depressed-woman

برای افراد افسرده رسیدگی به خویشتن الزامی است. ما باید نقاط ضعفمان را خودمان برطرف کنیم. مفهوم این عبارت تلاش سنجیده ای است برای به کارگیری مهارت هایی که قبلا به آن اشاره کرده ایم. مهارت هایی مانند تغییر در عادت های هیجانی، رفتاری و فکری و روابط اجتماعی، ارزیابی اولویت ها و تلاش برای تطبیق شرایط زندگی با ارزشهایمان و در نهایت کسب احساس غرور به خاطر دستاوردهایمان. شاید کسب غرور برای افراد افسرده دشوارترین کار باشد چون این افراد عادت کرده اند که احساس غرور نکنند. شاید گمان می کنیم که این کار دردسرساز است و خداوند ما را همانند ایوب مجازات خواهد کرد. ولی ایوب هم به طورتصادفی انتخاب شد و احتمال وقوع حوادث ناخوشایند چه از خود راضی باشیم و چه ناراضی همواره وجود دارد.
به عقیده من بهترین تعریف افسردگی این است که آن را یک حالت مزمن بخوانیم لیکن انسان می تواند با رسیدگی مناسب به خویشتن از عوارض افسردگی در امان بماند. توصیه می کنم که برای رسیدگی مناسب به خویشتن لازم است که بخشی از هفته را به بازتاب تجربه هایمان بپردازیم. یادداشت کردن هنگام مراقبه یا تمرین طراوت ذهنی می تواند کمک کند عواملی را که موجب تنش در شما می شود بشناسید و همچنین دریابید که چه چیزهایی به شما لذت می دهد و حال و هوایتان را بهبود می بخشد. کاملا لازم است که اولویت های خود را دوباره ارزیابی کنیم و بر پایه میزان نزدیک شدن به آن اولویت ها به هر روزمان نمره دهیم و دریابیم که چه تغییراتی را می توانیم در نوبت های بعدی به کار بندیم و همچنین به بازتاب و تداوم کارهای مطلوبی که انجام داده ایم بپردازیم. این کار را می توان در عبادتگاه، جلسات درمانگری روانی، فعالیت های گروهی هم زمان با یک گفتگوی صمیمانه، هنگام نوشتن خاطرات یا مراقبه انجام داد ولی به کارگیری آن کاملا ضروری است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 25 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • تشخیص مشکلات شنوایی در رده سنی پایین
  • تصاویری از رفراکتومتر رومیزی
  • چگونه همسری خواستنی شویم
  • کاهش وزن آسان بدون رژیم های طاقت فرسا
  • سفتی و خشکی شانه نشانه چه بیماری است؟
  • پرطراوت تر و جوانترشدن دستها چطوری ممکن است
  • آزمایش واکسن جدید HIV بر روی هزاران نفر در آفریقای جنوبی
  • در آرایشگاهها هرگز پوستتان را پاکسازی نکنید
  • درمان های مفید برای آکنه
  • کاهش درد گردن با این روش ها
  • چرا برخی افراد تمایل زیادی به پرخوری دارند
  • سه شیوه آسان برای پیشگیری از نازک شدن مو
  • مشاور امور ناباروری وزارت بهداشت از علت ناباروری گفت
  • کاهش یا افزایش رشد قدی
  • عضله ساز جادویی را بشناسید
  • محبوبترین ها

  • همه چیز درمورد میان وعده های دوران بارداری
  • برای درمان نفخ و گاز معده این برنامه غذایی یک هفته ای را اجرا کنید
  • با غذاهای چرب ؛ افسرده میشوید
  • همه چیز در مورد ویتامین B12
  • بدن انسان با حذف لبنیات از رژیم غذایی چطور رفتار میکند؟
  • رفع ناهنجاری های روانی با این محصول لبنی
  • درمان بیماریها با سیب زمینی
  • در ماه رمضان از غذاهای ساده خانگی استفاده کنید
  • فواید جراحی کاهش وزن برای بانوان
  • خوراکی های مفید برای چربی بدن
  • ریختن نمک در روغن داغ ممنوع!
  • 6 عارضه که تشنگی بر سر بدن می آورد
  • مزاج های مختلف و روش زندگی آنها
  • این دانه روغنی رفیق دستگاه گوارش
  • تناسب اندام و لاغری با این مواد غذایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است