exercise

برای بسیاری از مردم تنها راه ورزش کردن این است که آن را بدون فکر و تردید و به صورت خودکار انجام دهند مثلا قبل از خوردن صبحانه یا مراجعه به باشگاه هنگام بازگشت از سر کار یا پیاده روی با یک همکار در وقت ناهار. اگر شک کنید که آیا لازم است امروز به ورزش بپردازید، خودتان را گرفتار کرده اید. راز و رمز دیگری هم در کار ورزش و نرمش وجود دارد که بسیاری از افراد افسرده آن را نمی دانند و آن این است که بعد از گذشت پنج دقیقه ورزش کردن آسان تر می شود و اگر نشود معلوم است که زیادی به خودتان فشار آورده اید. پس از چند دقیقه نرمش بدن شما گرم می شود افکار منفی تان کاهش می یابد ماده اندورفین شروع به تولید شدن می کند و کم کم احساس می کنید که ورزش زیاد هم بیراه نیست.
اگر برای افسرده شدن مستعد هستید باید به خورد و خوراک خود هم توجه کنید. کتاب ها و مقالات بسیاری درباره تغذیه درست موجود است که نیازی نیست آن ها را به آگاهی شما برسانم ولی باید واقعیت ها را قبول کنید. سوء استفاده و غفلت از بدن نوعی خودکشی است چون به جای اینکه شاهرگ خود را بزنید با غفلت از سلامتی خود در حقیقت به طورغیر مستقیم خود را دچار بیماری قلبی می کنید.
نکته اصلی در اینجاست که خود منهدم کردن حتی با روش های غیر مستقیم نه تنها رومانتیک نیست بلکه احمقانه و خودخواهانه است.
استراحت و آرامش در برابر اثرات کم سرعت و خود منهدم کننده افسردگی عملی اصلاحی به حساب می آید. بدیهی است که در اوضاع زندگی امروزه به ویژه هنگام افسردگی بدن انسان تحت فشار است و برای آرام شدن نیاز به استراحت دارد. برای آرام شدن راه های مختلفی وجود دارد و بایستی آنچه برای شما مناسب تر است انتخاب کنید. من مراقبه همراه با طراوت ذهنی را برای رسیدن به آرامش به جز مواردی که فرد دچار افسردگی حاد باشد به شدت توصیه می کنم . البته راه های سنتی بسیار دیگری هم برای رسیدن به آرامش وجود دارد که برخی از آن ها عبارت اند از عبادت، پیاده روی، مقاله نویسی، روابط عاطفی، بازی، سرگرمی و خواب نیمروزی.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 25 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • امید تازه برای بیماران ستون فقرات
  • کدام ساندویچها برای سلامتی زیان ندارد
  • راهکارهایی برای شناخت پوست زیبا
  • چربی های شکم و پهلو را با این 10 روش موثر آب کنید
  • چگونه مغزمان را جوان نگه داریم؟
  • اندازه ی بیضه ی سالم (معاینه ی بیضه)
  • دانسته هایی درباره فواید ورزش پیلاتس
  • تصاویر فورسپس یا انبرک قفل دار اندو
  • تقویت عملکرد در زمینه ورزش
  • اهمیت انتخاب مواد غذایی مناسب برای صبحانه
  • حجامت با بیماری ام اس چه ارتباطی دارد؟
  • مروری بر سرطان در ایران و جهان
  • قدرتمند و استوار باشید
  • با سلول‌های بنیادی چه بیماریهایی قابل درمان هستند
  • هر آنچه لازم است درباره افت فشار خون بدانید
  • محبوبترین ها

  • آیا سیاتیک بدون جراحی بطور کامل درمان میشود
  • مشکلات ادراری و اختلال در کارکرد کلیه ها
  • لیوان آب دراتاق خواب
  • شیوه صحیح باند پیچی کردن مچ پای پیچ خورده
  • اختلال در تیروئید
  • چای جعفری
  • از خوردن این غذاها برای صبحانه پرهیز کنید
  • شناسایی بهترین شیوه درمانی حساسیت
  • معایب سیستم تهویه مطبوع
  • آب کردن شکم چرا واجب است؟
  • هرگز به سرطان مبتلا نشوید
  • بوتاکس به بیماران سکته ای امکان حرکت می دهد
  • استراحت در میانه ی صبح سلامتی و بهره وری را بهبود می دهد
  • تغذیه با شیر مادر، اطلاعات زنان، منافع
  • خطر مرگ با مصرف این دارو در بین دانشجویان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است