depressed-woman

برای افراد افسرده رسیدگی به خویشتن الزامی است. ما باید نقاط ضعفمان را خودمان برطرف کنیم. مفهوم این عبارت تلاش سنجیده ای است برای به کارگیری مهارت هایی که قبلا به آن اشاره کرده ایم. مهارت هایی مانند تغییر در عادت های هیجانی، رفتاری و فکری و روابط اجتماعی، ارزیابی اولویت ها و تلاش برای تطبیق شرایط زندگی با ارزشهایمان و در نهایت کسب احساس غرور به خاطر دستاوردهایمان. شاید کسب غرور برای افراد افسرده دشوارترین کار باشد چون این افراد عادت کرده اند که احساس غرور نکنند. شاید گمان می کنیم که این کار دردسرساز است و خداوند ما را همانند ایوب مجازات خواهد کرد. ولی ایوب هم به طورتصادفی انتخاب شد و احتمال وقوع حوادث ناخوشایند چه از خود راضی باشیم و چه ناراضی همواره وجود دارد.
به عقیده من بهترین تعریف افسردگی این است که آن را یک حالت مزمن بخوانیم لیکن انسان می تواند با رسیدگی مناسب به خویشتن از عوارض افسردگی در امان بماند. توصیه می کنم که برای رسیدگی مناسب به خویشتن لازم است که بخشی از هفته را به بازتاب تجربه هایمان بپردازیم. یادداشت کردن هنگام مراقبه یا تمرین طراوت ذهنی می تواند کمک کند عواملی را که موجب تنش در شما می شود بشناسید و همچنین دریابید که چه چیزهایی به شما لذت می دهد و حال و هوایتان را بهبود می بخشد. کاملا لازم است که اولویت های خود را دوباره ارزیابی کنیم و بر پایه میزان نزدیک شدن به آن اولویت ها به هر روزمان نمره دهیم و دریابیم که چه تغییراتی را می توانیم در نوبت های بعدی به کار بندیم و همچنین به بازتاب و تداوم کارهای مطلوبی که انجام داده ایم بپردازیم. این کار را می توان در عبادتگاه، جلسات درمانگری روانی، فعالیت های گروهی هم زمان با یک گفتگوی صمیمانه، هنگام نوشتن خاطرات یا مراقبه انجام داد ولی به کارگیری آن کاملا ضروری است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 25 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • اطلاعاتتان را در زمینه مغز بالا ببرید
  • طعم بی نظیر نوعی سس جدید در کنار مرغ
  • موثر بودن پروتئین کبدی بر بالا رفتن میزان رشد سلول های انسولین
  • با غذاهایی که شما را خشمگین می کند آشنا شوید
  • سیگاری هایی که قصد انجام ایمپلنت دارند
  • اصلی ترین عامل ترک سیگار
  • تسکین و مقابله با کمردرد مزمن
  • بزرگ شدن زبان به این علت
  • بد بوشدن دهان
  • شناخت کودکان و خانواده های آسیب پذیر
  • لاکتوز چیست و چه مواد غذایی لاکتوز دارند؟
  • فشار خون و ارثی بودن آن
  • موارد مضر برای سلامت روح و روان
  • خطرات و عوارض ارتودنسی
  • این رژیم های غذایی اثر منفی برای شما دارند
  • محبوبترین ها

  • مصرف آب کتری
  • رژیم مدیترانه ای و پیروی از آن
  • آیا با خوراکی های آرامش بخش را میشناسید؟
  • رژیم غذایی 350 کالری
  • چگونه حساسیت بدن به گلوتن موجود در نان را تشخیص دهیم
  • معتاد شدن به قهوه و عوارض جانبی ان
  • پتاسیم در چه غذاهایی وجود دارد؟
  • همه چیز درمورد لواشک های خانگی و صنعتی
  • تایم سالاد برای چاق ها
  • آب درمانی برای بیماریهای چند گانه
  • همه چیز درمورد فریزر کردن غذا و مضرات آن
  • با بدترین مواد غذایی و رژیم های غذایی آشنا شوید
  • آیا می توان در 6 ماه 30 کیلو وزن کم کرد؟
  • مواد غذایی مناسب برای صبحانه
  • توصیه هایی برای بانوان ورزشکار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است