public-health-model
مراحل مختلف برای حفظ تناسب اندام را در این مطلب آورده ایم امیدواریم مطالعه کنید و استفاده لازم را ببرید توصیه ما در پیش گرفتن یک برنامه غذایی و همچنین ورزشی فید و موثر است

بسیاری افراد بر این باورند که برای سالم ماندن تنها باید از برنامه غذایی مناسبی پیروی کنند و به علل و بهانه‌های متفاوت از جمله تنبلی، کمبود وقت و مشکلات جسمی از ورزش کردن گریزانند. در حالی که به منظور سالم ماندن و حتی کاهش وزن، ورزش و برنامه غذایی دو جزء جدایی‌ناپذیر از هم هستند.
از جمله ورزش‌های متداول میان افراد، پیاده‌روی و دو است اما ورزش‌های دیگری نیز وجود دارد که آسان و موثر هستند و زمان کمی برای انجام آن‌ها نیاز است و از همه مهم‌تر می‌توان به راحتی آن را در خانه انجام داد. در اینجا به اختصار دو روش موثر و آسان‌ برای افزایش فعالیت‌های فیزیکی به منظور حفظ سلامت جسمی را به شما معرفی می‌کنیم.
ورزش پله
ورزش پله بسیار مناسب و موثر است و برای انجام آن کافی است از پله‌ها در حالی که بدنتان صاف است و شکمتان را به تو داده‌اید، بالا روید. از این طریق علاوه بر سوزاندن کالری، قسمت پایین تنه شما قوی و سفت می‌شود. اگر سرعت خود را افزایش دهید و به حالت دویدن از پله‌ها در حالی که بدنتان صاف است بالا روید، سبب افزایش ضربان قلب و بهبود عملکرد قلبتان می‌شوید. در این حالت نسبت به دویدن و پیاده‌روی کردن کالری بیشتری می‌سوزانید.
ورزش پارو زدن
پارو زدن نیز ورزشی بسیار موثر و کالری‌سوز است که در مدت زمانی کوتاه، انرژی زیادی از شما می‌گیرد و با در گیر کردن قسمت بالاتنه به سلامتی قلب و دستگاه گوارش شما کمک می‌کند.
برای این کار کافی است بنشینید و پاهایتان را بر روی زمین دراز کنید و چوب یا قطعه‌ای دیگر را در دست بگیرید و چند مرتبه به سمت راست و چند مرتبه به سمت چپ پارو بزنید و با این کار بدن و سر خود را به همان سمت بچرخانید. با این کار عملکرد سیستم گردش خون شما نیز تقویت می‌شود.
منبع: Awesomema.com

ارسال شده در 17 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا سولاریوم باعث ایجاد سرطان می شود؟
  • تصاویر دستگاه پیس میکر
  • انواع محیط در روانشناسی
  • جعفر والی به دیار باقی شتافت
  • بعضی از خاصیت های گریپ فروت
  • درسهای عبرت آموز ورزش ۲
  • برخی مواد خوراکی مدرن امروزی
  • علت اینکه چربی‌ها در شکممان انباشته می‌شود؟
  • روش تهیه آنتی بیوتیک در خانه
  • تجمع توده مو در معده گربه
  • راز و رمز سالم بودن
  • درد گردن را با درمان های طبیعی برطرف کنید
  • روابط آمیخته با تنش
  • بررسی فواید زایمان طبیعی
  • در ماه رمضان چگونه کبد خودرا پاکسازی کنیم
  • محبوبترین ها

  • اقدامات لازم جهت پیشگیری از عفونت
  • چطوری بافت هایی که با چاپگر سه بعدی پرینت میشوند شامل رگ خونی میگردند
  • پیشگیری از سرما خوردن در این روزها
  • کم و زیاد شدن دائمی وزن خطرناک است!
  • رفع یبوست با آب ولرم
  • فواید خوردن ماهی همراه با استخوانش
  • دودی کردن غذاها و مضرات آن
  • تغییرات جسد پس از مرگ
  • برای افراد مبتلا به روماتیسم دست یک چنگال جدید طراحی شد
  • روبات های کوچک زیستی که قادر به راه رفتن هستند
  • اهمیت همراهی همسر سوگوار
  • سردرد زیاد بعلت داشتن استرس زیاد است
  • ویتامین های نشاط آور
  • هورمون کورتیزول و کنترل سطح آن
  • آیا برای درمان چاقی جراحی کارساز است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است