فواید پیاده روی سلامت جسم رفع افسردگی ذهن و حواس از بین بردن افسردگی با ورزش
این تمرین برای فعالیت بدن و ایجاد طراوت ذهنی بسیار مفید است. در آغاز کفش راحت بپوشید و بسته به وضعیت آب و هوا لباس مناسب به تن کنید. هوا حتما نباید آفتابی و گرم باشد کافی است سالم و خنک باشد. در مرحله شروع نیم ساعت پیاده روی کافی است. اگر بخواهید می توانید با سریع تر کردن قدم هایتان ورزش را سنگین تر کنید ولی در تمام مدت باید با طراوت ذهنی به پیاده روی بپردازید. تلفن همراه و دستگاه پخش موسیقی و تنقلات با خود نبرید.
رسیدگی به سلامت جسم. اندامتان کاملا راست باشد و دست هایتان را مثل پاندول به حرکت در آورید. گردن خود را تا جایی بالا ببرید که کاملا با یدن شما هم جهت باشد و در همان حالت تعادل نگه دارید. تغییراتی را که در اثر این کار در شانه ها قفسه سینه شکم و پیشانی تان ایجاد می شود احساس کنید. به عضلات ران خود در حالی که گرم و آزاد می شوند توجه کنید. این همان چیزی است که عضلات شما نیاز دارند. اگر احساس درد کردید تجسم کنید که دارید خون گرم شده رگ ها را به محل درد می فرستید. احتمال دارد که به این ترتیب درد شما برطرف شود ولی اگر درد شدید است به آن بی توجهی نکنید. روی تنفس خود تمرکز کنید و از راه بینی نفس عمیق بکشید.
توجه به مسیر پیاده روی. سعی کنید همواره یک مسیر ثابت را طی کنید مثلا پیاده روی در مسیر خط آهن قدیمی. توجه خود را به پدیده های طبیعی مانند حیوانات، درختان و گیاهان، پدیده های فصلی و آواز پرندگان معطوف کنید. می توانید در هر نوبت مسیری جداگانه انتخاب و به نقاط متمایز آن مسیر توجه کنید. دقت کنید که
قدم های شما همواره در محل های مطمئن قرار می گیرند. به حرکات موزون خود و تعادل طبیعی ای که هنگام پیاده روی به وجود می آید سهولتی که در انتقال وزنتان از یک پا به پای دیگر حس می کنید و عملکرد خودکار عضلاتتان توجه کنید. اگر خیلی در فکر و نگران پیاده روی باشید ممکن است بلغزید.
توجه به حواس. به صداهایی که معمولا در اطرافتان وجود دارد توجه و روی آن ها تمرکز کنید. به میزان افزایش هوشیاری خود توجه کنید. به اطرافتان بنگرید و ببینید که خورشید از کدام جهت می تابد. به سایه ها از جمله سایه خودتان توجه کنید. به هر چیزی که توجهتان را جلب می کند به دقت بنگرید تا متوجه شوید که چقدر به هوشیاری شما اضافه می شود.
توجه به مردم. اگر در مسیر خود به آشنایی برخوردید به صورت او نگاه کنید، لبخند بزنید و خوشامدی صمیمانه به او بگویید. این کار روز شما و آشنایتان را بهتر خواهد کرد. اگر در شهر زندگی می کنید و افراد بسیاری هم مسیر شما هستند به صورت های آنان نگاه کنید. از احوالشان باخبر شوید مثلا بدانید چه کسی در منزل منتظر بازگشت آنان است و چه چیزهای خوبی در زندگی آنان وجود دارد.
توجه به ذهن. همراه با تمرین طراوت ذهنی به مسیر افکار خود توجه کنید. اگر هنگام پیاده روی افکارتان منحرف شد یا نگران شدید سعی کنید فکر و ذهن خود را به موقعیت حاضر برگردانید. روی آهنگ قدم هایتان تمرکز کنید. نگذارید ضمیر غایب شما با نگرانی هایتان دست و پنجه نرم کند و به موقعیت فعلی تان بیندیشید و روی احساس کنونی چیزهایی که می بینید، می شنوید و می بویید تمرکز کنید.
اگر با سگتان به پیاده روی آمده اید که چه بهتر. تصور کنید که زندگی یک سگ چگونه است و با آن قد کوتاه دنیا را چگونه می بیند و داشتن حس بویایی بسیار قوی و دانستن اینکه سگتان فقط برای لذت بردن با شما همراه است چه حال و هوایی دارد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 25 فروردین 1395 توسط با موضوع روانشناسی | 433 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • افزایش آمار عصبی شدن افراد
  • روش تهیه هویج پلو در کشور لبنان
  • دانشمندان روسیه موفق به ساخت مغز مصنوعی شدند
  • مشکلات دوران کودکی ممکن است خطر دوقطبی بودن را بالا ببرد
  • خوب یا بد بودن شیر به شیر؟
  • قهوه خطر ابتلا به آلرزایمر را از بین می برد
  • چرا باید برنج قهوه ای بخوریم
  • تشخیص ضربه مغزی به وسیله آزمایش خون
  • محبوبترین ها

  • درباره تاب سواری بیشتر بدانید
  • آنوسمی چه نوع اختلال مغزی است ؟
  • علائمی که شما را از بروز سکته مغزی مطلع می سازند
  • عوارض استفاده از موبایل
  • افراد عاشق و این تغییرات مختلف ذهنی
  • درمان جراحی سکته‌های مغزی با این روش جدید
  • انواع نشانه های خطرناک در سر و گردن
  • علت اصلی بی خوابی را بشناسید
  • رپورتاژ

  • بهترین کلینیک تخصصی کاشت مو کدام است ؟
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما