فزایش سرعت پیاده‌روی سوخت ‌و ساز و شدت نسبی ورزش سرعت پیاده‌روی‌ دویدن پیاده روی بهترین ورزش برای کاهش وزن
بهتر است در حین پیاده روی آب بیشتری بنوشید و مراقب باشید بدنتان دچار کم آبی نشود چون در حین پیاده روی آب بدن کم می شود و ممکن است انرژی لازم برای ادامه ورزش نداشته باشید

 هنگام پیاده روی به دلیل افزایش مصرف انرژی و همچنین از دست دادن مایعات بدن از طریق تعریق نیاز به آب برای ایجاد تعادل در سوخت و ساز زیاد می شود.
برای اینکه بدن دچار کم آبی و عوارض ناشی از آن نشود توصیه متخصصان تغذیه براین است که هنگام پیاده روی به ازای هر 15 الی 20 دقیقه یک لیوان آب بنوشید.
ننوشیدن آب کافی در طول روز علاوه بر عوارض متعدد دراز مدت، موجب تجمع لاکتات در بدن و بروز خستگی زودرس در افراد می شود.
طی فعالیت بدنی گلیکوژن که شکل ذخیره شده کربوهیدرات داخل عضلات است مصرف می شود که به منظور حفظ آن و پیشگیری از پایین آمدن سطح قند خون بعد از ورزش از خوراکی هایی که موجب جبران سریع قند خون می شوند باید استفاده کنیم.
پروتئین های با کیفیت بالا و هضم آسان نیز از دیگر خوراکی های توصیه شده است.نان و پنیر به همراه مقادیری سبزی و چند عدد خرما نیز جیره مناسبی است.
پیاده روی در طبیعت با سرعت متوسط در 45 دقیقه حدود سه کیلومتر طی می شود و تقریباً 200 الی 250 کیلوکالری انرژی مصرف می شود که معادل خوردن یک میان وعده سبک نظیر دو کف دست نان و یک قوطی کبریت پنیر است.
ورزش کردن گرچه برای سلامتی امری ضروری است ولی به هیچ وجه نمی تواند به تنهایی عاملی برای کاهش وزن محسوب شده زیرا کالری مصرفی آن به سرعت توسط خوردنی های روزمره جایگزین می شود.
این مقدار کالری سوزی هنگام کوهنوردی افزایش قابل ملاحظه ای می یابد به نحوی که 4 ساعت کوه پیمایی حدود 2000 کیلوکالری یعنی معادل انرژی مورد نیاز یک روز انسان بالغ مصرف می کند.
با افزایش فعالیت بدنی مصرف اکسیژن نیز افزایش می یابد که بالطبع باعث ازدیاد رادیکال های آزاد شده در نتیجه شرایط برای استرس اکسیداتیو مهیا می کند .
اکسیداتیو با بر هم زدن تعادل میان تولید رادیکال های آزاد و دفاع های آنتی اکسیدانی می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامتی ما داشته باشد نظیر افزایش خطر ابتلا به سرطان و یا سکته های قلبی است.
البته سیستم دفاعی بدن به خوبی با این پدیده مقابله می کند به خصوص افرادی که به طور مرتب و دائم ورزش می کنند از دفاع قدرتمندتری نیز برخوردار هستند و بایستی با مصرف مواد آنتی اکسیدان به این سامانه دفاعی کمک کرد.
مواد آنتی اکسیدان که به یاری سیستم دفاعی بدن می آیند ویتامین های E و C و همچنین بتاکاروتن موثرترین آنتی اکسیدان ها هستند که به وفور در میوه جات و سبزیجات یافت می شوند.

ارسال شده در 16 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • تغذیه و خورد و خوراک بیماران دیالیزی
  • باز هم امواج مخرب موبایل
  • دستور پخت اسلایس میوه های خشک
  • آهن مهمترین ریز مغذی
  • تصاویری از پاراوان سربی
  • نوسانات جنسی با چاقی و لاغری
  • جلب نظر دیگران با این رفتارها
  • تاثیر نگرش مثبت بر استرس
  • نخوردن صبحانه و مشکلات قلبی
  • استفاده از پماد کالاندولا برای نوزادان
  • جوانی پوست را با دابلوتراپی تجربه کنید
  • اقدامات پیشگیرانه برای اطفال مبتلا به آسم
  • درد سیاتیک با روش های طبیعی برطرف کنید
  • معرفی برخی میوه های بهشتی
  • بررسی علل افسردگی همسران
  • محبوبترین ها

  • وابستگی به داروهای اعصاب و روان
  • تجربه شادی بیشتر و انرژی مثبت با این روش ها
  • ارتباط اختلالات خواب با ذهنیات افراد
  • تاثیر سایقها در ادراک
  • تاثیرات بی مهری در خانواده ها
  • افسردگی با مغز چکار میکند
  • برخورد بهتر اطفال با والدین در تعطیلات تابستان
  • یادآوری خیانت همسر
  • انتقال استرس از محیط به روح و روان
  • تفهیم فرزندخواندگی به اطفال
  • پیشنهادات روانشناسی برای درمان ترس اجتماعی
  • روانکاوی تمایل به دروغ در سنین پایین
  • چگونه از سگ نترسیم
  • شخصیت شناسی پرتوقع ها
  • سرحال و شاداب باشیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است