دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

لزوم رسیدگی به خود عوارض افسردگی رسیدگی به خود بیماری افسردگی افراد افسرده

برای افراد افسرده رسیدگی به خویشتن الزامی است. ما باید نقاط ضعفمان را خودمان برطرف کنیم. مفهوم این عبارت تلاش سنجیده ای است برای به کارگیری مهارت هایی که قبلا به آن اشاره کرده ایم. مهارت هایی مانند تغییر در عادت های هیجانی، رفتاری و فکری و روابط اجتماعی، ارزیابی اولویت ها و تلاش برای تطبیق شرایط زندگی با ارزشهایمان و در نهایت کسب احساس غرور به خاطر دستاوردهایمان. شاید کسب غرور برای افراد افسرده دشوارترین کار باشد چون این افراد عادت کرده اند که احساس غرور نکنند. شاید گمان می کنیم که این کار دردسرساز است و خداوند ما را همانند ایوب مجازات خواهد کرد. ولی ایوب هم به طورتصادفی انتخاب شد و احتمال وقوع حوادث ناخوشایند چه از خود راضی باشیم و چه ناراضی همواره وجود دارد.
به عقیده من بهترین تعریف افسردگی این است که آن را یک حالت مزمن بخوانیم لیکن انسان می تواند با رسیدگی مناسب به خویشتن از عوارض افسردگی در امان بماند. توصیه می کنم که برای رسیدگی مناسب به خویشتن لازم است که بخشی از هفته را به بازتاب تجربه هایمان بپردازیم. یادداشت کردن هنگام مراقبه یا تمرین طراوت ذهنی می تواند کمک کند عواملی را که موجب تنش در شما می شود بشناسید و همچنین دریابید که چه چیزهایی به شما لذت می دهد و حال و هوایتان را بهبود می بخشد. کاملا لازم است که اولویت های خود را دوباره ارزیابی کنیم و بر پایه میزان نزدیک شدن به آن اولویت ها به هر روزمان نمره دهیم و دریابیم که چه تغییراتی را می توانیم در نوبت های بعدی به کار بندیم و همچنین به بازتاب و تداوم کارهای مطلوبی که انجام داده ایم بپردازیم. این کار را می توان در عبادتگاه، جلسات درمانگری روانی، فعالیت های گروهی هم زمان با یک گفتگوی صمیمانه، هنگام نوشتن خاطرات یا مراقبه انجام داد ولی به کارگیری آن کاملا ضروری است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 25 فروردین 1395 توسط با موضوع روانشناسی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x