821542_536

اگر هم عادت ماهانه هستید و هم می خواهید ورزش کنید توصیه می کینم از برخی تمرینات ورزشی موثر در این دوران کمک بگیرید به برخی از ان ها در این مطلب اشاره می کنیم با آن ها آشنا شوید

 به اغلب زنان توصیه می‌شود که در زمان عادت ماهانه‌شان ورزش نکنند. اما حقیقت امر این است که در واقع ممکن است ورزش در این دوره، برای شما مفید باشد! دلیلش این است که ورزش، گردش خون را افزایش می‌دهد، نفخ را کم می‌کند، و حتی به کاهش دردهای شکم در دوره قاعدگی کمک می‌کند.چندین تمرین مطمئن وجود دارد که می‌توانید در طول دوره پریودتان آنها را امتحان کنید. تنها قانون طلایی برای ورزش کردن در این زمان، این است که از بلند کردن وزنه‌های سنگین، و خسته کردن بیش از حد خودتان خودداری کنید.

مطمئنا از اینکه بعد از ورزش در زمان عادت ماهانه، چقدر احساس شعف و شادی می‌کنید، متعجب خواهید شد. اکثر خانم‌ها در طول این دوران، احساس تحریک پذیری و نفخ کرده، و دردهای شدیدی را در نواحی شکم خود تجربه می‌کنند. بنابراین شاید ایده ورزش کردن در این دوران بنظرتان مسخره بیاید، مخصوصا از آنجایی که قادر نیستید قدرت اراده و نیرویتان را برای ورزش، جمع و جور کنید.

این طبیعی است که نتوانید تمرینات معمولتان را انجام دهید. راز ورزش کردن در طول این دوره، این است که بتدریج شروع کنید و ابتدا با حرکات کششی خودتان را گرم کنید. با انجام تمرینات سبک، علائم قاعدگی به حداقل خواهند رسید. در ادامه، چند تمرین مناسب برای خانم‌ها در زمان عادت ماهانه، معرفی شده است.

پیاده روی نیروبخش

مناسب ترین تمرین در زمان عادت ماهانه، برای اینکه احساس راحتی داشته باشید، کاردیوی کم شدت است. دلیلش این است که این نوع تمرین، عضلات شما را حرکت داده و ضربان قلبتان را هم افزایش می‌دهد. اگر شدیدا احساساتتان تغییر کرده است، می‌توانید این تمرین را در هوای آزاد انجام دهید. یک پیاده روی سریع در محله، شما را شاداب و سرزنده کرده، و ذهنتان را آرام خواهد کرد.

دویدن

اگر احساس بی قراری و نفخ می‌کنید، همیشه ایده خوبی است که یک دوی تفریحی آرام انجام دهید. اما بسیار مهم است که به یاد داشته باشید بیشتر از توانایی‌تان به خود فشار نیاورید. بدانید که چه زمانی باید تمرین را متوقف کنید تا بیش از حد به بدنتان فشار نیاورید. دویدن، یک تمرین عالی برای افزایش گردش خون و افزایش سوخت و ساز بدنتان در این دوره است. همچنین، یک راه عالی برای افزایش سطح انرژی شماست. همیشه قبل از دویدن، مقدار زیادی آب بنوشید.

ایروبیک

ایروبیک، یک تمرین عالی در زمان عادت ماهانه است، چرا که به شما کمک می‌کند عرق کنید، و در حین انجام آن به شما خوش هم می‌گذرد! انجام ایروبیک حتی برای نیم ساعت، تضمین خواهد کرد که کیفیت تمرینتان را کاهش نمی‌دهید و قطعا احساس می‌کنید که با این تمرین کم شدت، سطح انرژی‌تان افزایش یافته است.

پلانک

پلانک، یک تمرین فوق العاده در طول دوره‌های پریود شماست، زیرا باعث می‌شود که کل بدنتان، یک تمرین شدید انجام دهد، بدون آنکه مجبور باشید تلاش اضافه کنید! تمام کاری که باید انجام دهید، این است که رو به شکم دراز بکشید، و سعی کنید تنها با تکیه دادن ساعد و انگشتان پاهایتان به زمین، بدنتان را بالا، و ثابت نگاه دارید. برای چندین لحظه در این وضعیت بمانید، سپس تمرین را تکرار کنید.

تمرینات شکم

انجام تمرینات شکم در زمان عادت ماهانه، یک راه عالی برای شل کردن عضلات شکم است. ممکن است فکر کنید که انجام دراز نشست زیان بار خواهد بود، اما در واقع به تسکین دردی که بخاطر گرفتگی عضلات شکمتان احساس می‌کنید، کمک می‌کنند!

تمرینات خانگی

هنگامیکه عادت ماهانه‌تان را تجربه می‌کنید، طبیعتا مخالف ایده‌ی رفتن به باشگاه یا بیرون رفتن از خانه برای پیاده روی سریع یا آهسته دویدن هستید. بنابراین اگر چند ویدیوی ورزش در خانه تهیه کنید، به شما کمک خواهد کرد که در طول این دوره، هر زمان و هرچقدر که تمایل داشتید، ورزش کنید. بدین ترتیب، بجای اینکه در طول عادت ماهانه در تخت بمانید و از این پهلو به آن پهلو غلت بزنید، برای بهبود سلامتی و بهره مندی از مزایای آن، این تمرینات را انجام دهید.

وب سایت تناسب اندام

ارسال شده در 18 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • با کشیدن هر سیگار عمر خود به باد بدهیم
  • ورزش معالجه ای برای اضافه وزن نیست
  • مضرات داروهای شیمیایی بر توانایی جنسی مردان
  • بدن خود را مثل ماشین عضله‌ سازی کنید
  • یوگا بر علیه بیماریهای استخوانی
  • خلق و خو با خورد و خوراک در ارتباط است!
  • نتایج درمان با پی آر پی
  • اشخاص سیگاری مراقب آب مروارید باشند
  • غش و ضعف چرا رخ می دهد؟
  • آیا می دانید روغن سبوس برنج ویتامین های زیادی دارد
  • سالاد مرغ با ترکیبی متفاوت
  • اینها هم مرطوب کننده های خوبی هستند
  • استرس دوران طفولیت
  • اگر دندان هایی سلام می خواهید ، این غذا ها را نخورید
  • درمان سنگ کلیه با ترن هوایی
  • محبوبترین ها

  • درمورد ماشین گرفتگی همه چیز را بدانید
  • از این 17 نوع ماده شیمیایی خطرناک و سرطان زا دوری کنید
  • چرا میگرن به سراغمان می آید؟
  • از بین بردن پارکینسون با دارچین
  • افراد غیر سیگاری خود را از معرض دود سیگار دور کنند
  • چطوری متوجه شویم که غلظت خون داریم؟
  • خطرات ایجاد فیبروم در رحم
  • آنچه باید درباره شُلى دريچه ميترال بدانید
  • معده و دستگاه گوارشی
  • مطالب پزشکی پیرامون سردرد خوشه ای
  • عوارض و تاثیرات رفلاکس معده بر روی صدا
  • روش های درمان خلط گلو و بینی
  • در درمان بیماری آسم این نکات را بخاطر بسپارید
  • داروهای (استلارا) ممکن است باعث سهولت در درمان بیماری کرون شود
  • آبله مرغان و این نکات پزشکی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است