مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی

 images.jpg778

  چرا برخی افراد با وجود رزیم هایی سخت و طاقت فرسا باز هم موفق به آب کردن چربی شکمشان نمی شوند علل مهم برای کم نشدن چربی شکم کدامند و چگونه می توانیم با آن ها مقابله کنیم

اگر مدت هاست که مراقب خورد و خوراک و تناسب اندام تان هستید، اما باز هم موفق نمی شوید چربی های شکم تان را آب کنید باید بدانید یک جای کار ایراد دارد، یعنی دلایلی وجود دارند که مانع از رسیدن شما به هدفتان می شوند. در این مطلب، پنج مانع لاغری و صاف شدن شکم را عنوان می کنیم.

تحرک دارید، اما نه آنچنان که باید و شاید
پیاده روی، باغبانی و کارهایی از این قبیل، به لاغری شما کمک می کنند. اگر شما چنین فعالیت هایی را انجام می دهید اما لاغر نمی شوید، باید بدانید که فعالیت بدنی باید مناسب بوده و از نظر متابولیکی موثر باشد. معمولا نمی توان به راحتی بین فعالیت هایی که فرد دارد و آنچه برای آب کردن شکم نیاز هست قضاوت درستی داشت. معمولا اشتباهاتی در برداشت از واژه ی تحرک داشتن و واژه ی انجام فعالیت های بدنی و ورزشی مناسب بروز می دهد.

درست است که انجام فعالیت های سبک روزانه مانند گشت و گذار در پارک و بالا و پایین رفتن از پله ها کمک کننده هستند، اما برای رسیدن به تناسب اندام واقعی کافی نیستند. بهترین فعالیت های بدنی برای این کار انجام ورزش های استقامتی است. تمرینات استقامتی شامل تمرینات ورزشی طولانی مدت و با شدت کم است که تنفس و ضربان قلب را بالا می برند. از بین این ورزش های می توان به شنا، طناب زدن، دوچرخه سواری، دویدن نرم و غیره اشاره کرد. تمرینات بدنسازی مناسب هدف شما نیستند.
افرادی که بعد از ساعت 11 شب می خوابند کالری بیشتری دریافت می کنند و بیشتر در معرض اضافه وزن قرار می گیرند

فعالیت های بدنی با شدت متوسط مناسب هستند، چون ضربان قلب را در یک سطح خاص نگه می دارند و موثرتر هستند. تمریناتی که حداقل 10 دقیقه و بدون وقفه انجام می شوند نیز جزو ورزش های مناسب برای آب کردن چربی های شکم هستند. یادتان باشد که علاوه بر انجام تمرینات این چنینی و منظم نباید از تحرک بدنی روزانه غافل شوید.

پشت میزنشینی مداوم و بی تحرکی، تمام زحمات شما را بر آب خواهند داد. بنابراین یادتان باشد که هر یک ساعت از جایتان بلند شوید و قدمی بزنید. حرکات کششی انجام دهید و اجازه ندهید بدن تان یک جا و بی تحرک بماند.

از سندرم کوشینگ رنج می برید

البته این مشکل بسیار نادر است، اما اگر با تمام تلاش ها موفق به آب کردن شکم تان نمی شوید، احتمال دارد پای عملکرد بد هورمونی در میان باشد. یک بیماری به نام سندرم کوشینگ وجود دارد که باعث تولید بیش از اندازه ی هورمون کورتیزول می شود.

ترشح بیش از اندازه ی این هورمون از غدد فوق کلیوی باعث تجمع چربی ها به دور شکم می شود. از علائم دیگر این بیماری می توان به چاقی در ناحیه ی صورت، آب شدن عضلات، کبودی و خون مردگی های خود به خودی، پوست بسیار حساس و نازک و ترک های ارغوانی رنگ اشاره کرد.

زندگی در محیط پرسرو صدا

اگر در محیطی شلوغ و پرهیاهو زندگی کنید، احتمال اینکه اندازه ی دور کمرتان افزایش یابد زیاد است. نتایج یک پژوهش سوئدی که در ماه می سال 2015 به چاپ رسید نشان می دهد اندازه ی دور کمر اهالی استکهلم با افزایش هر 5 دسیبل صدا به میزان 0.21 سانتیمتر افزایش پیدا می کند.

نخستین دلیل این مسئله عدم خواب درست به خاطر سر و صدای زیاد است. از آنجایی که احساس خستگی می کنید تحرک فرد کمتر شده و امکان اضافه وزن بالا می رود. دلیل دوم افزایش میزان کورتیزول در بدن است. تولید این هورمون که به هورمون استرس معروف است می تواند به دلیل کمبود خواب یا زندگی در محیط پر سروصدا دچار اختلال شود. البته این تاثیر چندان زیاد نیست، اما به هر حال بهتر است شناخته شود.

سیگار می کشید

همانطور که می دانید مصرف دخانیات تاثیر بدی روی سلامتی بدن دارد. در بین این اثرات سوء می توان به تجمع چربی در شکم اشاره کرد. البته حتما می دانید که ترک سیگار نیز باعث چاقی می شود.

بعد از ترک سیگار افراد به طور متوسط 2.5 کیلوگرم و حتی بیشتر چاق می شوند. اما در عین حال می توان بعد از ترک سیگار، با تغییر سبک زندگی لاغر شد، چون حس چشایی برمی گردد و فرد به خوبی طعم مواد غذایی را درک می کند. در نتیجه می تواند کمتر غذا بخورد و بیشتر لذت ببرد.

خواب خوب و کافی ندارید

بد خوابیدن باعث افزایش اندازه ی دور کمر می شود. در ماه مارس سال 2016، نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان داد افرادی که بعد از ساعت 11 شب می خوابند کالری بیشتری دریافت می کنند و بیشتر در معرض اضافه وزن قرار می گیرند.

در نوامبر سال 2015 نیز نتایج پژوهش دیگری به اثبات رساند اختلاف زمانی زیاد بین ساعات بیدار شدن در روز آخر هفته و در طول هفته با افزایش اندازه ی دور کمر ارتباط دارد. این تاثیر خود را در 450 شرکت کننده نشان داده بود.

به عقیده ی متخصصان، افرادی که به اندازه ی کافی نمی خوابند و یا خواب بدی دارند، به سادگی از عهده آب کردن چربی های دور شکم شان بر نمی آیند. به عقیده ی این محققان اندازه ی دور کمر افرادی که کمتر از 6 ساعت و یا بیشتر از 9 ساعت در شب می خوابند به مراتب بزرگتر است و این افراد بیشتر در معرض اختلالات متابولیکی مانند دیابت قرار می گیرند.

چرا؟ چون نداشتن خواب کافی باعث ایجاد خستگی می شود بنابراین تحرک بدنی فرد کاهش پیدا می کند. در نتیجه فرد چاق می شود و یا نمی تواند آنطور که باید وزن کم کند.

علاوه بر این نداشتن خواب کافی در تولید کورتیزول اختلال بوجود می آورد. در نتیجه افزایش میزان اندکی از این هورمون نیز در طولانی مدت باعث افزایش چربی های دور شکم می شود.

تبیان

5 1000
ارسال شده در 23 فروردین 1395 توسط با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • کمک رازیانه به بدن در زمینه کاهش وزن
  • پیشنهادات خوراکی برای افراد روزه دار
  • اختلال روانی ناشی از بی خوابی
  • اثرات منفی غذاهای چرب را با دارچین از بین ببرید
  • بررسی بیماری های شیرخوار با معاینه
  • بوییدن گل‌های معطر در فصل بهار چه مزایایی دارد؟
  • 6 دمنوش فوق العاده توصیه ویژه دکتر سلام به شما
  • توصیه های های خوراکی برای تازه مادران
  • محبوبترین ها

  • با روغن گیاهی پوست نوزاد را ماساژ ندهید
  • چاقی والدین سبب بروز بیماری در فرزندان می شود!
  • خطر سیگار مادر برای مغز جنین
  • آیا زردی در نوزادان با ناشنوایی ارتباط دارد؟
  • افزایش شیر مادر با این روش ها
  • مقابله با کم خونی تازه مادران
  • روش های مراقبت های از نوزدان
  • برای مادران شیرده چه رژیم غذایی وجود دارد؟
  • رپورتاژ

  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • پمپرز اصل چطور از آلمان به ایران می‌رسد؟!
  • دکتر صابر گوگانی دندانپزشک زیبایی و ترمیمی
  • خدمات جراحی دهان و فک دکتر مجید صالح
  • مرکز شنوایی سنجی و سمعک غرب
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x