دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
5700b1e08b19b
برای مقابله با نفخ شکم از چه راه و روش هایی می توانیم کمک بگیریم و چه توصیه هایی لازم است در نظر بگیریم پیشنهادات متخصصین داخلی در این زمینه چیست و چه توصیه های درمانی به ما پیشنهاد میدهند

بسیاری از افراد به علت عدم تحرک، نداشتن فعالیت‌های بدنی و پیروی از برنامه غذایی نادرست دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. نفخ یکی از مشکلات گوارشی محسوب می‌شود که سبب بزرگ و باد کردن شکم می‌شود. به همین علت می‌تواند سبب چاقی ظاهری شود که همه افراد از آن گریزانند.
نفخ بر اثر جمع شدن گاز در دستگاه گوارش بوجود می‌آید و سبب باد کردن شکم می‌شود. نفخ معمولا با احساس پری و فشار در شکم بعد از خوردن غذا بوجود می‌آید که احساس بسیار آزاردهنده را به فرد منتقل می‌کند. یکی از شایع‌ترین علل نفخ تند غذا خوردن و بلعیدن هوا هنگام غذا خوردن است.
یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای مبارزه با نفخ جمع کردن پا در سینه و شکم است. هنگامی که با انجام تنفسی عمیق پاهایتان را به سینه و شکم می‌رسانید و قلاب می‌کنید سبب می‌شود که گازهای موجود در شکم و دستگاه گوارشتان خارج شود.
برای انجام این حرکت ابتدا به پشت بخوابید و دست‌ها و پاهایتان را جدا از هم نگه دارید. نفسی عمیق بکشید و به‌ آرامی پاهایتان را به سینه‌تان برسانید و دستانتان را دور پاهایتان قلاب کنید. سعی کنید پشتتان از زمین بلند نشود و تیغه‌ی شانه‌هایتان صاف روی زمین باشد. 1 دقیقه در همین حالت بمانید و هنگام انجام دادن این حرکت به‌ آرامی نفس‌ عمیق بکشید.
علاوه بر این انجام کلی فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی از جمله پیاده‌روی، دویدن و درازنشست از می‌تواند احساس نفخ را در شما کاهش دهد. در کنار انجام ورزش به منظور جلوگیری از تجمع گاز داخل شکم و سیستم گوارش بهتر است از مصرف غذاهای نفخ‌آور جلوگیری کنید.
از جمله غذاهای نفخ‌آور می‌توان به شیر، لبنیات، نوشیدنی‌های گازدار، حبوبات، تخم‌مرغ،‌ برنج، گندم، ‌ذرت، کشک، تره، کلم، کاهو، ‌سبزیجات، نشاسته، ماکارونی و جو اشاره کرد که بهتر است از خوردن این مواد همراه با هم خودداری شود.
منبع: Prevention
انتهای پیام/
5 1000
ارسال شده در 19 فروردین 1395 توسط با موضوع بیماری ها
ویزیت یاب
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x