public-health-model
مراحل مختلف برای حفظ تناسب اندام را در این مطلب آورده ایم امیدواریم مطالعه کنید و استفاده لازم را ببرید توصیه ما در پیش گرفتن یک برنامه غذایی و همچنین ورزشی فید و موثر است

بسیاری افراد بر این باورند که برای سالم ماندن تنها باید از برنامه غذایی مناسبی پیروی کنند و به علل و بهانه‌های متفاوت از جمله تنبلی، کمبود وقت و مشکلات جسمی از ورزش کردن گریزانند. در حالی که به منظور سالم ماندن و حتی کاهش وزن، ورزش و برنامه غذایی دو جزء جدایی‌ناپذیر از هم هستند.
از جمله ورزش‌های متداول میان افراد، پیاده‌روی و دو است اما ورزش‌های دیگری نیز وجود دارد که آسان و موثر هستند و زمان کمی برای انجام آن‌ها نیاز است و از همه مهم‌تر می‌توان به راحتی آن را در خانه انجام داد. در اینجا به اختصار دو روش موثر و آسان‌ برای افزایش فعالیت‌های فیزیکی به منظور حفظ سلامت جسمی را به شما معرفی می‌کنیم.
ورزش پله
ورزش پله بسیار مناسب و موثر است و برای انجام آن کافی است از پله‌ها در حالی که بدنتان صاف است و شکمتان را به تو داده‌اید، بالا روید. از این طریق علاوه بر سوزاندن کالری، قسمت پایین تنه شما قوی و سفت می‌شود. اگر سرعت خود را افزایش دهید و به حالت دویدن از پله‌ها در حالی که بدنتان صاف است بالا روید، سبب افزایش ضربان قلب و بهبود عملکرد قلبتان می‌شوید. در این حالت نسبت به دویدن و پیاده‌روی کردن کالری بیشتری می‌سوزانید.
ورزش پارو زدن
پارو زدن نیز ورزشی بسیار موثر و کالری‌سوز است که در مدت زمانی کوتاه، انرژی زیادی از شما می‌گیرد و با در گیر کردن قسمت بالاتنه به سلامتی قلب و دستگاه گوارش شما کمک می‌کند.
برای این کار کافی است بنشینید و پاهایتان را بر روی زمین دراز کنید و چوب یا قطعه‌ای دیگر را در دست بگیرید و چند مرتبه به سمت راست و چند مرتبه به سمت چپ پارو بزنید و با این کار بدن و سر خود را به همان سمت بچرخانید. با این کار عملکرد سیستم گردش خون شما نیز تقویت می‌شود.
منبع: Awesomema.com

ارسال شده در 17 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • کشیدگی و در رفتگی و تورم کیسه مفصلی
  • خطرات نوشیدنی های غیرالکلی برای دندان ها
  • در مصرف خرمالو زیاده روی نکنید
  • بعد از سکته مغزی چگونه به زندگی مان ادامه دهیم
  • استحمام با این روش ها
  • دارویی جدید برای مقابله با انگل مالاریا
  • درد مزمن گردن و کمردرد با یوگا از بین می رود
  • انجام لیزیک با این توصیه های موثر
  • آلزایمر گرفتن با این زمینه ها
  • اهمیت ابراز محبت به همسر
  • غذاهایی که در دوران بارداری باید مصرف شود
  • عنوان سونامی سرطان غیرعلمی و اشتباه است
  • مراقبت از بدن در برابر عوارض گرد و غبار
  • درمان های ساده برای آپاندیسیت خردسالان
  • سریع ترین راه درمان و پیشگیری از اسهال کودک در مسافرت
  • محبوبترین ها

  • ارتباط روز تولد و ابتلا به ام اس
  • غول نما شدن یا Zhygantysm
  • لرز های نشانه کم خونی
  • آسم و مشکلات ریوی
  • سرطان با این علائم
  • درباره پانکراتیت حاد بیشتر بدانید
  • در بیماران فنیل کتونوری، گفتار درمانی چه اهمیتی دارد
  • بیماران دیابتی چگونه به مسافرت بروند
  • اگر میخواهید از سرطان سینه آگاه باشید بخوانید
  • نوعی سندرم در کف پا
  • باردارشدن با وجود بیماری هوچکین
  • عقاید رایج در مورد پروستات
  • اطلاعات پزشکی در مورد بیماری گال یا جرب
  • بیماریهای بزرگی دهلیز چپ
  • روش های مختلف برای درمان بیماری نقرس
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است