4848888

کمر درد را می توانید با کمک ورزش درمان کنید توصیه های مختلف مربیان ورزشی برای انجام فعالیت های مختلف جهت از بین بردن مشکلات عضلانی را در این مطلب برایتان آورده ایم با ما همراه باشید

متخصص پزشکی ورزشی با بیان اینکه آب درمانی و پیاده‌روی سبب تقویت عضلات و کاهش کمردرد می‌شود،گفت: ورزش باعث شده قلب و ریه بهتر عمل کند و آمادگی بدنی نیز افزایش یابد.

،رامین کردی در مورد تأثیر ورزش کردن در پیشگیری از کمردرد، اظهار داشت: مطالعات نشان داده که تقویت عضلات کمر سبب می‌شود که عضلات بهتر از ستون مهره‌ها در مقابل نیروها و فشارهای احتمالی شدید حفاظت کنند در نتیجه آسیب به کمر کمتر می‌شود.

وی افزود: برخی از عضلاتی که مسئول نگهداری ستون فقرات هستند عضلات ضعیفی در شکم و کمر داشته که در هنگام حرکات بدنی مسئولیت آنها نگهداری از عضلات ستون فقرات است.

متخصص پزشکی ورزشی ادامه داد: تقویت این عضلات برای عملکرد بهتر نیاز به تمرینات خاص دارد و ورزش‌هایی که باعث افزایش انعطاف‌پذیری و افزایش قدرت عضلات کمر می‌شوند نه تنها آسیب به کمر را کاهش داده بلکه در زمان کمردرد نیز سبب کاهش درد بیمار می‌شوند.

به گفته متخصص پزشکی ورزشی فعالیت بدنی منظم باعث می‌شود عضلات قوی شود همچنین مفاصل بدن انعطاف‌پذیرتر شده و استخوان‌ها نیز محکم‌تر می‌شوند همچنین ورزش باعث شده قلب و ریه بهتر عمل کند و آمادگی بدنی نیز افزایش یابد.

کردی افزود: ورزش منظم باعث می‌شود مواد طبیعی شیمیایی در بدن ترشح شده که این مواد درد را کاهش می‌دهد. ورزش با کشش عضلات و مفاصل سفت شده در کمر باعث می‌شود کمر دوباره به حرکت افتاده و در نتیجه از ایجاد اختلالات حرکتی جلوگیری می‌شود.

به گفته وی ورزش منظم احتمال عود کمردرد را کاهش داده و شدت کمردرد را نیز کمتر می‌کند.

متخصص پزشکی ورزشی گفت: آب درمانی و پیاده‌روی می‌تواند سبب تقویت عضلات و کاهش درد و عود کمردرد شود چرا که زمانی که فرد وارد آب می‌شود نیرویی از آب به بدن وارد شده که سبب می‌شود فشار وزن بر مفاصل تحمل‌کننده وزن کم شود پس ورزش در آب به خصوص در افراد مسن که توانایی کمتری در انجام حرکات ورزشی دارند و برای افرادی که درد زانو به همراه کمردرد داشته این ورزش برای آنها مفید است.

کردی در پایان خاطرنشان کرد: شنا ممنوعیتی برای فرد مبتلا به کمردرد ندارد و این مسئله مثل پیاده‌روی می‌تواند سبب تقویت سیستم قلبی و عروقی شود. همچنین در فردی که کمردرد دارد بهتر است در زمان شدت درد شنای پروانه انجام ندهد چون در این نوع شنا فشار زیادی به کمر وارد می‌شود.

فارس

ارسال شده در 22 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان

پیشنهاد سردبیر

  • اسرار نهان درباره بانوان
  • خوراک کدو و هویج با روغن زیتون
  • مختصری درباره باور نادرست در مورد مو
  • حفاظت استخوان ها با پرهیزات غذایی
  • خواص دارویی هلو
  • ورزش صورت و رفع چروک صورت
  • با این غذاها از شر آرتروز راحت شوید
  • آریتمی قلبی و توصیه های پزشکی در مورد آن
  • با این نوشیدنی ها از ریفلاکس معده جلوگیری کنید
  • اهمیت انتخاب مواد غذایی مناسب برای صبحانه
  • رفع گرفتگی گوش در هنگام پرواز
  • بررسی آسیب اقتصادی آلودگی هوا
  • از رفتار پدرش خواستگارتان را شناسایی کنید
  • کوفته عدس کاسه ای
  • راههای درمانی برای مسمومیت غذایی
  • محبوبترین ها

  • همیشه جوان ماندن با این ترفندها
  • از جمله مضرات گذاشتن پاها بر روی هم
  • رهایی از احساس درد در کمر بدون دارو
  • ازدواج های ناآگاهانه
  • استفاده از عسل برای بهبود زخم ها
  • در مورد ویتامین k2 بیشتر بدانید
  • گول داروهای قاچاق را نخورید
  • دلیل اصلی سلفی گرفتن
  • کارهای مفید در ساعات اولیه صبح
  • پیاده روی و تناول غذا ممنوع
  • برخی تجربیات افراد باهوش
  • روزمرگی و راه حل های مناسب برای آن
  • ماساژ دادن سر و خاصیت های آن
  • اضافه وزن و ابتلا به سرطان
  • خرید وسواسی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است