کفش ورزشی مناسب سرعت پیاده‌روی‌ ساییدگی حساسیت پیاده‌‌روی سریع التهاب ماهیچه‌ها اضافه وزن
با چه روش هایی می توانیم در حین ورزش مانع بروز آسیب به ماهیچه های بدنمان شویم چه توصیه هایی در این زمینه باید رعایت کنیم تا ماهیچه هایی سالم داشته باشیم موارد مهم را در ادامه مطلب ذکر خواهیم کرد

باز و بسته کردن ماهیچه‌ها و کشیدن آن‌ها سبب رسیدن خون به آن‌ها و حرکت مفاصل می‌شود. علاوه بر این، صحیح ورزش کردن و انجام حرکت‌های کششی خطر صدمه و درد را در ماهیچه‌ها به حداقل می‌رساند و سبب خوش شکل شدن اندام‌ها و حالت بدن می‌شود. اما توجه به این نکته مهم است که این کار درست انجام شود و به ماهیچه‌ها آسیب نرساند.
هنگام انجام فعالیت و ورزش‌های بدنی اگر احساس درد شدید کنید، این بدان معناست که آن حرکت را اشتباه انجام می‌دهید. علاوه بر این، هنگام کشیده شدن ماهیچه‌های خود به تنفس عمیق نیز دقت داشته باشید زیرا در صحیح انجام دادن حرکت ورزشی دم و بازدم نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.
یادتان باشد هنگام فعالیت بدنی، زمانی که ماهیچه‌ای از حالت طبیعی خود در می‌آید در انتهای فعالیت باید آن‌ها را به حالت طبیعی خود بازگردانید. هر فعالیت و تمرکز بر روی ماهیچه باید 5 تا 30 ثانیه به طول انجامد. اگر احساس کردید انجام فعالیتی باب میل شما نیست یا سبب اذیت شما می‌شود آن را متوقف کنید زیرا راحت بودن حین ورزش کردن بسیار مهم است.
به همین دلیل بهتر است ورزش‌های بدنی به خصوص ورزش‌های سنگین و تناسب اندام و تمرین‌های کششی را در ابتدا تحت نظر یک مربی انجام دهید تا از درست انجام دادن آن‌ها اطمینان حاصل کنید زیرا ضرری که اشتباه ورزش کردن به بدن، استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها وارد می‌کند به مراتب بیشتر از ورزش نکردن است.
منبع: Healthy Life Vision

ارسال شده در 19 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • نیمی از سکته های مغزی به علت ضربه به سر هستند
  • تاریخچه رشته ورزشی هندبال در جهان و کشور ایران
  • سمی بودن گل و گیاه آپارتمانی را جدی بگیرید
  • آبلیمو و پودر او ار اس الزامی ترین مایعات هنگام تهوع کودک
  • سالاد ریحان و فلفل
  • علائم خطرناک برای لوپوس
  • نحوه زندگی عشاق
  • خواص بسیار مفید زالو درمانی برای بیماران دیابتی
  • علل گرفتگی صدا در نوزادان و درمان اولیه آن
  • معضل ریزش مو در تازه مادران
  • معرفی گیاه دستنبو و خواص آن
  • عوامل انتقال دهنده ویروس سرماخوردگی
  • علاقه به دنیای مجازی
  • راههای موثر درمانی اختلال پرخاشگری اطفال
  • پیراشکی قارچ با سس بشامل
  • محبوبترین ها

  • دسری به رنگ قطره آب
  • با پاکورا، سفره را به آتش بکشید
  • روشی جدید برای مزه دار کردن هندوانه
  • پیراشکی تره فرنگی و مرغ
  • کوکی متفاوت با دانه های شکلاتی
  • آموزش درست کردن چای زنجبیلی پرتقالی
  • رسپی شیرینی ستاره ای ترکیه
  • لب سوزهای فصل زمستان را یاد بگیرید
  • طرز تهیه له معجون با نان لواش
  • سوپ مرغ و زردچوبه
  • سالاد مغذی برای سیستم ایمنی بدن
  • به سبک جیمی الیور پیاز سوخاری درست کنید
  • نوشیدنی کلم
  • سوپ سبزیجات سرشار از ویتامین
  • خوراک کلم بروکسل با مرغ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است