6326543
مصرف پنیر چه تاثیری روی تناسب اندام و کاهش وزن ما میگذارد آب پنییر نیز در این زمینه مفید و موثر است و با گنجاندن آن در رژیم غذایی می توانیم به تناسب اندام برسیم

 به گفته محققان، صبحانه حاوی پروتئین بالا به کاهش روند صعودی گلوکز در طول روز در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند.

محققان عنوان می کنند خوردن صبحانه حاوی پروتئین بالا، ناهار با حجم متوسط و شام سبک یک شیوه اثبات شده برای کاهش وزن، احساس سیری و کاهش روند صعودی گلوکز در طول روز در افراد چاق و مبتلا به دیابت نوع ۲ است.

البته محققان اذعان می کنند که فایده وجود پروتئین بالا در وعده صبحانه به منبع و کیفیت پروتئین بستگی دارد. آب پنیر یا پودر آب ماست، که محصول جانبی شیر در طول روند تولید پنیر است، نه تنها موجب افزایش میزان سیری می شود بلکه روند افزایش گلوکز را نیز کاهش می دهد. بعد از این ماده غذایی سایر منابع پروتئین مناسب برای صبحانه شامل تخم مرغ، سویا و ماهی تن هستند.

در این تحقیق به ۴۸ شرکت کننده دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به دیابت نوع ۲ با میانگین سنی ۵۹ سال در هر تیم به طور تصادفی یکی از سه نوع رژیم غذایی حاوی مقدار مشابه کالری داده شد.

بعد از گذشت ۱۲ هفته، گروه مصرف کننده آب پنیر ۷.۶ کیلوگرم وزن کم کردند که بالاترین میزان کاهش وزن بود. بعد از آن گروه دریافت کننده سایر پروتئین ها ۶.۱ کیلوگرم و سپس گروه مصرف کننده کروهیدرات ها ۳.۱ کیلوگرم وزن کم کردند.

به گفته محققان، نوشیدنی آب پنیر مزایای زیادی در کاهش وزن، کاهش میزان گرسنگی، افزایش گلوکز دارد و رژیم غذایی حاوی این پروتئین مانع عملکرد هورمون گرسنگی موسوم به «گرلین» می شود.

مهر

ارسال شده در 16 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • موفقیت در بارور شدن با این توصیه ها
  • همسریابی اینترنتی و آسیبهای آن بر جامعه
  • مواجهه با ناسزاگویی فرزندان
  • نظریه پیاژه درباره مراحل رشد کودکان
  • عکس هایی از میوه کام‌کوات
  • دیابت و کوری تدریجی
  • دستیابی محققان کشور به دانش فنی تولید واکسن ایریبا
  • رسیدن به لاغری و زیبایی با مصرف مخدر شیشه
  • پاکسازی را اینگونه انجام دهید
  • مضرات مصرف قلیان برای سلامتی
  • افزایش حافظه سالمندان با فعالیت بدنی هوازی منظم
  • توصیه هایی برای برطرف کردن عطش در این ماه
  • ایجاد سرطان و غده های مغزی با موبایل
  • هشدارهای تهدید کننده تلفن همراه برای بدن
  • استفاده از طب سوزنی باستانی برای تناسب اندام
  • محبوبترین ها

  • شنا و موارد مهم در مورد بهداشت آن
  • 22 راه حل شگفت انگیز برای کاهش وزن در پاییز (قسمت اول)
  • ماساژدادن پا با این روش ها در منزل
  • سرمایه گذاری برای شکوفا شدن زندگی
  • افرادی که خواب کافی ندارند بیشتر در معرض چاقی و دیابت هستند
  • عادات نادرست درمانی در منزل
  • خلاصه ای از اخبار سلامت امروز
  • تاثیرات مفید دریافت ویتامین ب 12
  • 4 چیز که باعث می شود بدن تلاش کند آروغ بزند
  • مهمترین دانستنی ها در مواقع اورژانسی
  • حس برق گرفتگی در قسمت کمر
  • کم کردن وزن برای درمان کبد چرب
  • برای سینوزیت از طب سنتی کمک بگیرید
  • طریقه اندازه گیری درجه حرارت بدن
  • فرهنگ نامگذاری در جامعه ما
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است