4575757

زندگی راحت و آرام داشتن در گرو برخی تمرین ها و توصیه ها است اگر می خواهید یک زندگی ایده آل داشته باشید توصیه می کنیم از این روش ها کمک بگیرید تا بتوانید به نتیجه مطلوب دست یابید

 

برای داشتن یک زندگی خوب، از بین بردن مشکلات و رسیدن به اهداف خود در زندگی بایستی نکاتی را بدانیم و مواردی را رعایت کنیم.

10 تمرین ذیل که به آنها می‌پردازیم، به شما کمک می‌کند که به زندگی خود جهت تازه‌ای بدهید و به سمت اهداف خود حرکت کرده و بتوانید برای رسیدن به آنها بهتر برنامه ریزی کنید.

به یک سفر جالب بروید: بسیار خوب، شما دوست دارید که حال خوبی پیدا کنید و به یک سفر خوب بروید. اما از خود می‌پرسید که باید به کجا سفر کنید؟ بهتر است یک برگه کاغذ بردارید و در آن برگه این سؤالات را از خود بپرسید. من بیشتر آرزو دارم به کجا سفر کنم؟ در کجا احساس آرامش به من دست می‌دهد؟ در کجا احساس فوق العاده و منحصر بفردی به من دست خواهد داد؟ سپس از این سؤالات دو مورد از جواب‌هایی را انتخاب کنید که برایتان مهم تر و جالب تر است و از خود بپرسید که کدامیک از این دو مورد برایم اهمیت بیشتری دارد؟

درباره زندگی خود گزارشی تهیه کنید: درباره همه مسائل زندگی خود مانند خانواده، شغل، وضعیت اقتصادی، سلامت و… گزارشی تهیه کنید و بنویسید میزان رضایت شما از هر کدام از این موارد چقدر است ؟ و آن را از صفر تا شماره 10 طبقه‌بندی کنید. پس از آن به این سؤالات فکر کنید. درباره چه چیزی بزرگترین نگرانی را دارید چه آرزویی درباره آن دارید ؟ دوست دارید که ابتدا کدام مورد، تغییر پیدا کند ؟ و برای هر کدام از این هدفها، در خود انگیزه ایجاد کرده و برنامه ریزی کنید. مثلاً «برای من مهم است که… »و در جای خالی ایده‌ها و آرزوهایی را که دارید بنویسید.

انعطاف پذیر باشید: مغز ما عادات ما را دوست دارد و در برابر تغییرات مقاومت می‌کند. برای اینکه انعطاف بیشتری از خود نشان دهید می‌توانید، مثلاً یکبار در هفته بر خلاف عادات خود عمل کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید قاشق و چنگال را در دست مخالف همیشگی بگیرید. یا به یکی از دوستان خود، یک تی شرت عجیب و غریب هدیه بدهید. نگران نباشید، کسی به شما نمی‌خندد. مردم افراد خلاق را تحسین می‌کنند.

زندگی خود را دوست بدارید: حداقل به مدت 10 دقیقه این تمرین‌ها را انجام دهید. در ابتدا این جمله را بنویسید. « اکنون ماه…. سال….. است و من زندگی خود را دوست دارم. برای رسیدن به اهدافم تلاش می‌کنم و با تلاش و کوشش به اهداف خود خواهم رسید. (اکنون اهداف خود را به‌طور کامل توضیح دهید و همه آنچه را می‌خواهید بدون سانسور بنویسید دوباره بنویسید) من زندگی خود را دوست دارم (و سپس آن را با احساسات مهیج و شگفت انگیر ارتباط دهید).
مشخص کنید که از گذشته خود چه درسهایی گرفته اید: گاهی ما به گذشته و وقایعی که برایمان اتفاق افتاده است، فکر می‌کنیم. حالا شما این کار را بکنید. به زمان درس و مدرسه، و… فکر کنید. چه صدماتی در گذشته دیده اید ؟ و چه رنجهایی را تحمل کرده اید ؟ و از مسائلی که برایتان اتفاق افتاده چه درسهایی گرفته اید ؟ به این نکته فکر کنید که هنگامی که موانع در مسیر شما ظاهر شدند، چگونه ایده‌ها و انگیزه‌های شما، آنها را از بین بردند.

