دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
متخصص گوش،حلق بینی و جراحی سر و گردن

images

منابع بسیاری برای فراگیری به دست آوردن جسارت و صراحت وجود دارد. ادموند بورن در کتاب راهنمای اضطراب و ترس بی مورد تعریف ساده ای از نحوه ایجاد واکنش های جسورانه و صریح می کند.
1. حقوق خود را هدفمند ارزیابی کنید یعنی دریابید که مشکل شما با موقعیتی که در آن قرار دارید چیست و آیا حق دارید انتظار رفتاری غیر از آنچه با شما می شود داشته باشید؟ همه ما حقوق پایه ای داریم که چه بسیار آن را فراموش می کنیم. یکی از آن ها حق تغییر عقیده یا اقرار به نداشتن است یا انتظار اینکه با ما رفتاری احترام آمیز و مطابق شخصیتمان شود یا حق اینکه همان گونه که احاسات ما می طلبد احساس کنیم.
2. زمانی را برای برخورد با موقعیت های دشوار خود معین کنید. مثلا اگر با شخص مورد علاقه یا همکار یا کسی که با او مدام سر و کار دارید دچار درگیری شده اید. زمان مورد توافقی را برای بحث و بررسی مشکل مشخص کنید. بپذیرید که بعضی مشکلات را باید به موقع حل و فصل کرد و هر چه به تعویق بیفتد بیشتر آسیب می رساند.
3. مشکل را همان گونه که در شما تاثیر گذاشته مطرح و اشکارا مشخص کنید که رفتار طرف دیگر چگونه شما را رنجانده یا ناراحتتان کرده است. همین کار شاید کافی باشد. گاهی اوقات دیگران از تاثیر رفتارشان بر شما آگاه نیستند. هنگام طرح کردن مشکلات با نرمی سخن بگویید و از انتقاد بپرهیزید.
4. احساسات و گله های خود را هم به صورت شفاهی و هم غیرشفاهی ابراز کنید اگر جملات نشان دهنده موقعیت شما باشد کارساز خواهد بود. مثلا بگویید: اگر صدای موسیقی خیلی بلند باشد من نمی توانم کارم را انجام دهم. یا نگرانم که نتوانم به موقع کارم را به انجام برسانم.
بی شک طرف مقابل مسئول چگونگی احساسات شما نیست ولی حق دارد که از آن آگاه باشد. اگر احساسات خود را بیان نکنید فرض کده اید که طرف مقابل می تواند افکار شما را بخواند.
5. به طرف مقابل بگویید که چه انتظاری از او دارید و این خواسته را صریح و ساده و مستقیم بیان کنید. مثلا بگویید: دوست دارم در شستن ظرف ها به من کمک کنی نه اینکه بگویید: از تو توقع دارم ملاحظه کارتر باشی. رفتار طرف مقابل را مخاطب قرار دهید نه شخصیت او را تا وادارش نکنید که جبهه بگیرد.
6. عواقب کار را برایش روشن کنید یعنی به روشنی بگویید اگر همکاری بکند یا نکند چه اتفاقی خواهد افتاد بیان عواقب کار نباید به صورت تهدید باشد بلکه باید یک واکنش طبیعی را نشان دهد. مثلا بگویید: اگر بتوانم کارم را تمام کنم می توانیم با هم به گردش برویم. در مواقعی که طرف شما کسی است که معمولا پاسخ منفی می دهد خوب است که عواقب خودداری کردن او را گوشزد کنید. مثلا بگویید: اگر نگذاری کارم را به اتمام برسانم آن وقت برای خرید چیزهایی که لازم داری پول نخواهیم داشت.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 23 فروردین 1395 توسط با موضوع روانشناسی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x