behaviour

تغییر اعمال و رفتار شاهراه رهایی از افسردگی است. اگر کمر همت نبندیم و شیوه زندگی خود را دگرگون نسازیم بی تردید مهارت های نوین را فرا نخواهیم گرفت و مغز ما نیز دستخوش تغییر نخواهد شد. شک نیست که در شیوه فکر و احساس خود نیز باید تغییراتی ایجاد کنیم اما این تغیرات ما را فقط تا نیمه راه خواهد برد.
انسان های افسدره برای رهایی از آن معمولا تلاش فراوانی به عمل می آورند ولی به جایی نمی رسند. روش های مقابله با افسردگی در انسان ها غالبا طعمی از جنون، بی اختیاری و اجبار دارد. گاهی اوقات روشی که برای ناکام کردن خود در پیشمی گیریم شکل و شمایلی بدیهی و روشن دارد. در سایر  اوقات روش برگزیده شده چهره ای پیچیده به خود می گیرد. ولی در هر صورت هیچ گاه به اندازه تلاشی که به عمل می آوریم پیشرفت نمی کنیم و چنین به نظرمان می آید که در جریان این تلاش ها می ترسیم دست نگه داریم و وضعیت خود را بسنجیم و تشخیص دهیم که ایا هنوز در مسیر درست حرکت می کنیم یا خیر. برای اینکه بهبود یابیم باید این گونه عادت هایمان را تغییر دهیم. این نظریه ممکن است برای بسیاری افراد که افسردگی خود را ناشی از عوامل بیرونی می دانند و به سختکوشی و پشتکار خود افتخار می کند و مایل نیستند عادت هایی را که برایشان غرور و اعبار به بار آورده زیر سوال ببرند تکان دهنده باشد. درخواست من این است که باید مطمئن شوید رفتار شما به همان سر منزلی که می خواهید شما را هدایت خواهد کرد. در این فصل به شما آموزش داده می شود تا بتوانید ارزیابی کنید که عقل و رفتار خود نابود کننده تا چه اندازه ای می تواند فعالیت های مفید شما را مختل کند و چگونه می توانید اراده قوی تری در خود ایجاد کنید تا دیگر اسیر عادت های خویش نباشید و آرامش داشته باشید و از زندگی لذت ببرید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 20 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه می توان پزشک بد را از خوب تشخیص داد
  • آشنایی با زردآلو و هسته این میوه
  • آشنایی با PH و فلور طبیعی پوست
  • تنها غذا بخورید چاق می شوید
  • خوب یا بد بودن شیر به شیر؟
  • مراقبت از بدن در برابر سالک
  • علائم و درمان بیماری مالاریا را باهم مرور میکنیم
  • عوارض متعدد رژیم گیاهخواری
  • لباس های بارداری مضر برای جنین
  • آشنایی با علائم بیماریهای مجاری ادراری
  • آیا برای مبتلایان به دیابت عسل ضرر دارد؟
  • عکس ها و خواص خیار چنبر یا خیار زه
  • کسانیکه شنا میکنند مراقب پوست و موی خود باشند
  • علائم رایج در خانم های باردار
  • چگونه برای زمستان سس تند آماده کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • مناسب ترین روش برای طبخ سبزی جات
  • دسر توت فرنگی با عطر نعنای تازه
  • دیپ ساده همراه با عطر و طعم سیر
  • حلقه های سیب با کرم بادام زمینی
  • پیراشکی سیب زمینی بدون آرد
  • چطوری آرتیشو بخوریم( آموزش تصویری)
  • تارت توت فرنگی بدون شکر
  • دریافت آهن موجود در غذا با ظروف تفلون
  • بادمجان مخلوط در آرد
  • آموزش ناشتایی سالم و مقوی بدون لبنیات
  • کیکی رژیمی- هر 100 گرم 112 کالری
  • غذای رژیمی و سالم و خوشمزه
  • شیرینی خیس و ترک دار ترکیه
  • کیک با سس لیمویی به سبک کشور ترکیه
  • کیک با لایه ای از هلو
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است