images

بایستی توجه کرد که خشم مانند دیگر عواطف به طور مطلق بد یا خوب نیست چون خشم واکنش درونی انسان در مقابل شرایط آزار دهنده است. خشم می تواند برای بسیرای اهداف سودمند هم به کار آید چون خشم منبعی است که تمایلمان را برای رسیدن به عدالت تغذیه می کند و ما را بر آن می دارد که کارهای غلط را درست کنیم. ولی مسئله نگران کننده این است که به نظر می آید خشم می تواند ما را به بیراهه بکشاند. البته به نظر من این باور درستی نیست چون تعداد کمی از انسان ها در برابر خشم مهار خود را از دست می دهند. کسی که همسرش را کتک می زند بسیرای از مواقع به منظور توجیه کار خود می گوید: «چاره ای نداشتم او مرا چنین خشمگین کرد که دیگر نفهمیدم چه می کنم. متاسفم که به همسرم آسیب رساندم ولی در ان هنگام اختیار خود را از کف داده بودم». در صورتی که به نظر نمی رسد که او اختیار خود را از دست داده باشد چون همسرش را تا حد مرگ کتک نزده یا او را خفه نکرده یا به او شلیک نکرده یا به او چاقو نزده است فقط تا آنجا وی را کتک زده که در خودش احساس کند در مبارزه برنده شده است. شاید در این وضعیت بایستی درست قضاوت یا تصمیم گیری می شد تا قبل از گذر کردن از مرزهای نامرئی عمل تهاجمی انجام نمی گرفت. خشم معمولا مهار رفتار ما را به طور کامل در دست نمی گیرد لیکن ابراز آن چنان ارضا کننده است که ما را وا می دارد آن قدر نزاع را ادامه دهیم که طرف مقابل کاملا تحقیر شود. اینکه اعلام کنیم مهار خود را از دست داده ایم بهانه است چون در اصل آن قدر اختیار رفتار و اعمالمان را در دست داشته ایم که به کاری شرم آورتر دست نزده ایم.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 19 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • رنگ کردن مو با رعایت این توصیه ها
  • مشاجره در خانواده و تهدید سلامت روانی اعضا
  • راهی برای درمان یبوست در کودکان
  • ماکارونی با کوفته و خامه
  • پیامدهای اعتیاد به داروهای خواب آور
  • ماری جوانا (حشیش) ممکن است باعث کاهش تراکم استخوان شود
  • کیکی رژیمی- هر 100 گرم 112 کالری
  • ایران؛رتبه سوم خاورمیانه در پیری زودرس
  • شخصیت شناسی خواستگار از روی سایز بدنی
  • روش هایی برای بالابردن توانایی ذهن کودک
  • وقتهای مناسب برای آب نوشیدن
  • روش های تشخیص یک رابطه سالم را بشناسیم
  • با این غذاها ، تستوسترون خود را به طور طبیعی افزایش دهید
  • چگونه عادت به ورزش را در خود تقویت کنیم-2
  • محبوبترین ها

  • آشنایی با ورزشی برای از بین بردن کمردرد
  • خود ارضایی بر تناسب اندام انسان چه تاثیری دارد؟
  • دلیل کاهش استرس توسط ورزش
  • اهمیت این نکات در هنگام دویدن
  • احتیاج بدن به مکمل‌های ورزشی قبل از ورزش چیست؟
  • پس از تاریکی چطوری عضله سازی کنیم
  • بیماران آسم این نسخه ورزشی را بخوانند
  • اینگونه دویدن سبب چاقی می شود
  • حرکات ورزشی موثر برای درمان نارسایی مزمن کلیوی
  • ورزشتان چقدر سن دارد؟
  • درد مزمن گردن و کمردرد با یوگا از بین می رود
  • برای زیاد شدن قطر بازو معرفی یک حرکت بسیار عالی
  • استعمال متیل فنیدات در ورزش
  • چگونه به روش ساده عضلات حجیم تری داشته باشیم
  • ورزش های جهشی مردانه و این تاثیرات مفید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است