کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد

images

اما خبر امیدوار کننده این است که پژوهش ها بیش از پیش نشان می دهند که ما در سایه مراقبت و اقدام جدی می توانیم مغزمان را متحول و بازسازی کنیم. دانشمندان به این نکته توجه پیدا کرده اند که تمرینات مستمر در مغز تغییر ایجاد می کند. قبلا نشان داده شده که آن ناحیه از مغز راننده های لندنی که مربوط به جهت یابی و موقعیت سنجی است رشد بیشتری می کند. مغز نوازندگان ویولن و گیتار در بخشی که مربوط به حرکات دستی است که با آن می نوازند رشد بیشتری دارد. پژوهشی که من شخصا بخت شرکت کردن در آن را داشتم مربوط به آموزش دادن به تعدادی دانشجوی دانشگاه در رشته تردستی بود. بعد از سه ماه تمرین روزانه پژوهش کنندگان با مشاهده فناوری پیشرفته تصویر برداری متوجه شدند که ماده خاکستری مغز این دانشجویان که مربوط به هماهنگی میان حرکت چشم و دست است رشد کرده و سپس با گذشت سه ماه از دورانی که در آن همان دانشجویان مجاز به تردستی نبودند رشد حاصل شده قبلی ناپدیده شده است. اکنون برای اولین بار در تاریخ علم روان شناسی پژوهشگران در حال بررسی کردن راه چاره ای هستند که افراد مبتلا هم زمان با بهبود از عوارض افسردگی احساس شادی و سعادتمندی کنند. پژوهش های مربوط به مدیتیشن برای شادابی روان نشان می دهد که تمرینات منظم جریانات مغزی را تازه می کند. مدیتیشن سبب افزایش فعالیت بخش قدامی قشر مخ می شود بخشی که بسیاری از دانشمندان آن را موقعیت فیزیکی خودآگاهی انسان می دانند. همچنین به نظر می رسد مراقبه در تشکیل یک مدار مغزی موثر است که به گفته دانیل گلمن از راه مطمئن تر عقلانی که اختیارش با انسان است عبور می کند نه از راه ناامنی که از طریق مرکز هراس طالب جستجوگری آنی و تکانه ای برای تسکین است

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 17 فروردین 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • نسخه غذایی آرامبخش
  • 5 کلید طلایی برای داشتن رابطه جنسی کامل!
  • شیوع”سرما خوردگی روانی” دربین زنان کارمند
  • ناگفته های نشنیده از قهوه
  • دست یابی به روشی جدید برای ارتباط با معلولان
  • برای ایجاد استقلال در فرزند
  • روغن ماهی تقویت کننده ای مقوی برای سلامت مغز
  • در فصول سرد سال بدن خود را از ابتلا به آنفولانزا بیمه کنید
  • محبوبترین ها

  • درمان های مختلف طب سنتی برای آپنه خواب
  • تمام اطلاعات لازم در مورد تیروئیدیت
  • داروهای شیمی درمانی و روش مصرف آنها
  • آیا بیماری سیاه ششی علائم دارد؟
  • 6 نکته برای افراد مبتلا به دیابت
  • با این سبزیجات به برطرف شدن انسداد رگ هایتان کمک کنید
  • علل اصلی ابتلا به کلسترول خون و روش های پیشگیری
  • چند سردرد که کمتر با آن ها آشنا هستیم
  • رپورتاژ

  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • ایمپلنت،لمینت و زیبایی دکتر نوروز علی
  • ایمپلنت بهترین روش برای کاشت دندان و زیبایی صورت
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x