5959599595

در این فصل از سال می توانید پوستتان را بازسازی کنید  و با کمک گرفتن از روش های موثر در بهبود آن قدمی های موثری بردارید در ادامه با این ترفندهای موثر آشنا خواهید شد

حالا که بهار از راه رسیده و تابستان هم همین گوشه و کنار ها منتظر است تا نوبتش شود، بهترین زمان برای تازه کردن روتین مراقبت از پوست و اقدامات ضد پیری آن است. با نکاتی که در ادامه گفته می شود پوست خود را برای فصل بهار و تابستان آماده کنید.

1- استفاده از برنامه غذایی برای پوستی بهتر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، استفاده از برنامه غذایی سرشار از سبزیجات، میوه ها، حبوبات، آجیل ها، دانه ها، و غلات کامل و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده / بسته بندی شده می تواند به بالا رفتن سلامت پوست کمک کند. تنوع در میان گروه های غذایی سالمی که گفته شد بسیار بالا است، با این حال غذاهایی که در ادامه مثال زده می شود مواد مغذی ویژه ای دارند که سلامت پوست را تضمین می کند:

گوجه فرنگی: سرشار است از لیکوپن و ویتامین C است که به طرق مختلف برای پوست مفید هستند: مبارزه با پیری زودرس پوست در مواجه با اشعه UV، درمان هیپرپیگمانتاسیون ( تیره شدن برخی نقاط پوست )، و افزایش کلاژن که به پوست قابلیت ارتجاعیش را می دهد، و هنگام پایین آمدن کلاژن ها با چین و چروک پوست مبارزه می کند. گوجه فرنگی های ارگانیک غلظت بالایی از این مواد مغذی محافظ پوست را در خود دارند.

توت ها: توت ها سرشار هستند از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، پلیفنول ها، ویتامین ها، و مواد معدنی که به آنها خاصیت ضد التهابی بودن و جلوگیری از پیر شدن پوست توسط رادیکال های آزاد را می دهند.

پرتقال: پرتقال معروف است به میزان بالای ویتامین C، که مانند گوجه فرنگی به پیشگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند، و می توان کلاژن را تقویت کند. میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در پرتقال نیز به کاهش آسیب پوستی توسط رادیکال های آزاد کمک می کند و در نتیجه چین و چروک را کاهش می دهد. پرتقال همچنین مقدار زیادی آب دارد، که باعث از بین رفتن جوش ها و مرتجع ماندن پوست است.

2- نوشیدن آب فیلتر شده
آب بدن را از درون تامین کنید! علاوه بر خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات که آب مورد نیاز پوست را از درون تامین می کنند، مقدار زیادی آب فیلتر شده نیز بنوشید.

3- خونتان را به جریان دربیاورید

انجام ورزش مرتب برای پوست و سلامتتان مفید است. تحقیقات نشان داده مرتب ورزش کردن نه تنها باعث شادابی و تثبیت سلامت پوست می شود بلکه می تواند پیری پوست را متوقف و به حالت قبل بازگرداند. ورزش مزایای متعددی برای سلامت دارد از جمله بیرون آمدن سموم از پوست.

4- پوست را محافظت، مرطوب و تمیز کنید

روتین سالم مراقبت از پوست شامل مرتب تمیز کردن ( مخصوصا شب ها )، مرطوب کردن، و محافظت از نور خورشید می شود. هر روز صبح و شب هنگامی که آرایش را از روی صورت خود پاک می کنید ابتدا پوستتان را خوب بشویید و سپس مرطوبش کنید.

محافظت در برابر نور خورشید نیز بسیار مهم است! از آنجا که نگرانی هایی درباره مواد به کار برده شده در ضد آفتاب ها وجود دارد، در سایه باقی ماندن، استفاده از کلاه، و پرهیز از قرار گرفتن زیر نور خورشید برای مدت زمان طولانی باید اولین خط دفاعی شما در برابر پیری پوست را تشکیل دهند.

برای پیدا کردن ضد آفتابی سالم، به دنبال مواردی باشید که حاوی اکسید روی (zinc oxide ) و دی اکسید تیتانیوم (titanium dioxide ) باشند، چون این دو طیف گسترده ای را شامل می شوند ( هم جلوی اشعه های UVA را می گیرند هم UVB) و همچنین در برابر آب نیز مقاوم هستند. از مصرف ضد آفتاب هایی که حاوی اکسیبنزون (oxybenzone )، ویتامین A، و دفع کننده های حشرات هستند پرهیز کنید.

 

ارسال شده در 22 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • نگاهی به مقوله انزجار
  • با کودک درون خود دوست باشید!
  • شیوه های نگهداری پروتزهای متحرک دندانی را بدانیم
  • برای کبد چرب این درمان گیاهی عالی است
  • درمان درد ساعد به دلیل استفاده زیاد از موس
  • سوختگی در زبان و رفع آن
  • رفتار درمانی در برابر فوبیا
  • اثرات مثبت و منفی و فواید مهم ورزش حاملگی
  • در سالمندان با مشکلات دارو درمانی چقدر آشنایی دارید؟
  • چکارکنیم کالریها بهتر و بیشتر بسوزد
  • پیشگیری از نارسایی کلیوی با این روش ها
  • ناگفته ها در مورد بروز درد در قفسه سینه
  • داروي جديد براي درمان سرطان روده
  • خطرات جانبی دیابت حاملگی
  • مشکلات و خطاهای جنسی
  • محبوبترین ها

  • عدم تقارن بیضه‌ ها، پایین تر بودن بیضه سمت چپ
  • باردار شدن یا نشدن
  • مسائلی که تازه داماد ها باید بدانند
  • مشکلات رحمی در زنان و این نشانه ها
  • برطرف کردن مشکل خارش واژن
  • نکاتی مهم و ضروری در رابطه با تبخال آلت تناسلی
  • باکتری هایی که برای بیماران مبتلا به ایدز مفید است
  • برای دور کردن افکار جنسی چه شیوه هایی مناسب است؟
  • مبتلایان به اچ آی وی
  • عدم تمایل خانم ها به نزدیکی
  • محرک جنسی برای زنان و مردان
  • ۱۳ دلیل رابطه جنسی روزانه
  • خورد و خوراک مناسب برای رفع اختلالات جنسی
  • حفظ کیفیت رابطه جنسی حتی در پیری
  • اگر هنگام برقراری ارتباط جنسی درد دارید بخوانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است