dried-beans-ccflcr-llsimon53

اگر در برنامه غذایی تان حبوبات را بگنجانید سریعتر به نتیجه میرسید بهتر است در برنامه غذایی تان حبوباتی مانند لوبیا و عدس را بگنجانید مطمئن باشید سریعتر به نتیجه خواهید رسید

مصرف مواد غذایی غنی از فیبر همچون لوبیا، نخود فرنگی، عدس و نخود می‌تواند بهترین راهکار برای کاهش وزن سالم باشد.

 شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که تمام راه‌ها و روش‌ها را برای کاهش وزن و رسیدن به وزنی مطلوب امتحان کرده باشید و همچنان نتوانسته‌اید به نتیجه‌ای مطلوب برسید. بیشتر اوقات شکست در اضافه وزن به علت انتخاب نکردن راه درست و اصولی برای این کار است.

بیشتر افراد به منظور کاهش وزن، رژیم می‌گیرند و خود را از خوردن غذاهای مفید و سالم محروم می‌سازند و نه تنها نمی‌توانند از این طریق کاهش وزنی موفق داشته باشند، بلکه به سلامتی بدن خود آسیب می‌رسانند. حبوبات از جمله مواد غذایی مفید و مغذی هستند که بدن به آن‌ها نیاز دارد و حتی می‌توان با کمک آن‌ها کاهش وزنی مناسب را تجربه کرد.

‌بنابر مطالعه‌ای جدید که در مجله آمریکایی «تغذیه بالینی» منتشر شد، پیروی از برنامه غذایی ثابت و منظمی متشکل از حبوبات به خصوص لوبیا و عدس می‌تواند در زمینه لاغری بسیار کارگشا باشد.
این تحقیق نشان داد که استفاده روزانه و کنترل‌شده لوبیا،‌ نخود، نخود فرنگی و عدس سبب می‌شود که افراد زودتر احساس سیری کنند و به همین علت از پرخوری جلوگیری کنند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که حدود 90 درصد از رژیم‌های لاغری با شکست مواجه می‌شود و علت آن میل شدید به بیشتر خوردن و پرخوری است که با استفاده از این برنامه غذایی که حاوی از حبوبات است می‌توان آن را کنترل کرد. مصرف این مواد سبب می‌شود که کاهش وزن به طور تدریجی و اصولی انجام شود و از برگشت به وزن اصلی نیز جلوگیری می‌شود. علاوه بر این، حبوبات سرشار از فیبر هستند و همین نکته در کاهش وزن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 20 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • درمان ریزش مو به سبک گیاهی
  • خطر هپاتیت ب برای این مشاغل
  • تناسب اندام بیشتر با استفاده از محیط زیست
  • پاستای خوش طعم چیکن آلفردو
  • آموزش تصویری کیک شکلاتی خیس
  • روابط شنیداری خوب و فواید آن
  • گلوکوم و دانسته های مهم درباره آن
  • ترومبوز وریدی عمقی چه مشکلاتی بوجود می آورد
  • نسخه پزشکی مراقبت از پوست در شب
  • نکات مهم در رابطه با مراقبت از نوزاد تازه متولد شده
  • تمام فواید غذاخوردن به صورت دسته جمعی
  • معضل افزایش وزن در بین خردسالان
  • نکاتی در مورد رفتار های ناخواسته
  • تاثیر رنگ لباس های کودکان مدرسه ای
  • ویتامین D چه دشمنانی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • چربی بخورید تا بتوانید چربی سوزی کنید
  • مواد غذایی ایجاد کننده بوی دهان
  • پیشنهادات تغذیه ای برای نوعروس ها
  • کار پروتئین در بدن
  • خنک شدن با این نوشیدنی های تابستانی
  • عوارض کاهش دریافت ویتامین دی
  • دستور ویژه تهیه فسنجون با گوشت اردک
  • همبرگری مخصوص افراد گیاهخوار
  • بدن خود را با این رژیم غذایی دوباره زنده کنید
  • پیشگیری از آلزایمر با امگا3
  • بدون نگرانی از چاقی شام بخورید
  • اگرخواهان حافظه ای قوی هستید ؛بخورید
  • مقایسه خرمای خشک در مقابل خرمای تازه
  • علت خیس کردن بادام و فایده های آن
  • مهار بوی سیر با چای سبز، جعفری و اسفناج
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است