images

بسیاری از افراد افسرده خیلی معاشرتی نیستند. ولی تمامی تقصیر این کمبود به گردن آنان نیست. آن ها تمایل دارند که آزادتر و آرام تر باشند ولی راهش را نمی دانند. این افراد یا سرگرم مبارزه ای پرجوش و خروش برای مهار دیو افسردگی هستند یا چنان در اعماق تنبلی ناشی از افسردگی فرو رفته اند که در اثر این مشغولیت رمقی برایشان باقی نمانده است.
بنابراین کاملا ضرورت دارد که عزم خود را جزم کنند و راه آرامش داشتن را فرا گیرند. آنان بایستی تلاش صادقانه ای را به منظور افزایش تحمل و ایجاد آرامش به عمل بیاروند تا بتوانند همان اندک لذت ممکن را هم از زندگی ببرند.
بیشتر افراد هنگام کار کردن از موقع استراحت شاداب ترند. بنابراین همه می توانند از فرا گرفتن راههای استفاده بهینه از اوقات فراغت خود بهره مند شوند. حس گناهکاری مداومی که  افسردگان غالبا در وجود خود احساس می کنند هنگام بی کاری شدیدتر هم می شود و این مسئله توام با فقدان ا نگیزه های بیرونی تمایل آنان را برای فرو رفتن در تنبلی نفرت بار افزایش می دهد. در مورد این دسته از افراد بایستی روش های ویژه ای در پیش گرفته شود تا بتوانند در زمان های فراغت از لذت و رضایت فزاینده ای برخوردار شوند.
یکی از راه ها این است که به فعالیت های دوران فراغت شکل کاری بدهیم به طوری که فرصتی برای عمیق تر و پربارتر کردن فعالیت ها در زمان کسالت ناشی از افسردگی ایجاد کنیم. برای این کار می توانیم فعالیت ها یا سرگرمی هایی را در نظر بگیریم که در آن مهارت یا آگاهی فزاینده ای داریم همانند گلف بازی که سعی می کند لحظه به لحظه بر کیفیت بازی خود بیفزاید یا آشپزی که مرتبا دنبال تهیه کردن غذاهایی است که افراد خانواده بیشتر دوست دارند. کارهای باغبانی منزل یا جمع آوری تمبر می تواند به شادابی فرد کمک کند. خوانندگان کُر موسیقی نه تنها از لذت حاصل از پیشرفتشان در کار خوانندگی بهره مند می شوند بلکه از این نکته نیز احساس غرور می کنند که عضو گروهی متعهد هستند که مهارت های لازم برای لذت بخشیدن به دیگران را دارند. راه دیگری که هنگام احساس کسلی به کار می آید این است که فعالیت موردنظر را هدفمند کنیم. کارهایی مانند عضویت در گروه های نجات یا شرکت داوطلبانه در یک کار خیر یا سیاسی یا تلاش برای بهبود زندگی دیگران به صورت روزمره نمونه هایی از این روش اند. شک نیست که بیشتر این فعالیت ها چه به صورت کارهای همگانی و چه به شکل سرگرمی سبب معاشرت و تماس ما با دیگران می شوند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 22 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • قوی ترین خوراکی برای کاهش وزن
  • ایجاد مشکل در مغز با مورفین
  • اقدامات لازم برای پیشگیری از نارس شدن نوزاد
  • نشانه های سلامت دندان کودک
  • روشی جدید برای از بین بردن کولیت اولسراتیو
  • لیستی از هولناکترین بازی‌های ورزشی منجر به مرگ
  • درمانی متفاوت برای سینوزیت
  • اموزش زبان های زنده دنیا
  • رژیم غذایی مناسب برای زمان امتحانات
  • همه چیز درباره مصرف میوه
  • آیا برای مبتلایان به دیابت عسل ضرر دارد؟
  • کشف دارویی برای درمان گسترش سرطان به سلولهای استخوانی
  • تاثیر ژل های تزریقی بر جوانسازی پوست
  • سردرد زیاد بعلت داشتن استرس زیاد است
  • عوارض جانبی مصرف قرص دپاکین
  • محبوبترین ها

  • خطرات رنگ کردن مو در کودکان
  • هیپنوتیزم چگونه به من کمک می کند؟
  • علت ترشحات بدبوی واژن
  • فواید استرس خوب
  • اورولوژی | اختلالات تناسلی، ناتوانی جنسی، ناباروری
  • درمان بوی بد دهان
  • نقش سوانح در بروز اضطراب چیست؟
  • عکس رادیولوژی در دوران حاملگی
  • مصرف بدون نسخه ی داروی دیپروفوس
  • تشخیص موهای چرب، خشک و طبیعی | شامپوی مناسب
  • ارتباط ریزش مو با چربی پوست سر
  • باردارشدن با وجود بیماری هوچکین
  • سخن گفتن و بر زبان آوردن کلمات توسط خردسالان
  • درد پا به دلیل کفش تنگ
  • آیا میتوان ترمیم بکارت را تشخیص داد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است