هدف خود را مشخص کنید: برای خود هدفی خاص، جذاب، واقعی، و اساسی در نظر بگیرید. مثلاً در روزهای جمعه به مدت 2 ساعت در باغ به نقاشی خواهید پرداخت و این برنامه ریزی را به‌طور کتبی نوشته و به آن عمل کنید.

هدف خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید: مطالعات نشان می‌دهد که هدف باید بصورت ملموس و کوچک طرح ریزی شود. یعنی شما باید اهداف بزرگ خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید. شما در روز می‌توانید 15 دقیقه برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

به قدم‌های بعدی بیاندیشید. مثلاً شما می‌خواهید دوشنبه‌ها در اتاق کار خود به نقاشی کردن بپردازید. شما باید بدانید که به رنگ، قلم‌مو، کاغذ، سه پایه نیاز دارید.و در کدام ساعت می‌خواهید نقاشی کنید.

موانع را پیش‌بینی کنید: برنامه‌های شما ممکن است سبب ایجاد مزاحمت برای دیگران شود و شما پس از فکر کردن به این نتیجه می‌رسید که مثلاً می‌خواهید نقاشی کنید اما همسرتان به اتاق کار نیاز دارد یا موانع دیگری وجود دارد. بنابراین بایستی طوری عمل کنید که به مزاحمت برای دیگران منجر نشود و موانعی برای شما ایجاد نکند .

ایده‌های نو را جمع‌آوری کنید: فکر کنید که افراد دیگر چگونه مشکلاتشان را حل می‌کنند یا حل کرده‌اند. مثلاً بزرگان و دانشمندان که در گذشته زندگی کرده‌اند چه ایده‌ها و نظراتی داشته‌اند. و یا مثلاً همسایه شما چگونه به حل مشکلات خود می‌پردازد. و یا افرادی که در جاهای دیگری زندگی می‌کنند. مشکل خود را از زوایای مختلفی بررسی کنید.

به خود پاداش دهید: موانع و سدهای موجود را در سر راه خود ببینید. اما به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خود حتی اگر اندک هم باشند، پاداش دهید. مثلاً با وجود اینکه روز گذشته خسته بودید، تابلوی جدید خود را نقاشی کردید. بنابراین به خود پاداش دهید.
منبع: مجلات آلمانی

روزنامه ایران

 

#
ارسال شده در 17 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • بدسرپرست تنهاتر است، نام کمپینی با دغدغه های متفاوت
  • عوارض مصرف پودرهای چاق کننده غیرمجاز
  • حل مشکل پوسیدگی دندان در خانه
  • کم شدن میل جنسی و این عوامل
  • افزایش قدرت پوست
  • در مورد آنژین اطفال
  • تفاوت نیاز پروتئین در افراد معمولی و ورزشکار
  • به چه دلیل زمان حرف زدن با دندان مصنوعی، دهان کف می‌کند؟
  • شما هم از نفخ معده بعد از غذا عذاب میکشید؟
  • دکتر آسیب شناس کیست
  • جوش شیرین و هزاران کاربرد
  • برای کبد چرب این درمان گیاهی عالی است
  • ویژگی های رفتاری تاثیرگذار بر موفقیت در زندگی
  • صحبت های تکان دهنده مدیریت هافینگتن پست
  • برای رهایی از غبغب این حرکات فوق العاده مفید هستند
  • محبوبترین ها

  • هرگز این 2 دقیقه را از یاد نبرید
  • راهبردهایی برای به حداقل رساندن تاثیر آلاینده ها بر فعالیت ورزشی
  • چطوری سرشانه های عریض تری داشته باشیم
  • آیا بکارگیری استپر برای زانوها مفید است؟
  • ۴ کاری که باید پیش از هرورزشی اجرا کنید
  • تسریع فرایند سم زدایی در بدن
  • آشنایی با تاریخچه بسکتبال در جهان و پیدایش آن در ایران
  • 7 نکته بعلاوه یک برنامه تمرینی برای ساخت ایده آلترین بدن ممکن
  • آیا میدانید برای عضله سازی چه باید بخورید؟
  • با یخ می توان چربی ها را آب کرد؟
  • بدنسازان مبتدی به چه نکاتی باید توجه کنند
  • برای عضله‌ سازی سریعتر این 7 روش را به یاد داشته باشید
  • مواردی برای بالا بردن بازدهی پیاده روی
  • آب و نقش حیاتی آن در بدنسازی
  • با ورزش گلف چقدر آشنایی دارید؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است