exercise

برای بسیاری از مردم تنها راه ورزش کردن این است که آن را بدون فکر و تردید و به صورت خودکار انجام دهند مثلا قبل از خوردن صبحانه یا مراجعه به باشگاه هنگام بازگشت از سر کار یا پیاده روی با یک همکار در وقت ناهار. اگر شک کنید که آیا لازم است امروز به ورزش بپردازید، خودتان را گرفتار کرده اید. راز و رمز دیگری هم در کار ورزش و نرمش وجود دارد که بسیاری از افراد افسرده آن را نمی دانند و آن این است که بعد از گذشت پنج دقیقه ورزش کردن آسان تر می شود و اگر نشود معلوم است که زیادی به خودتان فشار آورده اید. پس از چند دقیقه نرمش بدن شما گرم می شود افکار منفی تان کاهش می یابد ماده اندورفین شروع به تولید شدن می کند و کم کم احساس می کنید که ورزش زیاد هم بیراه نیست.
اگر برای افسرده شدن مستعد هستید باید به خورد و خوراک خود هم توجه کنید. کتاب ها و مقالات بسیاری درباره تغذیه درست موجود است که نیازی نیست آن ها را به آگاهی شما برسانم ولی باید واقعیت ها را قبول کنید. سوء استفاده و غفلت از بدن نوعی خودکشی است چون به جای اینکه شاهرگ خود را بزنید با غفلت از سلامتی خود در حقیقت به طورغیر مستقیم خود را دچار بیماری قلبی می کنید.
نکته اصلی در اینجاست که خود منهدم کردن حتی با روش های غیر مستقیم نه تنها رومانتیک نیست بلکه احمقانه و خودخواهانه است.
استراحت و آرامش در برابر اثرات کم سرعت و خود منهدم کننده افسردگی عملی اصلاحی به حساب می آید. بدیهی است که در اوضاع زندگی امروزه به ویژه هنگام افسردگی بدن انسان تحت فشار است و برای آرام شدن نیاز به استراحت دارد. برای آرام شدن راه های مختلفی وجود دارد و بایستی آنچه برای شما مناسب تر است انتخاب کنید. من مراقبه همراه با طراوت ذهنی را برای رسیدن به آرامش به جز مواردی که فرد دچار افسردگی حاد باشد به شدت توصیه می کنم . البته راه های سنتی بسیار دیگری هم برای رسیدن به آرامش وجود دارد که برخی از آن ها عبارت اند از عبادت، پیاده روی، مقاله نویسی، روابط عاطفی، بازی، سرگرمی و خواب نیمروزی.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 25 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی نحوه ورود ویروس ها به درون سلول ها
  • تاثیرات مفید نارگیل برای دندان
  • اهمیت مراقبت از موها
  • اصولی که باید پدران دختردار بلد باشند
  • تشخیص بیماری با این فاکتورها در چهره
  • مشخص کردن ارزش های اصلی زندگی 3
  • همه نوع اختلال در شخصیت
  • چسبندگی رحم در صورتی که به موقع درمان نشود سبب نازایی میگردد
  • معرفی کامل داروی ENFLURANE
  • راهکارهایی برای حالت دار شدن موها
  • تنهایی را از کودکتان نخواهید
  • دانستنی های مهم پس از کشیدن دندان
  • توصیه هایی قبل عمل گوش
  • سرطان پروستات دارید؟پس بخوانید
  • 5 عادت غذایی که سلامت پوست شما را به خطر می اندازد
  • محبوبترین ها

  • آیا لزومی دارد موها را پیش از رنگ کردن، بشوییم؟
  • اکلیلی کردن ابروها با این دو شیوه خانگی
  • عامل بروز کهیر کشف شد
  • چطور موهای خاکستری را جذاب کنیم؟
  • درباره خال های رنگی این موارد را بدانید
  • اگر می خواهید پوستتان زیبا شود اسفناج مصرف کنید
  • آرایش زیاد بانوان و نظر مردان
  • خشکی و پژمردگی پوست
  • 7 نکته مهم که باید درباره مصرف شامپو بدانید (بخش اول)
  • روشهای موثر و مفید برای جلوگیری از جوش صورت
  • از این مواد طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت استفاده کنید
  • لب ها را زیبا و اصولی آرایش کنید
  • آموزش درست کردن رنگ موی گیاهی-قهوه ای تیره
  • چطوری صدمات پوستی ناشی از نور آفتاب را بشناسیم
  • ماسک برای تنگ کردن منافذ باز پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است