images

مسامحه و طفره رفتن. مسامحه را می توان نوعی مهارت تلقی کرد زیرا فرد را از اینکه ناچار شود بهترین امکانات خود را در طبق اخلاص قرار دهد مصون می دارد. همیشه
می توان این بهانه را ارائه کرد: کاش وقت بیشتری داشتم. بی حالی. خود را در سایه تلویزیون، خواب یا خستگی مخفی کردن برای انسان های سالم به معنی از دست رفتن فرصت های بسیاری است. اما برای انسان افسرده، فرصت ها حکم مبارزه ای را دارند که باید از آن ها  اجتناب شود.
کار کردن تا سرحد از پا درآمدن، ناتوانی در تشخیص اولویت ها، فشار نامعقول به خود آوردن- و توجه نکردن به اینکه ایا در مسیر صحیح حرکت می کنید یا خیر و در نتیجه عدم قبول مسئولیت برای تصمیماتی که اتخاذ می کنید.
رفتار وسواسی و جبری. روان شناسان این گونه رفتار را راه هایی می دانند برای اینکه ترس های واقعی مان را در زندگی به رفتارها یا تفکراتی نسبت دهیم که کم و بیش مهار شدنی اند. همان طور که خواهیم دید افسردگی و ترس رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند و هر کدام از آن ها سبب می شود که دیگری در حلقه بازتاب یافته بی پایانی قرار گیرد.
قربانی کردن، خشونت و درگیری. ایجاد درگیری غالبا واکنشی است به شرمساری. با این کار فرد بدون اینکه با آنچه سبب شرمسارری وی شده روبه رو شود می خواهد دوباره احساس قدرت کند. متاسفانه این کار معمولا به شرمساری بیشتر می انجامد.
قربانی گرایی و خودزنی. با خود رفتار آزار دهنده داشتن یا اجازه دادن به دیگران که چنین رفتاری با شخص داشته باشند در موقعیت های پر تنش می تواند به ما احساس اصالت مجدد ببخشد و حس تمرکز، آرامش و تسلط  ایجاد کند

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 15 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا بیماری قلبی از فردی به فردی دیگر منتقل می شود؟
  • آبمیوه شفابخش با طعم خیلی خوب
  • فوبی خاص چیست؟
  • نوشیدنی منفجر کننده نقرس
  • از بین رفتن کبد با مصرف فست فود
  • سلامت جسمی با چکاپ
  • چرا اغلب اوقات ناراحتم؟
  • درباره موبوفوبیا بیشتر بدانیم
  • کیک گلابی به سبک ترکیه
  • دو بمب ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی
  • ماکارونی رژیمی با سبزیجات
  • همه چیز درمورد استرس و رابطه آن با جسم
  • بدن خود را با این رژیم غذایی دوباره زنده کنید
  • والدین غفلت گر
  • نوشیدنی که فورا یبوست را درمان میکند
  • محبوبترین ها

  • 6 اشتباه هنگام درست کردن بلغور جو
  • روش تهیه نان بروتچن عسلی
  • در 10 دقیقه مربای توت فرنگی درست کنید
  • سالاد کلم قمری روی برشهای پرتقال
  • دسر شکلاتی مستطیلی
  • کیک زردآلو بدون روغن (کیک رژیمی)
  • این غذای زمستانی لذیذ را امتحان کنید
  • آموزش تصویری کرم مخصوص کیک خیس
  • کیک دارچین و هویج در قالب مافین
  • کوفته کلم بروکلی و گل کلم
  • چگونه با موز بستنی رژیمی درست کنیم
  • تهیه شیرینی خندان
  • پیراشکی ماست و اسفناج
  • روش تهیه حلیم با طعم مرغ
  • به سبک جیمی الیور پیاز سوخاری درست کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است