونین

قرص های ملاتونین یکی از بهترین روش ها برای راحت خوابیدن هستند که می توانید نیم ساعت قبل از خواب مصرف کنید. این مکمل هیچ عارضه ای ندارد و هورمون تنظیم کننده خواب بدن به شمار می رود.

وب سایت دیجیاتو – فروغ بیداری:

5 1000
ارسال شده در 13 فروردین 1395 توسط با موضوع پزشکی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x