index.jpg155545668

می خواهیم به برخی از مفید ترین مواد خوراکی برای مقابله با دیابت اشاره کنیم و ان ها رابه کسانی که مبتلا به مرض قند هستند معرفی کنیم تا در برنامه غذایی خود بگنجانند

هفتم آوریل امسال و در روز جهانی بهداشت، همه کشورها در سراسر جهان به انتشار دانش و آگاهی در مورد سلامت می کنند و امسال نیز این روز جهانی به دیابت اختصاص یافته و آنهم با شعار «غلبه بر دیابت!».

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، نرخ هشدار دهنده این بیماری به علت عادات غذا خوردن ناسالم، استرس، عدم فعالیت فیزیکی و … در حال رشد است و این در حالی است که یک رژیم غذایی سالم در کنار سایر عادات سالم، می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به این بیماری شود.

در اینجا برخی از پیشنهادهای غذایی خارق العاده برای کاهش خطر ابتلا به دیابت معرفی شده است:

چای سبز: نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. چای سبز حاوی فلاونوئید است و یک ضد التهاب قوی محسوب می شود ضمن این که افزایش فعالیت انسولین را به همراه دارد.

ماهی قزل آلا: این نوع ماهی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است و به عنوان یک منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می شود و آنهم برای کاهش التهاب و کاهش سطح قند خون.

میوه های خانواده مرکبات: مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت دچار فقر ویتامین ث هستند. از این جهت میوه های خانواده مرکبات برای آنها یک میان وعده مهم تلقی می شود. گریپ فروت، پرتقال، لیمو، لیمو ترش و … دارای خواص شبه انسولینی هستند.

سبزیجات برگ سبز: همه ما می دانیم که این سبزیجات برای سلامت کلی بدن خوب هستند اما در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز می توانند بسیار موثر باشند. خوردن حداقل یک و نیم وعده از این سبزیجات در روز خطر ابتلا به دیابت را تا 14 درصد کاهش می دهد.

بلغور جو: این نوع غله نیز سطح قند خون را تحت کنترل نگه می دارد. فیبر موجود در جوی دو سر حاوی بتاگلوتان است و اثرات مفیدی در افراد مبتلا به دیابت دارد.

لوبیا: خوردن یک فنجان لوبیا در روز خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد و کنترل کننده قند خون است.

آجیل: خوردن بادام زمینی در روز، خطر ابتلا به دیابت را تا 21 درصد کاهش می دهد.

منبع:zeenews.india.co

ارسال شده در 19 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • پیشگیری از نارسایی های جنسی مردان با گوجه فرنگی
  • علل ریشه ای اضطراب در کودکان چیست؟ [فیلم]
  • پرخوری خردسالان و این آسیب ها
  • آسم داشتن و این خوراکی ها
  • نکاتی مهم در مورد غذای کمکی نوزاد
  • چرا انسان به امگا 3 نیازدارد
  • تشدید سردرد در هنگام رابطه جنسی
  • خطر عفونت برای زایمان سزارین
  • ورزش بیش از اندازه، علائم خاص خود را دارد
  • آیا انگور برای دیابتی ها بد است؟
  • روش های طبیعی برای داشتن پوست شفاف
  • راه و روش های فعال تر کردن ذهن
  • شیرینی زنجبیل و دارچین با دوشاب
  • در طول بارداری از ورزش کردن غافل نشوید
  • معجون سحر و جادو برای خوب خوابیدن
  • محبوبترین ها

  • نقش زالو درمانی در دندان پزشکی
  • کاربردهای جانبی اکالیپتوس
  • مصرف گل گاوزبان برای افراد افسرده
  • چغندر خوردن و این فواید بی نظیر
  • توصیه هایی برای برطرف کردن عطش در این ماه
  • با خواص شاه تره آشنا شویم
  • خاصیت های باور نکردنی سیر برای بدن
  • 5 داروی خانگی موثر برای درمان پریکاردیت
  • سرما خوردگی را با اکیناسه درمان کنید
  • درمان نقرس با مواد گیاهی
  • بابونه و این خواص بی شمار
  • برای سردرد سینوسی این داروهای خانگی مفیدند
  • داروهای سنتی متناسب با فصل پیش رو
  • درمان انسداد عروق کرونری قلب با طب سنتی
  • سوپی برای جوش خوردن مجدد شکستگی استخوان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است