کفش ورزشی مناسب سرعت پیاده‌روی‌ ساییدگی حساسیت پیاده‌‌روی سریع التهاب ماهیچه‌ها اضافه وزن
با چه روش هایی می توانیم در حین ورزش مانع بروز آسیب به ماهیچه های بدنمان شویم چه توصیه هایی در این زمینه باید رعایت کنیم تا ماهیچه هایی سالم داشته باشیم موارد مهم را در ادامه مطلب ذکر خواهیم کرد

باز و بسته کردن ماهیچه‌ها و کشیدن آن‌ها سبب رسیدن خون به آن‌ها و حرکت مفاصل می‌شود. علاوه بر این، صحیح ورزش کردن و انجام حرکت‌های کششی خطر صدمه و درد را در ماهیچه‌ها به حداقل می‌رساند و سبب خوش شکل شدن اندام‌ها و حالت بدن می‌شود. اما توجه به این نکته مهم است که این کار درست انجام شود و به ماهیچه‌ها آسیب نرساند.
هنگام انجام فعالیت و ورزش‌های بدنی اگر احساس درد شدید کنید، این بدان معناست که آن حرکت را اشتباه انجام می‌دهید. علاوه بر این، هنگام کشیده شدن ماهیچه‌های خود به تنفس عمیق نیز دقت داشته باشید زیرا در صحیح انجام دادن حرکت ورزشی دم و بازدم نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.
یادتان باشد هنگام فعالیت بدنی، زمانی که ماهیچه‌ای از حالت طبیعی خود در می‌آید در انتهای فعالیت باید آن‌ها را به حالت طبیعی خود بازگردانید. هر فعالیت و تمرکز بر روی ماهیچه باید 5 تا 30 ثانیه به طول انجامد. اگر احساس کردید انجام فعالیتی باب میل شما نیست یا سبب اذیت شما می‌شود آن را متوقف کنید زیرا راحت بودن حین ورزش کردن بسیار مهم است.
به همین دلیل بهتر است ورزش‌های بدنی به خصوص ورزش‌های سنگین و تناسب اندام و تمرین‌های کششی را در ابتدا تحت نظر یک مربی انجام دهید تا از درست انجام دادن آن‌ها اطمینان حاصل کنید زیرا ضرری که اشتباه ورزش کردن به بدن، استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها وارد می‌کند به مراتب بیشتر از ورزش نکردن است.
منبع: Healthy Life Vision

5 1000
ارسال شده در 19 فروردین 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 517 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • سرشماری در ارتباط مرگ با نوشیدنیهای قندی
  • افسرده تر شدن با این جملات
  • خنک‌ کردن پوست با این راهها
  • نظم دادن به شغل و زندگی شخصی
  • مقابله با خشکی پوست چرا و چگونه
  • گذراندن عمر با استرس چگونه است؟
  • ماسک های مخصوص چین و چروک پوست
  • برای بالا بردن قدرت سفارشات جانی جکسون را بخوانید
  • محبوبترین ها

  • 6 حرکت منحصر به فرد یوگا برای کودکان
  • برای پیشگیری از آلزایمر این اعمال ساده را انجام دهید
  • انجام فعالیتهای ورزشی با پلار M400
  • ورزشهایی مختص تقویت ارتباط جنسی در ماه رمضان
  • سالمندان و فعالیت جسمانی
  • سوخت وساز بدن با ورزش چطوری افزایش میابد
  • فواید برداشتن گام های بلند
  • خوش فرم کردن بالاتنه با این حرکات
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما