کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین

 مصرف پتاسیم و منیزیم گرفتگی عضلات عملکرد عضله و عصب فشارخون علت اسپاسم خستگی عضله یا استرس اسپاسم پا

 با چه روش هایی می توانیم مانع ایجاد گرفتگی در پاهایمان شویم چه کارهایی باید انجام دهیم و هنگام مواجه با این عارضه دردناک چه کارهایی از ما برمی آید

گرفتگی زمانی رخ می دهد که عضلات پا خود به خود منقبض می شود. نبود کشش کافی در قسمت تحتانی از جمله انگشتان پا، کشاله ران و عضلات ران قبل و بعد از ورزش و خواب می تواند فرد را مستعد به گرفتگی کند.

 گرفتگی پا می تواند هر زمانی سراغ آدم بیاید از جمله هنگام راه رفتن یا شاید هنگام خواب و تنها چیزی که در آن زمان می خواهیم این است که این ناراحتی متوقف شود. بر خلاف تصوری که مردم دارند، ورزش باعث گرفتگی عضلات نمی شود.اگر چه افراط در ورزش کردن یا دویدن می تواند باعث احساس گرفتگی در پا شود اما علت اصلی این گرفتگی کمبود مواد مغذی در بدن است.به ویژه عدم تعادل آب و الکترولیت (پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم) .گرفتگی زمانی رخ می دهد که عضلات پا خود به خود منقبض می شود. نبود کشش کافی در قسمت تحتانی از جمله انگشتان پا، کشاله ران و عضلات ران قبل و بعد از ورزش و خواب می تواند فرد را مستعد به گرفتگی کند.

چگونه گرفتگی پا را سریع متوقف کنیم:
انگشتان پایتان را به طرف خود بکشید، تا عضلات کشیده و شل شود یا می توانید با ایستادن روی پا فشار مستقیم روی عضله بیاورید یا این که پا را ماساژ دهید.در صورت ادامه پیدا کردن گرفتگی کمپرس آب گرم روی آن قسمت قرار دهید.هم گرما و هم فشار کمک می کند تا خون در آن قسمت جریان پیدا کند و اکسیژن تازه به آن منتقل شود و این ناراحتی به پایان برسد.بلافاصله پس از برطرف شدن گرفتگی عضلات به اندازه نوک قاشق چای خوری ( خیلی کم ) نمک در یک ونیم لیوان آب بریزید و بخورید تا در الکترولیت ها تعادل ایجاد شود.یا این که می توانید نصف موز بخورید که حاوی پتاسیم و منیزیم است و گرفتگی عضلات را بر طرف می کند.در صورت برگشت گرفتگی عضلات یک دوز دیگر از آب نمک و موز بخورید.

از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید:
اگر نسبت به قبل بیشتر دچار گرفتگی عضلات می شوید( متاسفانه این حالت با بالا رفتن سن افزایش پیدا می کند) باید تغییراتی در زندگی تان به وجود بیاورید:
1.مصرف آب را افزایش دهید تا عضلات بهتر عمل کنند.
2.مصرف منیزیم را بالا ببرید.علاوه بر موز، سبزی های سبزرنگ، مغز میوه، ماهی، لوبیا، آواکادو و شکلات تلخ مصرف کنید.
3. هر صبح و شب کف پا و پشت ران را ماساژ دهید.ورزش های کششی برای پا و کف پا نیز انجام دهید تا پا ها قوی و انعطاف پذیر بماند.
4.کفش با اندازه مناسب بپوشید. استفاده از کفش های تنگ یا پاشنه بلند باعث گرفتگی عضلات و سفتی آن می شود.

روزنامه خراسان

 

5 1000
ارسال شده در 19 فروردین 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x