مصرف پتاسیم و منیزیم گرفتگی عضلات عملکرد عضله و عصب فشارخون علت اسپاسم خستگی عضله یا استرس اسپاسم پا

 با چه روش هایی می توانیم مانع ایجاد گرفتگی در پاهایمان شویم چه کارهایی باید انجام دهیم و هنگام مواجه با این عارضه دردناک چه کارهایی از ما برمی آید

گرفتگی زمانی رخ می دهد که عضلات پا خود به خود منقبض می شود. نبود کشش کافی در قسمت تحتانی از جمله انگشتان پا، کشاله ران و عضلات ران قبل و بعد از ورزش و خواب می تواند فرد را مستعد به گرفتگی کند.

 گرفتگی پا می تواند هر زمانی سراغ آدم بیاید از جمله هنگام راه رفتن یا شاید هنگام خواب و تنها چیزی که در آن زمان می خواهیم این است که این ناراحتی متوقف شود. بر خلاف تصوری که مردم دارند، ورزش باعث گرفتگی عضلات نمی شود.اگر چه افراط در ورزش کردن یا دویدن می تواند باعث احساس گرفتگی در پا شود اما علت اصلی این گرفتگی کمبود مواد مغذی در بدن است.به ویژه عدم تعادل آب و الکترولیت (پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم) .گرفتگی زمانی رخ می دهد که عضلات پا خود به خود منقبض می شود. نبود کشش کافی در قسمت تحتانی از جمله انگشتان پا، کشاله ران و عضلات ران قبل و بعد از ورزش و خواب می تواند فرد را مستعد به گرفتگی کند.

چگونه گرفتگی پا را سریع متوقف کنیم:
انگشتان پایتان را به طرف خود بکشید، تا عضلات کشیده و شل شود یا می توانید با ایستادن روی پا فشار مستقیم روی عضله بیاورید یا این که پا را ماساژ دهید.در صورت ادامه پیدا کردن گرفتگی کمپرس آب گرم روی آن قسمت قرار دهید.هم گرما و هم فشار کمک می کند تا خون در آن قسمت جریان پیدا کند و اکسیژن تازه به آن منتقل شود و این ناراحتی به پایان برسد.بلافاصله پس از برطرف شدن گرفتگی عضلات به اندازه نوک قاشق چای خوری ( خیلی کم ) نمک در یک ونیم لیوان آب بریزید و بخورید تا در الکترولیت ها تعادل ایجاد شود.یا این که می توانید نصف موز بخورید که حاوی پتاسیم و منیزیم است و گرفتگی عضلات را بر طرف می کند.در صورت برگشت گرفتگی عضلات یک دوز دیگر از آب نمک و موز بخورید.

از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید:
اگر نسبت به قبل بیشتر دچار گرفتگی عضلات می شوید( متاسفانه این حالت با بالا رفتن سن افزایش پیدا می کند) باید تغییراتی در زندگی تان به وجود بیاورید:
1.مصرف آب را افزایش دهید تا عضلات بهتر عمل کنند.
2.مصرف منیزیم را بالا ببرید.علاوه بر موز، سبزی های سبزرنگ، مغز میوه، ماهی، لوبیا، آواکادو و شکلات تلخ مصرف کنید.
3. هر صبح و شب کف پا و پشت ران را ماساژ دهید.ورزش های کششی برای پا و کف پا نیز انجام دهید تا پا ها قوی و انعطاف پذیر بماند.
4.کفش با اندازه مناسب بپوشید. استفاده از کفش های تنگ یا پاشنه بلند باعث گرفتگی عضلات و سفتی آن می شود.

روزنامه خراسان

 

5 1000
ارسال شده در 19 فروردین 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی | 706 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • شناخت بهتر کربوهیدرات , پروتئین و چربی ها
  • مهم ترین نکات درباره بهداشت خواب که باید به آن توجه کنید
  • دکتر سلام متخصص پاکسازی روده اینجاست!
  • خطرات ناشی از خونریزی های غیرطبیعی
  • هورمون درمانی باوری غلط درباره درمان آلزایمر
  • برای جلوگیری از چاقی شیرینی هایتان را در این ساعات مصرف کنید
  • جوان ماندن با مصرف غذاهای چرب !
  • درمورد پیوند قرنیه بیشتر بدانیم
  • محبوبترین ها

  • چگونگی مقابله با ایجاد گل مژه در پلک
  • عیوب انکساری چشم و کاهش دید
  • مشکلات بینایی در افرادی که فشار خون بالایی دارند
  • افزایش قوه بینایی با برخی منابع غذایی
  • جراحی تغییر رنگ چشم خطر نابینایی و تخلیه چشم به همراه دارد
  • محلول های شستشوی چشم
  • بهبود عملکرد چشم با برخی تمرینات
  • هر آنچه درمورد گلوکوم (آب سیاه) باید بدانید
  • رپورتاژ

  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما