نوشیدنی شیرین مراقبت از پاها در بیماران دیابتی بیماری قلبی کشند سکته مغزی دیابت بیماری قلبی ابتلا به حمله قلبی

می خواهیم به برخی از مفید ترین مواد خوراکی برای مقابله با دیابت اشاره کنیم و ان ها رابه کسانی که مبتلا به مرض قند هستند معرفی کنیم تا در برنامه غذایی خود بگنجانند

هفتم آوریل امسال و در روز جهانی بهداشت، همه کشورها در سراسر جهان به انتشار دانش و آگاهی در مورد سلامت می کنند و امسال نیز این روز جهانی به دیابت اختصاص یافته و آنهم با شعار «غلبه بر دیابت!».

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، نرخ هشدار دهنده این بیماری به علت عادات غذا خوردن ناسالم، استرس، عدم فعالیت فیزیکی و … در حال رشد است و این در حالی است که یک رژیم غذایی سالم در کنار سایر عادات سالم، می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به این بیماری شود.

در اینجا برخی از پیشنهادهای غذایی خارق العاده برای کاهش خطر ابتلا به دیابت معرفی شده است:

چای سبز: نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. چای سبز حاوی فلاونوئید است و یک ضد التهاب قوی محسوب می شود ضمن این که افزایش فعالیت انسولین را به همراه دارد.

ماهی قزل آلا: این نوع ماهی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است و به عنوان یک منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می شود و آنهم برای کاهش التهاب و کاهش سطح قند خون.

میوه های خانواده مرکبات: مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت دچار فقر ویتامین ث هستند. از این جهت میوه های خانواده مرکبات برای آنها یک میان وعده مهم تلقی می شود. گریپ فروت، پرتقال، لیمو، لیمو ترش و … دارای خواص شبه انسولینی هستند.

سبزیجات برگ سبز: همه ما می دانیم که این سبزیجات برای سلامت کلی بدن خوب هستند اما در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز می توانند بسیار موثر باشند. خوردن حداقل یک و نیم وعده از این سبزیجات در روز خطر ابتلا به دیابت را تا 14 درصد کاهش می دهد.

بلغور جو: این نوع غله نیز سطح قند خون را تحت کنترل نگه می دارد. فیبر موجود در جوی دو سر حاوی بتاگلوتان است و اثرات مفیدی در افراد مبتلا به دیابت دارد.

لوبیا: خوردن یک فنجان لوبیا در روز خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد و کنترل کننده قند خون است.

آجیل: خوردن بادام زمینی در روز، خطر ابتلا به دیابت را تا 21 درصد کاهش می دهد.

منبع:zeenews.india.co

5 1000
ارسال شده در 19 فروردین 1395 توسط با موضوع دیابت | 760 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • چه میوه هایی را با پوست نخوریم
  • چگونه متوجه شویم میزان خواب ما کافی بوده است؟
  • ورزش روزانه وبکاربردن انسولین
  • چگونه از به اوج رسیدن همسرمان در رابطه جنسی مطمئن شویم؟
  • از پرکردگی رنگ دندان چه می دانید؟
  • تناسب اندام با روش های جالب
  • افراد موفق و این رفتارها
  • راز سلامت ژاپنی ها در چیست ؟
  • محبوبترین ها

  • بررسی ارزش تغذیه ای عناب این یار زمستانه
  • تاثیرات مخرب خوراکی های شیرین بر بدن
  • رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز سیزدهم
  • از انجام این اعمال در زمان گرسنگی بپرهیزید!
  • عوارض سوخاری های پرطرفدار برای سلامتی
  • علت شیرین بودن شیر کم لاکتوز
  • ماست یونانی برای ورزشکاران بسیار مفید است
  • سرخ کردن روغن و این نکات مهم
  • رپورتاژ

  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما