4878987
با برخی خوراکی های مفید و موثر می توانید خستگی را از بدنتان دور کنید و مانع بروز آن در بدنتان شوید رفع خستگی با استفاده از مواد غذایی مانند موز و توت فرنگی امکانپذیر است

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بعد از خوابی خوب و باکیفیت در طول شب یا استراحت در طول روز، در صبح هنگام بیدار شدن از خواب همچنان احساس خستگی می‌کنید و نمی‌توانید دلیلی برای آن پیدا کنید. بسیاری افراد علت کاهش انرژی و افزایش احساس خستگی را در استرس، پرکاری، مشغله‌های زیاد، سن، جنسیت و بیماری‌ها می‌دانند اما بیشتر خستگی‌ها ریشه در عامل دیگری دارد.
بنابر گزارش سازمان غذا و دارو در آمریکا، بسیاری اوقات مصرف برخی مواد غذایی سبب خستگی و کاهش انرژی می‌شود و استفاده از آن‌ها در صبح می‌تواند به‌راحتی تا شب شما را خسته نگه دارد. ترکیبات موجود در این غذاها ممکن است حس گرسنگی شما را از بین ببرد اما انرژی لازم برای سوخت و ساز و متابولیسم را در بدن شما فراهم نمی‌کند و گوارش و هضم آن‌ها بسیار انرژی‌بر است، به همین علت ممکن است سبب کاهش انرژی در شما شوند.
توجه به این نکته مهم است که مصرف این مواد می‌تواند فواید بسیاری به بدن شما برساند اما سبب کاهش انرژی می‌شود. در مقابل، مصرف سبزیجات، چربی‌های مفید و نوشیدن آب در طول روز به مقدار کافی می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد. در اینجا فهرستی از مهم‌ترین این خوراکی‌ها و مواد غذایی را برای شما آماده کرده‌ایم:
گوشت قرمز
پاستا
موز
ماهی سالمون
خانواده توت‌ها
فرآورده‌های لبنی
جو دو سر

ارسال شده در 21 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • بچه دار شدن بعد از سرطان،شدنیست؟
  • استفاده از سالبوتامول برای سنین پایین
  • 6 راز سلامتی در 5 دقیقه دویدن
  • چگونگی پاسخ به خواسته های غیر متعارف کودک
  • چطوری پس از بدنیا آوردن نوزاد چربی های اطراف شکم مان را بسوزانیم؟
  • نفوذ بیماری دیابت با سرعت بالا در جان مردم
  • خوراکی ساده با ذرت های کوچک
  • درمان گرفتگی گوش در هواپیما
  • مشکلات پوست و موی سر بعلت برسهای آلوده است
  • چای لاغری فقط اشتها را کاهش می دهد لاغر نمی کند
  • علت بروز پرخاشگری در سنین نوجوانی
  • 8 فایده چای جاسمین
  • دلایل وجود خون در ادرار چیست [فیلم]
  • اهمیت افزایش سواد عاطفی در والدین
  • تمرینات مختلف ورزشی برای تقویت عضلات
  • محبوبترین ها

  • آموزش ورزشهایی در ارتباط با عضلات پشت (انواع بارفیکس)
  • منفعتهای یوگا برای بیماران سرطانی
  • ورزش های تصویری هوازی برای برخورداری از باسن خوش فرم
  • تمرین بالا سینه با هالتر را چگونه انجام دهیم؟
  • ورزش چگونه قند خون بیماران دیابتی نوع اول را کنترل می کند؟
  • آیا در مدت زمان کم قطر بازو افزایش می یابد؟
  • تمرین هایی ساده اما کلیدی برای از بین بردن قوز
  • آیا ورزش برای بیماران قلبی مفید است
  • در این ساعات مشغول به ورزش بشوید
  • اگر شانه درد دارید بخوانید
  • ۱۰ نکته از علتهای شایع صدمات بدنسازی
  • سیستم حرکتی (RP-21) بر اساس تکنیک رست-پاز(قسمت اول)
  • بدنسازان برای سوزاندن چربی ها توجه کنند
  • آیا ورزش چاق میکند؟
  • اشتباهات رایج حین ورزش
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است