کسب موفقیت شاد بودن درباره‌ شادی و مفهوم حقیقی آن داشتن احساس شادی تمرکز بر هیجانات منفی

با چه روش هایی می توانیم خنده و شادی را به زندگی مان بازگردانیم و چه کارهایی لازم است انجام دهیم تا بتوانیم شادتر از قبل باشیم توصیه های لازم در این زمینه را از زبان روانشناسان با هم مرور می کنیم

آیا انسان شادی هستید یا اینکه فکر می کنید،شادی به اندازه کافی در زندگی تان وجود ندارد.اگراین 9 نشانه در زندگی شما وجود دارد، یعنی اینکه زندگی خوب و شادی دارید.

مطالعه ها نشان می دهد که شاد بودن آدم ها ارثی نیست و این محیط زندگی و شرایط آنها است که می تواند در روحیه شان تاثیرگذار باشد.از طرفی، گاهی شادی و خوشی به اندازه کافی در زندگی مان وجود دارد و ما نمی توانیم یا نمی خواهیم آنها را ببینیم.

یک ضرب المثل اسپانیایی می گوید که خوشی پنهان، شمع خاموش شده است. یعنی به محض اینکه خود فرد اراده کند، می تواند از گرمای آن بهره ببرد به شرط آنکه بخواهد.

** اگر دانش آموز خندانی بوده اید
همین الان بلند شوید و به سراغ آلبوم هایتان بروید و‌ یکی دو تا از عکس های دوران دبیرستان را پیدا کنید.حالت چهره تان چگونه است؟ خوشحال و خندان یا بداخلاق و اخمو؟
تحقیق ها ثابت کرده اند که افرادی که در عکس های دوران دبیرستان یا حتی دانشجویی‌شان، لبخند به لب دارند، 5 برابر کمتر از همکلاسی های اخمو یا بی تفاوت‌شان، طلاق می گیرند و زندگی شادتر و پایدارتری نسبت به آنها دارند.
ضمن اینکه افراد خنده رو، بیشتر مورد توجه سایرین هستند و انرژی مثبت آنها باعث می شود که همسرانی خوش خنده و مهربان داشته باشند.

** اگر خواهر دارید
افرادی که حداقل یک خواهر دارند، اجتماعی تر هستند، خوش بین اند و از توانایی هایشان آگاه ترند و بیشتر از آنها استفاده می کنند. نتایج سال ها تحقیق محققان انگلیسی است که به تازگی منتشر شده است.
اصلا اگر خودتان هم دقت کنید به این نتیجه می رسید که وجود دختر در خانواده، باعث تلطیف محیط زندگی می شود و خانواده هایی که چند پسر دارند، معمولا روابط خشک و سردی بین شان حاکم است و شاید این موضوع به خاطر طبع خشن تر پسرها نسبت به دخترها باشد.

** اگر به تلویزیون نمی چسبید
محققان دانشگاه مریلند، 45 هزار آمریکایی را طی 35 سال مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که افراد شاد، کمتر از 30 درصد از وقتشان را در روز به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند، آنها می گویند که شادترها، بیشتر ورزش می کنند، وقت شان را با خانواده شان می گذرانند، مطالعه می کنند و به فکر سلامت خود هستند و همه این کارها باعث می شود که آنها کمتر تلویزیون تماشا کنند.

** اگر سوغاتی‌هایتان را جلوی چشم می‌گذارید
دکتر سوبخالیو بومیرسکی، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا می گوید: افراد شاد، سوغاتی ها و عکس های یادگاریشان را بیشتر در معرض دید قرار می دهند تا خاطره روزهای خوش، هر روز برایشان تکرار شود و بتوانند در اولین فرصت، دوباره آن روزهای خوش را با کسانی که دوستشان دارند، تکرار کنند.

** اگر ورزش می کنید
محققان دانمارکی می گویند کسانی که زیاد ورزش می کنند، کمتر دچار استرس می شوند و بیشتر از زندگیشان لذت می برند. در عوض، افراد بی حال و حوصله و آنهایی که اهل ورزش کردن نیستند، 70 درصد بیشتر از سایرین استرس می گیرند و از زندگی خودشان هم راضی نیستند. برای اضافه کردن مقدار بیشتری شادی به زندگی تان، کافی است که روزانه 17 تا 34 دقیقه ورزش کنید.

** اگر عاشق هستید
پژوهشگران انگلیسی معتقدند که یک زوج عاشق، 30 درصد شادتر از سایر افراد جامعه هستند و این امر تنها به دلیل این است که آنها هر کاری را برای جلب رضایت و به دست آوردن آرامش طرف مقابلشان انجام می دهند.

** اگر وقت تان را با آدم های شاد می گذرانید
برقرار کردن یک رابطه با همسایه ای خوش بین، دوستی امیدوار یا همکاری خنده رو می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی روحیه شما داشته باشد.
حالا هر چقدر صمیمیت و رفت و آمد شما با این گونه افراد بیشتر باشد، اوقات شادتری را هم در زندگی سپری خواهید کرد. مثلا اگر نصف روزتان را با افراد شاد بگذرانید، 42 درصد و اگر یک سوم از وقت تان را با آنها باشید، 22 درصد شادتر از روزهای قبل خواهید بود.

** اگر اهل قهوه یا چای گرم هستید
محققان آمریکایی می گویند که آرامش روانی، شادی فیزیکی را به دنبال دارد. آنها رفع خستگی با نوشیدن یک لیوان شکلات، قهوه یا چای گرم را راهی برای رسیدن به آرامش و شادی پس از یک روز کاری سخت می دانند.

** اگر حداقل 2 دوست صمیمی دارید
کسانی که حداقل 2 دوست صمیمی دارند، بسیار شادتر از سایر افراد هستند و زندگی زناشویی موفق تری را هم تجربه می کنند.دلیل این ادعا هم نتایج تحقیق هایی است که انگلیسی ها روی بیش از 654 زوج انجام داده‌اند و طی این تحقیق ها به این نتیجه رسیدند که درد دل و مشورت کردن با دوستان صمیمی باعث آرامش روانی افراد می شود و به آنها در تصمیم گیری درست کمک می کند.اید به همین دلیل است که چینی ها می گویند:دوستان مهربان از برادران نامهربان بهترند.

انجمن ام اس ایران،

5 1000
ارسال شده در 22 فروردین 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • رفتار شما با موهایتان چگونه باید باشد
  • کمک به استحکام استخوان با خوردن انگور
  • مشکل یادگیری در کودک را جدی بگیرید
  • میوه ی آلبالو و خواص آن
  • با نامزدتان شیوه های معاشرت را یاد بگیرید
  • نقش خواب در کنترل وزن
  • ابتلا به این بیماری خطرناک با تشدید عصبانیت
  • مردم سالم، سیاره سالم
  • محبوبترین ها

  • منابع و راه های افزایش ویتامین D
  • راه های کنترل اشتها
  • چطور برنج پلاستیکی را شناسایی کنیم؟
  • 3 خوراکی برای مقابله با کم خونی
  • این خوراکی ها صورت شما را زیبا می کند
  • بخورنخورهای بیماران کلیوی
  • برای کاهش وزن سریع تر این موارد 6 گانه را بدانید
  • فواید مصرف منیزیم برای بدن و منابع تامین آن
  • رپورتاژ

  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما