مشکلات در سبک زندگی کاهش آسیب های کمر رفتارهای صحیح نشستن و خوابیدن دردهای مزمن در ناحیه ستون فقرات حرکات تکراری طولانی جدی گرفتن سلامت اسکلتی تقویت عضلات و کاهش کمردرد X ابتلا به کمردرد

کمر درد را می توانید با کمک ورزش درمان کنید توصیه های مختلف مربیان ورزشی برای انجام فعالیت های مختلف جهت از بین بردن مشکلات عضلانی را در این مطلب برایتان آورده ایم با ما همراه باشید

متخصص پزشکی ورزشی با بیان اینکه آب درمانی و پیاده‌روی سبب تقویت عضلات و کاهش کمردرد می‌شود،گفت: ورزش باعث شده قلب و ریه بهتر عمل کند و آمادگی بدنی نیز افزایش یابد.

،رامین کردی در مورد تأثیر ورزش کردن در پیشگیری از کمردرد، اظهار داشت: مطالعات نشان داده که تقویت عضلات کمر سبب می‌شود که عضلات بهتر از ستون مهره‌ها در مقابل نیروها و فشارهای احتمالی شدید حفاظت کنند در نتیجه آسیب به کمر کمتر می‌شود.

وی افزود: برخی از عضلاتی که مسئول نگهداری ستون فقرات هستند عضلات ضعیفی در شکم و کمر داشته که در هنگام حرکات بدنی مسئولیت آنها نگهداری از عضلات ستون فقرات است.

متخصص پزشکی ورزشی ادامه داد: تقویت این عضلات برای عملکرد بهتر نیاز به تمرینات خاص دارد و ورزش‌هایی که باعث افزایش انعطاف‌پذیری و افزایش قدرت عضلات کمر می‌شوند نه تنها آسیب به کمر را کاهش داده بلکه در زمان کمردرد نیز سبب کاهش درد بیمار می‌شوند.

به گفته متخصص پزشکی ورزشی فعالیت بدنی منظم باعث می‌شود عضلات قوی شود همچنین مفاصل بدن انعطاف‌پذیرتر شده و استخوان‌ها نیز محکم‌تر می‌شوند همچنین ورزش باعث شده قلب و ریه بهتر عمل کند و آمادگی بدنی نیز افزایش یابد.

کردی افزود: ورزش منظم باعث می‌شود مواد طبیعی شیمیایی در بدن ترشح شده که این مواد درد را کاهش می‌دهد. ورزش با کشش عضلات و مفاصل سفت شده در کمر باعث می‌شود کمر دوباره به حرکت افتاده و در نتیجه از ایجاد اختلالات حرکتی جلوگیری می‌شود.

به گفته وی ورزش منظم احتمال عود کمردرد را کاهش داده و شدت کمردرد را نیز کمتر می‌کند.

متخصص پزشکی ورزشی گفت: آب درمانی و پیاده‌روی می‌تواند سبب تقویت عضلات و کاهش درد و عود کمردرد شود چرا که زمانی که فرد وارد آب می‌شود نیرویی از آب به بدن وارد شده که سبب می‌شود فشار وزن بر مفاصل تحمل‌کننده وزن کم شود پس ورزش در آب به خصوص در افراد مسن که توانایی کمتری در انجام حرکات ورزشی دارند و برای افرادی که درد زانو به همراه کمردرد داشته این ورزش برای آنها مفید است.

کردی در پایان خاطرنشان کرد: شنا ممنوعیتی برای فرد مبتلا به کمردرد ندارد و این مسئله مثل پیاده‌روی می‌تواند سبب تقویت سیستم قلبی و عروقی شود. همچنین در فردی که کمردرد دارد بهتر است در زمان شدت درد شنای پروانه انجام ندهد چون در این نوع شنا فشار زیادی به کمر وارد می‌شود.

فارس

5 1000
ارسال شده در 22 فروردین 1395 توسط با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان | 575 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • بیندی کدو همراه با کوفته – غذای ترکیه
  • راهکار هایی برای داشتن عمر طولانی
  • مراقبت و بلند کردن اجسام سنگین
  • درمان بر مبنای زمین جدید ترین روش برای مقابله با استرس است
  • دیدگاه نامعمول نوبلیست مشهور در مورد علل دیابت
  • لوسیون جعفری سفید کننده پوست
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ
  • اختلال افسردگی در نو مادران
  • محبوبترین ها

  • ترس مرضی مضاعف
  • روش های موثر برای تغییر در زندگی
  • اگر از احساسات منفی تان خسته شده اید ،بخوانید
  • تسلط به روح و روان با این کارهای ساده
  • محبت خود را نثار کودکتان کنید!
  • بهترین راهها برای حل و فصل اختلافات خانواده زوجین
  • 7 حقیقت جالب و قابل توجه درباره ایدئولوژی و انتخاب آن
  • در صورت خیانت به همسرتان باید این عواقب ناگوار را بپذیرید
  • رپورتاژ

  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما