645654
پروتئین ها چه تاثیراتی روی تناسب اندام ما میگذارند و موجب چه تغییراتی در وزن می شوند یک رژیم غذایی حاوی پروتئین چه خواصی برای بدن دارد و موفقیت آن نسبت به دیگر رژیم ها چگونه است

 بر‌اساس مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه پوردو، رژیم غذایی با پروتئین بالا دارای مزایای بسیاری از جمله کاهش وزن و افزایش عضله است افرادی که در این رژیم غذایی پروتئین بیشتری نسبت به کربوهیدرات مصرف می‌کنند علاوه بر کاهش وزن، خواب بهتر را هم تجربه خواهند کرد.
محققان از 14 نفر شرکت کننده در این پژوهش خواستند 4 هفته از رژیم غذایی که 10 تا 30 درصد آن را پروتئین تشکیل می‌دهد استفاده کنند این در حالی است که در یک رژیم غذایی عادی تقریبا 10 تا 35 درصد از کل کالری مصرفی را باید پروتئین تشکیل دهد.
بر‌اساس همین گزارش، افرادی که پروتئین بیشتری را مصرف کرده‌اند نه تنها وزن بیشتری را از دست داده‌اند، بلکه خواب با کیفیت بهتری که بر‌اساس عوامل متعددی از جمله مدت زمان، کیفیت و عوامل دیگر، اندازه گیری می‌شود را تجربه کرده‌اند.
در مطالعه بعدی، محققان بین 44شرکت کننده که چاقی و اضافه وزن داشتند این تحقیق را انجام دادند که پس از 4 ماه در مقایسه با کسانی که مقدار طبیعی پروتئین مصرف کرده‌ بودند وزن بیشتری را از دست داده و خواب بهتری را هم تجربه کرده‌اند.
منبع: medicel daily

ارسال شده در 16 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دانسته هایی درباره ته دیگ
  • بازداری اتوژنیک (بازتاب کششی معکوس)
  • ضد چروک طبیعی و سبز رنگ
  • گریپ فروت و 9 فایده آن
  • منفعت های ورزش و لاغری بر خطر بیماری های متابولیکی
  • حرکات ورزشی برای کالری سوزی بیشتر
  • توصیه های ساده و سودمند برای ورزش کردن
  • چکار کنیم بچه ها به خوردن سبزیجات علاقه نشان دهند
  • درمان به موقع اختلالات بینایی کودکان
  • پیشگیری از جمع شدن خطرناک چربیها با بستن پروتئین مرتبط با چاقی
  • چطوری با آلوئه ورا لاغر شویم
  • مکمل های مناسب برای مادران شیرده و باردار
  • چرا خوردن هندوانه مفید است
  • تجربه خواب راحت با برخی نکات ساده
  • چطور بدون استفاده از تجهیزات، عضلات گردنتان را تقویت کنید.
  • محبوبترین ها

  • حرکات ورزشی سبب به موقع پیر شدنتان می شود!
  • هدف شما از تمرینات ورزشی چیست؟
  • معنی قدرت نسبی چیست؟
  • وسواس در انجام تمرین ورزشی
  • نکاتی مهم برای دوچرخه سواران تازه کار
  • ورزش و بازدارنده های آن
  • 3 دلیل برای اینکه با ورزش صبحگاهی روز بهتری خواهیم داشت
  • پس از ورزش سرد کردن بدن چقدر مهم است؟
  • درسهای عبرت آموز ورزش ۲
  • فشارخون و کنترل آن
  • انجام فعالیتهای ورزشی با پلار M400
  • چطور بدون استفاده از تجهیزات، عضلات گردنتان را تقویت کنید.
  • ورزش های راکتی و اهمیت تغذیه در آنها
  • عارضه های ورزش در هوای گرم و مقابله با آن
  • حرکاتی ورزش در استئوپروز موثر است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است