ناراحتی و مشکلات روحی رابطه استرس و تغذیه راfطه استرس و تغذیه تغییرات خلقی و رفتاری تغذیه و ناراحتی و مشکلات روحی پرخوری عصبی استرس و تغذیه
چه نوع روحیات و شخصیت هایی بیشتر از دیگران عمر می کنند و سلامتی چه ارتباطی با روحیات و خلق و خوی افراد مختلف دارد می خواهیم رابطه این دو را با هم بررسی کنیم

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به‌افزایش است، به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.

بدون شک، شما برخی رازهای طول عمر را می‌توانید حدس بزنید؛ عواملی مثل غذا خوردن سالم، ورزش کردن روزانه و حفظ وزن ایده‌آل، اجتناب از کشیدن سیگار و دوری از استرس،‌ اما عوامل دیگری هم می‌تواند روی طول عمر تاثیر بگذارد که کاملا به روابط اجتماعی و شخصیت خودتان بستگی دارد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که حس وظیفه‌شناسی می‌تواند افزایش طول عمر به همراه داشته باشد. محققان دریافته‌اند، افراد وظیفه‌شناس بیشتر به فکر سلامتشان هستند و بررسی دوره‌ای پزشکی را جدی می‌گیرند.

نقش مهم دوستان خوب

محققان استرالیایی به این نتیجه رسیده‌اند که افراد بویژه سالمندانی که دوستان زیادی دارند در مقایسه با افراد منزوی حداقل هفت سال بیشتر عمر می‌کنند. البته انتخاب عاقلانه دوستان را نباید نادیده بگیریم. به عبارتی، عادت‌های دوستانتان روی شما تاثیر می‌گذارد. پس دنبال دوستانی با عادات سالم باشید. به‌عنوان مثال بر اساس بررسی‌ها چاقی می‌تواند مسری باشد‌. اگر شما یک دوست چاق داشته باشید، احتمال چاق شدن شما 57 درصد افزایش می‌یابد. سیگار کشیدن و ترک سیگار هم یکی از عادات مسری است که همگی کاهش طول عمر را به همراه دارد.

بخشش و افزایش طول عمر

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، فراموش کردن کینه‌ و بخشیدن دیگران، یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش عمر است. به گفته پژوهشگران، کینه و خشم مزمن با کاهش عملکرد ریه، بیماری قلبی، سکته و سایر بیماری‌ها مرتبط است و در مقابل، بخشش باعث کاهش نگرانی و استرس، کاهش فشارخون و تنفس راحت‌تر می‌شود. هرچه سن شما بالاتر می‌رود، این فواید تاثیرگذارتر می‌شود.

هدفمند زندگی کنید

محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند، افرادی که اهداف از پیش تعیین شده‌ برای زندگی دارند، به‌طور میانگین 5/7 سال دیرتر از افراد بدون هدف می‌میرند. پژوهش‌های محققان آمریکایی حاکی است، افرادی که هدف‌های کوتاه مدت برای زندگی دارند،‌ 20درصد کمتر دچار بیماری آلزایمر می‌شوند و شانس صدساله شدنشان بیشتر خواهد بود. همچنین پیدا کردن سرگرمی و فعالیت‌هایی که برای شما معنی‌دار است، به افزایش عمر کمک می‌کند.

فواید فعالیت‌های داوطلبانه

اگر برای انجام کاری داوطلب شوید، علاوه‌بر آن‌که به سلامت روانی خود کمک می‌کنید، سلامت جسمی‌تان هم به شرایط ایده‌آل نزدیک‌تر می‌شود. داوطلبان فعالیت‌های خیرخواهانه پنج تا هشت سال بیشتر از آنهایی عمر می‌کنند که اهل برنامه‌ خیریه نیستند.

تنهایی به شرط سلامت

در این که هر فردی برای آرامش و سلامت روانی به حریم شخصی و خلوت کردن با خودش نیاز دارد، شکی نیست. اما رعایت حد اعتدال بسیار حائز اهمیت است، زیرا به گفته دانشمندان ژاپنی، تنهایی‌ طولانی‌مدت خطری جدی برای پیری زودرس و چاقی است.

رونامه جام جم

ارسال شده در 21 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • این نشانه های مشکل قلبی پنهان هستند
  • داروي سرطان “آيم كلون” مفيد است
  • سلولهای خاکستری مغز و زبان دوم
  • جملات مناسب برای اطفال
  • نشانه های خشکی چشم
  • نوجوانان بیشترین استفاده کنندگان از هندزفری
  • ماساژ دادن بدن نوزادان چه مزایایی دارد؟
  • فواید خواب شبانه
  • محبوبترین ها

  • دیابت و رژیم های غذایی با پروتئین بالا
  • تجربه قویترین حس لامسه
  • چرا در فصل بهار گاهی بی حال می شویم
  • ارتباط میان اینترنت و بیماری های ویروسی
  • مکمل ورزشی و این خطرات
  • عکس هایی از بادمجان و خواص آن
  • خطرناک ترین سرطان ها در ایران
  • ناگفته هایی در مورد پوست
  • رپورتاژ

  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • الو دکتر

    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است